Giver du dit barn færdigmad?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

Afstemning: Giver du dit barn (0-12 mdr.) færdigmad?

Du skal være logget ind, for at kunne deltage i afstemningen.

1.242 visninger
7 svar
0 synes godt om
8. maj 2008

Moderator

Profilbillede for Moderator
Undersøgelser viser, at danske mødre er nogle af de mødre i verden, der er mindst tilbøjelige til at give deres børn færdigmad såsom babymad på glas eller pulvergrød.

Hvad er din holdning til at give børn under et år færdigmad? Er man en dårlig mor, hvis man ikke laver grøden selv? Eller det meget bekvemt at give pulvergrød engang imellem?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. maj 2008

Pia

Jeg gav Lærke købe rismels vælling da hun startede på grød..
Ikke ved hvert måltid, men når det skulle være nemt eller vi var ude..
Og frugtmos fra glas fik hun også sommetider..

Syntes bestemt ikke man er en dårlig mor bare fordi man engang imellem giver dem færdig mad.. Ikke alle er lige gode kokke :D

Jeg mener vi spiser da også selv ( i gør i hvert fald her hjemme) færdige produkter..
Feks knorr sovse og andre retter fra knorr.. Div tomatpurer og sådan kan man vel blive ved..

Så længe man bare søreger for og forsøge og varriere kosten, så tror jeg sku ikke det kan gøre alverden..

Det er jo så en lidt dyrer løsning og købe færdigmad.. Så jeg nægter og tror på at der er nogen der kun giver deres børn det..

Mvh Pia.

Anmeld

8. maj 2008

bette

tja nu er jeg jo en af de pulver hekse.. ;)
jeg har altid givet mikkel industri mad.. ikke fordi jeg ville men har aldrig kunnet få ham til at spise den mad jeg tilberedte.. og så er det nemt.. putter bare mere fedtstof i..
idag vil han dog gerne æde alt jeg laver.. så ingen problemer der.. og det med at det er sødt og de så ikke vil have andet når man forsøger sig med egen mad passer slet ikke.. ihvertfald ikke hos os..

Anmeld

8. maj 2008

Ny mor

Not, men jeg har også grøntsager og frugt fra haven og tiden til at lave det! Men jeg gav færdigmad de første 4 måneder - MME - så jeg kompenserer nok lidt for jeg ikke ammede ;)
Birgitte

Anmeld

8. maj 2008

gda

Efter Josephine stoppede med at amme, var det eneste jeg købte færdig MME, ellers blev alt lavet selv. En pakke grød kostede jo 26 kr, og den holdt knap en uge. Det blev alt for dyrt

Anmeld

8. maj 2008

1977

Profilbillede for 1977
Vi havde altid et lille lager med forskelligt mad som blev brugt til nød-mad. Altså hvis tallerknen fløj på gulvet eller hvis vi skulle nogen steder. Så var det den nemmeste måde.

Anmeld

8. maj 2008

H+S Skjolgborg.

her gav jeg da mine børn det..men lave da også god fra bunden og frugt har jeg stort set selv altid lave og i fryseren med det i små bøtter...men det er da sket med glas grød osv hvis vi har været ud osv...
stoppe da de var 1 år og 1-2 mdr...begge mine børne har været vild med yogurtgrøden med banan og havergrød....
så det fik de tit til morgen mad eller harvergrød...syntes ikke man er en dårlig mor pga det....
syntes da det er godt det er til også nan osv af mælk..så skulle man også være en dårlig mor fordi man ikke kan eller vil amme...

Anmeld

9. maj 2008

Tessa85

Jeg gav min datter sveskemos af det babymad man kan købe på glas, det var hun vild med og så hjalp det hende til at komme af med afføringen. (hun led af meget hård mave).
men frugtmos lavede jeg selv, og brugte heller ikk pulvermos, da jeg sys det er for dyrt, jeg valgte at lave en stor posion hver gang jeg lave en mos, og så frøs jeg noget ned i små posioner, og det spare man en hel del penge på.
Der var til tider hvor vi var afsted og ikk havde tænkt på at sku ha lidt mad med, da vi mente vi ku nå hjem inden, men da jeg kiggede på kl. ku jeg godt se vi ikk ku nå hjem, og der købte jeg mos på glas,

Men mener da absuolut ikk man er dårlig forældre hvis man ikk laver det selv, barnet for jo noget at spise, og det er jo i den sidste ende det vigtigste;)

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.