skimmelsvamp?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.191 visninger
7 svar
0 synes godt om
23. januar 2010

SHERO

Jeg har købt mig en altan barnevogn i mødrehjælpen, i træpladen i bunden har der været skimmelsvamp, de fortalte den har blevet behandlet flere gange med rodalon, og det havde taget det. Men nu bliver jeg sgu i tvivl, kan man overhovedet dræbe sådan noget? fik at vide man kunne lakere den, men ved ikke liiige hvor meget pigen ved mødrehjælpen havde forstand på sådan noget..

Nogen der liiiige er kloge på det område? Vil jo ikke bruge den hvis det skader den lille, og kan ikke liige gennemskue om man kan lave en ny bund...

(har en lukket altan så den kommer ikke helt uden for og stå, så det er meeeget lidt fugt den bliver udsat for)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. januar 2010

dorthemus

Uha det lyder ikke godt  Jeg ville tale med én fra et byggemarked om det hvis jeg var dig.

Knus Dorthe

Anmeld

23. januar 2010

Moderator

Profilbillede for Moderator

Jeg ville også bare købe eller finde en ny træplade

Den kan ikke koste mange basseører.

Anmeld

23. januar 2010

mum2010

Jeg tror os det er bedst at købe en ny plade - de kan sikkert hjælpe dig der hvor du køber med at skære til og sådan. Mener bare at sporerne fra sådan noget skimmelsvamp sætter sig dybt - så for en sikkerheds skyld

Anmeld

23. januar 2010

SHERO

Jah ville også helst sætte en ny bund i, men man kan ikke tage den op den der i, og ved ikke hvor meget det hjælper at ligge en ny oven på...  bum bum bum... hmm må prøve at høre i et bygge marked eller sådan noget hehe

Anmeld

23. januar 2010

Hejsa!

Jeg er udd. maler og har haft en del med svamp/mug af gøre.. Du kan godt dræbe skimmelsvamp.. Giv det evt. en gang klorin selv og vand bagefter... Hvis der stadigvæk er noget svamp i den, hjælper det ikke at lægge en ny ovenpå, det vil bare trænge op igennem igen på et tidspunkt... Du kan gi pladen en gang maling og når malingen er tør, så lad den stå ude på altanen en mdr's tid og se om det begynder at boble i malingen!!

Men jeg tænker nu også på hvordan resten af vognen har det!? Det er noget seriøst noget, det svamp dér... Du ender med at dit lille pus får allergi og andet skidt!

Stine 25+3

Anmeld

23. januar 2010

Barbamama

Tullen85 skriver:

Jeg har købt mig en altan barnevogn i mødrehjælpen, i træpladen i bunden har der været skimmelsvamp, de fortalte den har blevet behandlet flere gange med rodalon, og det havde taget det. Men nu bliver jeg sgu i tvivl, kan man overhovedet dræbe sådan noget? fik at vide man kunne lakere den, men ved ikke liiige hvor meget pigen ved mødrehjælpen havde forstand på sådan noget..

Nogen der liiiige er kloge på det område? Vil jo ikke bruge den hvis det skader den lille, og kan ikke liige gennemskue om man kan lave en ny bund...

(har en lukket altan så den kommer ikke helt uden for og stå, så det er meeeget lidt fugt den bliver udsat for)

Brug den ikke. Der kan altid være levende sporer i... Jeg har fået astma af det skidt, så jeg vi helt klart sige du skal smide den ud til højre...

Anmeld

23. januar 2010

Bondepigen

De kloge siger jo at det smitter møblerne hvis der er skimmel i et hus, så tror altså ikke resten af barnevognskassen har det så godt. Jeg ville ikke bruge den.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.