Bogen: Kernesund familie...advarsel fra sundhedsstyrrelsen.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.160 visninger
8 svar
0 synes godt om
8. maj 2008

Honningblomst

Mener det var på tide.....Fødevarestyrelsen og Sundhedsstyrelsen advarer mod skadelige råd i ny bog.

Fødevarestyrelsen og Sundhedsstyrelsen advarer forældre mod at følge rådene i ”En kernesund familie” fra Politikens forlag. Bogen med tilhørende hjemmeside giver råd om mælk og modermælkserstatning, der kan skade små børn.

læs hele artiklen på:
http://www.sst.dk/Nyheder/Seneste_nyheder/Kernesun d_familie_advarsel_maj2008.aspx?lang=da

Kopieret fra NB, synes bare det var ret vigtigt at få budskabet frem, da det virker som nogle mennesker nærmest dyrker den som en religion.

Knus Eva...som lever efter egen overbevisning om kernesund fornuft..

margrethemor (24) (07-05-2008 kl. 15:02)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. maj 2008

1977

Profilbillede for 1977
Jeg så det godt på ttx i går. Hvorfor har de været så længe om at advare? Jeg har ikke læst den, men hvis børn ikke må få mælk...hvad så?

Anmeld

8. maj 2008

Loggidut

det er dog utroligt at politikken (som jeg altid har haft en følelse af, er til at stole på) udgiver sådan en bog...

det der er mest sørgeligt er, at det er mødre, som intet aner om spædbørn der køber de bøger...jeg mener, en gammel rotte i faget (at få børn) som jeg, kører meget mere på erfaring og tommelfingreregler...men en nybagt mor har jo ikke en chance?

det er godt nok utroligt hvad man kan få lov til, når det kommer til at sprede lort

Anmeld

8. maj 2008

lonemus

Jeg har også godt hørt om bogen - hørte det på TV2.

Jeg syntes det var helt forkasteligt, at gå så meget i mod det hele. Jeg syntes det var så ekstremt, at det virkede helt forkert!!

Jeg ville aldrig turde gøre det og syntes bogen skulle forbydes. Den går jo helt i mod almindelig sund fornuft, som jeg syntes er mere vigtigt at leve efter.

Anmeld

8. maj 2008

Ny mor

Øh, DK er altså ret bagud i forhold til forskning på området og så er vi jo landbrugsland - hvad ville der ikke ske hvis folk holdt op med at drikke mælk :-0.

Ninka (forfatteren) har sine kilder iorden bl.a resultater fra USA som slet ikke er offentlig gjort herhjemme (så hende i Aftenshowet omkring det).

Som hun sagde er menneskepattedyret det eneste dyr der drikker mælk fra andre pattedyr og så endda hele livet igennem...Tænk på asien, hvor overvægt og knogleskørhed slet ikke er så udbredt - det bliver det først når folk begynder at spise og drikke som os byer!!! 8(

Jeg er Pro Ninka og hendes bøger - Marius & Julius får også hørfrøolie mv. selvom sundhedsstyrrelsen siger noget andet......etc., etc. Men vi er jo heldigvis frie i dk til at gøre hvad vi hver især finder rigtigt og hvad der passer til en og ens familie ;)

Birgitte (som desværre har rygrad som en regnorm når det gælder hende selv mht. sukker, mælk endnu, men forsøger at ændre det stille og roligt hen af vejen)

Anmeld

8. maj 2008

Anja

Birgitte (ny mor) skriver:

Øh, DK er altså ret bagud i forhold til forskning på området og så er vi jo landbrugsland - hvad ville der ikke ske hvis folk holdt op med at drikke mælk :-0.

Ninka (forfatteren) har sine kilder iorden bl.a resultater fra USA som slet ikke er offentlig gjort herhjemme (så hende i Aftenshowet omkring det).

Som hun sagde er menneskepattedyret det eneste dyr der drikker mælk fra andre pattedyr og så endda hele livet igennem...Tænk på asien, hvor overvægt og knogleskørhed slet ikke er så udbredt - det bliver det først når folk begynder at spise og drikke som os byer!!! 8(

Jeg er Pro Ninka og hendes bøger - Marius & Julius får også hørfrøolie mv. selvom sundhedsstyrrelsen siger noget andet......etc., etc. Men vi er jo heldigvis frie i dk til at gøre hvad vi hver især finder rigtigt og hvad der passer til en og ens familie ;)

Birgitte (som desværre har rygrad som en regnorm når det gælder hende selv mht. sukker, mælk endnu, men forsøger at ændre det stille og roligt hen af vejen)

Hvad skulle hørfrø gøre, Birgitte ?? Er helt blank på det område.

Anmeld

8. maj 2008

Balderson

Eva skriver:

Mener det var på tide.....Fødevarestyrelsen og Sundhedsstyrelsen advarer mod skadelige råd i ny bog.

Fødevarestyrelsen og Sundhedsstyrelsen advarer forældre mod at følge rådene i ”En kernesund familie” fra Politikens forlag. Bogen med tilhørende hjemmeside giver råd om mælk og modermælkserstatning, der kan skade små børn.

læs hele artiklen på:
http://www.sst.dk/Nyheder/Seneste_nyheder/Kernesun d_familie_advarsel_maj2008.aspx?lang=da

Kopieret fra NB, synes bare det var ret vigtigt at få budskabet frem, da det virker som nogle mennesker nærmest dyrker den som en religion.

Knus Eva...som lever efter egen overbevisning om kernesund fornuft..

margrethemor (24) (07-05-2008 kl. 15:02)

Hej Eva

Kan kun give dig ret :)

Synes man skal bruge sin sunde fornuft og ens egen mavefornæmelser...

Har faktisk lige set Gomorgen dk, hvor kvinden som har skrevet "10 kg på 10 uger" virkelig fik modstand fra forsker og sundhedsstyrelsen ang. at hun skrev at børn under 3 år ikke måtte få alm. mælk, men kun sojamælk..

Da ham forskeren begyndt at gå hende på klingen, så kunne hun faktisk ikke svare tilbage.. Det giver da lige stof til eftertanke..

Mvh

Anmeld

8. maj 2008

Ny mor

Anja skriver:

Birgitte (ny mor) skriver:

Hvad skulle hørfrø gøre, Birgitte ?? Er helt blank på det område.

Der skulle være nogle sunde fedtstoffer i - som olivenolie f.eks men smagen er ret neutral, så jeg bruger det ind i mellem som ekstra fedt i grøden (bare en stor teske - Marius er jo ikke den tykkeste baby, så jeg skifter mellem forskellige olie og smør i grøden. Jeg har ikke kommet de i hans MME da han fik det - der havde jeg ikke læst bogen, ha, ha, men man skal selvfølgelig også selv bruge sin sunde fornuft og ikke bare gøre alt hvad man læser, men man kan blive inspireret til at ændre lidt vaner og bruge det det man synes er rigtigt :)
kh Birgitte

Anmeld

8. maj 2008

Pia.

Jeg syntes personligt der er MANGE gode råd i den bog.... selvfølgelig ville jeg aldrrig følge den 100 % med mange af tingene, men der er ud over det nogle gode tips og råd til en sundere levestil...
Ikke noget som gjorde mig klogere, for jeg vidste det godt i forvejen... - men helt tosset syntes JEG ikke den er...

Selvfølgelig skal børn have mælk det er da helt hen i vejret at lade hver med det, så ja noget af det kan man vende øjne af og andet ikke ;)

KNUS PIA.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.