Anonym skriver:
Nu er det knap 14 dage siden jeg har født, og min mor har været ved mig siden fødslen, da jeg skal være alene med barnet. Det har været super skønt. Nu er hun så taget hjem, og jeg tuder bare HELE tiden, er fuldstændig overvældet, er lykkelig et øjeblik og stortuder det næste. Har SÅ dårlig samvittighed når hun er vågen, for ville næsten hellere hun sov for kan næsten ikke rumme hende. Min læge sagde godt nok at det er helt normal, og mange går i gennem den her "fase", men føler mig nu alligevel total som en fiasko. På trods af jeg er i midten af 20'erne, føler jeg mig pludselig som ALT for ung, og har mest bare brug for min mor... 
Andre der har haft den her periode kort efter fødslen?
Da jeg for 6 år siden fødte min første søn, var alt idyl og lykke de første 14 dage, men så kom en periode hvor jeg følte at jeg ikke slog til som mor og ikke kunne finde ud af at være mor, jeg ringede derfor tit til min mor og spurgte om råd. min periode varede små 8-10 dage, og så vendte det igen. min læge dengang sagde at det var normale føelser, men hvis jeg fik det værrer skulle jeg til samtale da det så ville være en slem fødselsdepression (staves).
Jeg tuede også hele tiden og jeg følte mig meget ensom, var dog ikke alene med barnet, men det følte jeg bare, og ingen forstod hvorfor jeg kunne være glad det ene øjeblik og i det næste nu sad jeg bare og tuede.
Så tror det er helt normale føelser du har. Bare husk, at hvis du er utryk, så ring og snak med din læge.
Knus fra Anja mor til 3.
Og tillykke med din lille.
Anmeld