? ang. udstikkere!!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

944 visninger
6 svar
0 synes godt om
23. januar 2010

Hej Kage-kammerater!

Jeg har lige fået en sending fra england, med mine nye farver osv.. Jeg har bl.a købt nogle bogstaver (funky letters) som sidder på en lang række med  6 på hver... Er der nogle af jer der har noget ligende? Jeg kan ik lige helt se mig klog på om jeg skal klippe dem fra hinanden eller om de skal blive siddende på rækken?!?  Hvad er nemmest/bedst??

Stine 25+3

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. januar 2010

Anasmor

AARRGGHH... du må IKKE klippe i dem... du skal bruge hele linealen når du skal lave bogstaverne...

Det du gør er at rulle en lang pølse af fondant, rulle den flad med en kagerulle, og lægge den på tværs af bordet... højden på den udrullede strimmel skal ikke være meget højere end selve bogstavet... Nu trykker du det bogstav mod strimlen du skal bruge og kører linealen frem og tilbage på bordet mens du trykker det ned mod bordet... Så skulle bogstavet være helt skarpt i kanten, og du kan svirpe det ud ud med et let slag mod bordet...

Husk at duste lineal OG fondant, FØR du trykker bogsatvet mod fondanten....

God arbejdslyst

Anmeld

23. januar 2010

Moderator

Profilbillede for Moderator
Anasmor skriver:

Når du skriver "duste", mener du så at drysse med flormelis el.lign., så det ikke klæber fast? Vil forklare en hel del af min lidt mislykkede bogstavleg den anden dag.

Anmeld

23. januar 2010

Anasmor skriver:

AARRGGHH... du må IKKE klippe i dem... du skal bruge hele linealen når du skal lave bogstaverne...

Det du gør er at rulle en lang pølse af fondant, rulle den flad med en kagerulle, og lægge den på tværs af bordet... højden på den udrullede strimmel skal ikke være meget højere end selve bogstavet... Nu trykker du det bogstav mod strimlen du skal bruge og kører linealen frem og tilbage på bordet mens du trykker det ned mod bordet... Så skulle bogstavet være helt skarpt i kanten, og du kan svirpe det ud ud med et let slag mod bordet...

God arbejdslyst

Hehe... Tak for forklaring!!    Jeg skal vist lige øve mig lidt med de bogstaver.. De drillede  mig sq noget... De er meget skrøblige synes jeg!!

Stine 25+3

Anmeld

23. januar 2010

Anasmor

Karoline skriver:

Når du skriver "duste", mener du så at drysse med flormelis el.lign., så det ikke klæber fast? Vil forklare en hel del af min lidt mislykkede bogstavleg den anden dag.

lige præcis, brug dog maizena, ikke flormelis

Anmeld

25. januar 2010

Kruse90

hvad hjemmesiide køber i tingene på fra england??

Anmeld

26. januar 2010

Kruse90 skriver:

hvad hjemmesiide køber i tingene på fra england??

Jeg har brugt den her: http://www.apieceofcakethame.co.uk/default.aspx  Det er rimeligt billigt, synes jeg og det kom i løbet af 3-4 dage!

Stine 25+6

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.