Hjemmegående husmor...?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.771 visninger
11 svar
0 synes godt om
24. januar 2010

Isabeau

Hej!

Jeg overvejer at blive hjemmegående husmor, og har hørt/læst et eller andet sted at man godt nok får en lille slat penge...

Nogle med erfaring?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. januar 2010

Lone Jakobsen

tror ikke man får noget hvis man selv vælger at være hjemmegående. men man kan vel søge bistand som alle andre.

jeg går hjemme pt. men det er på barsel

Anmeld

24. januar 2010

MorTilSnartFire <3

Isabeau skriver:

Hej!

Jeg overvejer at blive hjemmegående husmor, og har hørt/læst et eller andet sted at man godt nok får en lille slat penge...

Nogle med erfaring?

Jeg går også og tænker over at gøre det samme et års tid, men jeg mener ikke man får noget for det Dem der er hjemmegående er som regel dem, der har en mand der tjener nok for alle i familien..

Men jeg kan ikke sige det, men du må da meget gerne skrive herinde, hvis du finder ud af noget

Knus...

Anmeld

24. januar 2010

Pernilleh

Profilbillede for Pernilleh

Hvis man vælger selv at gå hjemme,får man intet,og jeg taler af mange års erfaring

Du kan så vælge at få kontanthjælp,men ikke hvis du har formue(opsparing,hus mv.),og så står du jo til rådighed på arbejdsmarkedet og de kan derfor gøre med dig som de lyster.

Anmeld

24. januar 2010

Mumto3

I de fleste kommuner kan du få lidt for at passe side eget barn (og kun dit ege!) men kun i et år.

Anmeld

24. januar 2010

DK

Man får ikke noget for at gå derhjemme og være en husmor. Man går jo ikke arbejdsledig, da man jo ikke søger arbejde. Hvis du vil have "løn" så skal du have det af din mand, for at være hans "husholderske", he he!

Anmeld

24. januar 2010

brummeline

hvis man selv vælger at gå hjemme får man ikke en daim.

Anmeld

24. januar 2010

Honningblomst

Nogl kommuner giver penge for at du passer eget barn....synes det er rigtig trist der ikke er noget der hedder borgerløn feks...hvor man kunne få det som kommunen sparede ved at man ikke havde sit barn i pasning...for det koster sørme også en del penge.

Men kan godt forstå du vil gå hjemme...det er skønt når børnene er små..

Anmeld

24. januar 2010

BK

Pernilleh skriver:

Hvis man vælger selv at gå hjemme,får man intet,og jeg taler af mange års erfaring

Du kan så vælge at få kontanthjælp,men ikke hvis du har formue(opsparing,hus mv.),og så står du jo til rådighed på arbejdsmarkedet og de kan derfor gøre med dig som de lyster.

Det lader til at du har prøvet det... Ved du om man kan søge tilskud til henholdsvis husleje og børnepasning??? Ved godt at man når man går hjemme har muligheden for at have børnene hjemme, men jeg er af den holdning at de har godt af at komme afsted... om ikke andet så i hvert fald halvdags...

Anmeld

24. januar 2010

Isabeau

Eva skriver:

Nogl kommuner giver penge for at du passer eget barn....synes det er rigtig trist der ikke er noget der hedder borgerløn feks...hvor man kunne få det som kommunen sparede ved at man ikke havde sit barn i pasning...for det koster sørme også en del penge.

Men kan godt forstå du vil gå hjemme...det er skønt når børnene er små..

Det var en af grundene til, at jeg ville gå hjemme, for det er ufattelig dyrt at få sine børn passet!

I min kommune kan man godt få en slat penge for at passe sine børn hjemme, men ved endnu ikke hvor meget/lidt det er...

Det er skam ikke fordi jeg ikke vil ud på arbejdsmarkedet igen, men det job, jeg troede, jeg havde når jeg var færdig med min barsel, er der ikke? Butikken er simpelthen blevet lukket fordi den ikke kan køre rundt, så nu har jeg ikke andet end min opsigelse tilgode...?

Overvejede også endnu en uddannelse, men jeg bor i Sæby, og skal til Aalborg hver dag så, hvis jeg skal enten på Studenterkursus eller Teknisk Skole... I fr. havn er der kun meget få uddannelser.

Men nu må jeg se, hvad kommunen kan "tilbyde". Og ellers er det først til aug/sep. min barsel slutter...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.