kan de lære at stole på andre og give slip?
Jeg har brug for hjælp eller i hvert fald for nogle kloge ord.
Kunne godt tænke mig at høre om der er nogen mulighed for at mennesker der er blevet svigtet voldsomt som børn kan lære at stole på andre, lære at opfatte meningen og forstå det der bliver sagt og ikke bare opfatte ud fra egne følelser og derfor tro de bliver svigtet konstant.
Lære ikke at skubbe væk og tage ind hele tiden. Lære at man er to om det og at kærlighed ikke er en kamp om ret og uret men et fællesskab hvor man giver og tager og er lige.
Vil sådanne mennesker altid på det følelsesmæssige plan være børn og føle som det lille barn som var forladt.
Jeg må sige jeg er frustreret og ked, da jeg er kommet tæt på dette menneske og ved jeg har hans hjerte i min hånd, men der opstår konstant konflikter fordi han synes jeg svigter ham.
jeg ved ikke om jeg bare skal løbe min vej eller se om jeg kan hjælpe ham. Føler meget sympati for dette menneske.
Hvad mener I, vil man konstant have et handicap på det område og er sådanne mennekser i virkeligheden bedre tjent med at have mennesker tæt på sig som ikke kræver eller mærker dem men bare ser på det ydre og ike går længere ind?
Venlige og triste hilsner.
Anmeld