Det med at farve fondant..

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4.598 visninger
10 svar
0 synes godt om
24. januar 2010

Findusinde

Jeg lavede min første kage i fredags, og skulle prøve at farve fondant.. Jeg puttede farve i og æltede og æltede, men synes ikke jeg kunne få det helt jævnt... Det lignede mest af alt batik mønster..

Gør jeg noget forkert, eller skal det have lov til at ligge lidt om trække ind i fondanten?

Knus

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. januar 2010

Corn

Det er vel nemmest at farve inden man blander flormelis i... Det gjorde jeg, og der var ingen farveforskelle

Anmeld

24. januar 2010

mor_sabina

Findusinde skriver:

Jeg lavede min første kage i fredags, og skulle prøve at farve fondant.. Jeg puttede farve i og æltede og æltede, men synes ikke jeg kunne få det helt jævnt... Det lignede mest af alt batik mønster..

Gør jeg noget forkert, eller skal det have lov til at ligge lidt om trække ind i fondanten?

Knus

Jeg tror du har brugt for lidt farve.

Det skal æltes indtil det er jævnt, synes ikke jeg havde problemer.

Men hvor blev den fin din kage

Anmeld

24. januar 2010

mor_sabina

Macaab skriver:

Det er vel nemmest at farve inden man blander flormelis i... Det gjorde jeg, og der var ingen farveforskelle

Det er ved farvning af mmf med frugtfarve ik?

Anmeld

24. januar 2010

Findusinde

Macaab skriver:

Det er færdig købt fondant jeg har brugt, så har ikke brugt flormelis..

Anmeld

24. januar 2010

Findusinde

mor_sabina skriver:

Jeg tror du har brugt for lidt farve.

Det skal æltes indtil det er jævnt, synes ikke jeg havde problemer.

Men hvor blev den fin din kage

Det kan ski godt være jeg var lidt for fedtet med farven.. Tusind tak.. Den smage herligt!

Må prøve at putte mere farve i når det gælder superman kagen om 14 dage..

Anmeld

24. januar 2010

mor_sabina

Findusinde skriver:

Det kan ski godt være jeg var lidt for fedtet med farven.. Tusind tak.. Den smage herligt!

Må prøve at putte mere farve i når det gælder superman kagen om 14 dage..

Uha jeg glæder mig til at se den, skal lave regnbuekage til mødregruppen onsdag

Anmeld

24. januar 2010

Findusinde

mor_sabina skriver:

Uha jeg glæder mig til at se den, skal lave regnbuekage til mødregruppen onsdag

Den er også bare super fin! Den kunne jeg godt fristes til at lave på et tidspunkt...

Anmeld

24. januar 2010

Sisley

Jeg blander også farve i inden jeg tilsætter flormelis. Kunne godt forestille mig, at det er meget svært at fordele ordentligt, hvis først fondanten er "tyk".

Har kun lavet to kager med MMF, men jeg synes det er ret nemt at stå med, så måske skulle du prøve at lave den selv...

Anmeld

24. januar 2010

Susan1978

færdig købt fondant -  det skal bare have en ordentlig omgang farve.. når du så farver det, så hiv i det som hvis du lavede bolsjer.. hive , rulle og lægge sammen, hive , rulle og lægge sammen.

hvis du fx skal lave sort, så har jeg erfaret at det hjælper lige at komme lidt vand på og lade den ligge og tørre også ælte videre.. ellers synes jeg det er svært at få den sort.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.