Er jeg bare en smule gammeldags...eller?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

775 visninger
10 svar
0 synes godt om
24. januar 2010

Honningblomst

For noget siden mødte jeg en mor med hendes barn...dette barn har gået i dagpleje med Konrad og er 3½ år og havde HUL I ØRENE??? er det bare mig der synes det er tidligt og helt vanvittigt at pierce sine børn....er det det de vil have i fremtiden...altså kan man som 3 årig vide hvad man vælger, hvad man gå ind til...nej, vel?

Nå, men hvad mener I....jeg var sgu noget forarget og tænkte bare...tja, det undrer mig nu ikke med den familie...(fyfy skamme Eva)

Knus..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. januar 2010

Tjuls

Jeg synes også det er vanvittigt at gøre sådan noget..

Godt nok er jeg selv overpiercet og tushet.. Lokes far ligeså, og folk forventer faktisk at vi også giver Loke hul i øret, men nix!

Eller at han skal være langhåret fordi daddy er, meeen..

Ønsker han det, når han er gammel nok til selv at vælge, så er det ok. Men nu.. Nope, og han er 3½..

Anmeld

24. januar 2010

DortheSimonsen

Min halvstorebror bor på Isla De Margaritha. Han har en datter på knap 4 år nu. Men da hun blot var nogle måneder gammel, fik hun faktisk huller i ørerne. Det er åbenbart et "must" derovre.

Men hvis man spørger mig, gør man IKKE sådan noget ved så små børn.
Jeg selv var 11 år da jeg fik huller i ørerne, og det var efter jeg havde tigget og plaget min mor om det. Hun syntes stadig jeg var for ung til det.

Men helt ærlig - at pierce så små børn, hører ingen steder hjemme!!!!

Anmeld

24. januar 2010

Valle81

Hejsa:0)

Synes ikke du er gameldags, og synes selv at 3 år er lige lille nok.

Min egen datter var lige fyldt 5 da hun fik hendes i, hun havde spurgt i næsten et år for inden og jeg sagde nej nej og nej, men da hun blev 5 sagde jeg en dag hun spurgte:

Så gør vi det lige nu, og foklarede hende om smerten og så videere, men hun var fast besluttet, hun VILLE.

Så vi gik til byen og hun fik huller i begge ører. Hun sagde ikke en lyd og hun var SÅ STOLT.

Jeg var SÅ SKRÆMT og har aldrig haft så meget koldsved og hjertebanken.

Der har intet været med hullerne, hun holdt fingrerne fra dem, så vi har ikke været igennem betændels osv.

Christina

Anmeld

24. januar 2010

mrsMary

Godt spørgsmål! Hvornår er det ok at få øreringe?

Synes selv, at det er for tidligt, som 3,5-årige! Men ja, i andre kulturer får de øreringe som spæde!? Lidt tideligt at pynte sig......

Anmeld

24. januar 2010

3rollinger

Her i Spanien faar babyerne som regel hul i oerene allerede paa hospitalet eller de foerste dage efter foedslen. Nok ikke lige noget de selv vaelger. Og grundlaget er at de saa smaa ikke kan maerke smerten. Lidt noget sludder. De kan nok bare ikke udtrykke den. Jeg har naegtet og faar mange kommentarer om at man jo ikke kan se min datter er en pige naar hun ikke har huller i oerene. Ja, saa kan de for min skyld da bare tro det er en dreng der gaar i lyseroedt.

Ikke desto mindre fik jeg selv hul i oerene da jeg var 4 aar og efter eget oenske. Jeg gik i skole i Graekenland og alle mine klassekammerater havde hul i oerene og det ville jeg da ogsaa have. Og min mor gav efter, hvilket jeg synes er helt fint. Synes godt man som 4 aarig kan sige hvad man vil have. Og fortryder man er det jo ikke vaere end at man kan tage dem ud igen. Man er jo ikke ligefrem skamferet for livet.

Trine

Anmeld

24. januar 2010

SØS

Profilbillede for SØS
Venter spændt...
Eva skriver:

For noget siden mødte jeg en mor med hendes barn...dette barn har gået i dagpleje med Konrad og er 3½ år og havde HUL I ØRENE??? er det bare mig der synes det er tidligt og helt vanvittigt at pierce sine børn....er det det de vil have i fremtiden...altså kan man som 3 årig vide hvad man vælger, hvad man gå ind til...nej, vel?

Nå, men hvad mener I....jeg var sgu noget forarget og tænkte bare...tja, det undrer mig nu ikke med den familie...(fyfy skamme Eva)

Knus..

Jeg er helt enig med dig Eva. Synes simpelthen det er forrykt at pierce små børn. For mig er det virkelig udtryk for "dårlig stil" og jeg tænker mit (ja fy!) om forældre der gør dette.

Hvornår jeg synes det er ok ved jeg ikke, men umiddeelbart tænker jeg aldersmæssigt 10+.

Line.

Anmeld

24. januar 2010

LotteGabriella

Knus..

hmm jeg har både en fætter og kusine hvor deres 2 døtre fik huller i øerne da de var et par måneder gamle!!

Jeg ville aldrig selv udsætte Daniella for det før end hun er over 10 år og hvis hun selv vil selvfølgelig Men det er ikke sådan at jeg bliver forarget over det, hvis andre gør 

I nogle kulturer er det tradition at pigerne får huller i øerne når de er babyer, hvilket jeg må sige, dog ligger langt fra min verden

Anmeld

24. januar 2010

wamse

Jeg kunne ikke drømme om at Lærke skulle have hul ørerne nu, NO WAY JOSÈ

Hun må tidligst få det ved skolestart, men vil først tage stilling til den tid om hun må der så.

Anmeld

24. januar 2010

Malou Vilma Nørgaard

kan godt forstå dig eva, det er sgu også tidligt! meen er ikke forarget, har en veninde der fik det da hun var 1mdr gammel, og puha, bare tanken om jeg skulle pierce min datter så tidligt nej nej.. jeg vil nu sige det iorden før 10år, jeg fik det selv som 7årig, og det er også der min aldersgrænse ligger ca..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.