Første lægebesøg hvordan?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

408 visninger
3 svar
0 synes godt om
22. januar 2010

BetonSlotsPrinsesserne

Hejsa.
Jeg er ikke gravid igen, men har en veninde som måske er gravid/ muligvis lige har tabt barnet.

Men jeg kan ikke rigtig rådgive hende da jeg ikke bare skulle ringe til lægen og få en tid fordi jeg var gravid. Jeg kom jo til første lægebesøg fordi jeg havde valgt aborten fra.
Så hvordan går det rigtig til, nogen som vil fortælle mig det. ?
Og hvordan kan man blive tjekket om der har været noget hvis det nu måske er tabt??

Håber nogen kan hjælpe
kh Louise -Astrid 25.03-09

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. januar 2010

Bavianis

Hun skal da bare ringe til lægen og sige det du skriver:-) Så tager de vel sammen stilling til hvad der skal ske.

Jeg ved ikke hvor langt hun er/var henne, men hvis hun har aborteret naturligt, så tager man normalt nogle blodprøver over en kortere periode for at se om HcG falder som det skal og til sidst går i 0. Hvis ikke kan det være tegn på at der sidder en rest af graviditeten tilbage livmoderen, som man så får fjernet ved det man kalder et udsug/udskrab.

Hvis hun er gravid - så tager man den derfra:-)

Anmeld

22. januar 2010

BetonSlotsPrinsesserne

Bavianis skriver:

Hun skal da bare ringe til lægen og sige det du skriver:-) Så tager de vel sammen stilling til hvad der skal ske.

Jeg ved ikke hvor langt hun er/var henne, men hvis hun har aborteret naturligt, så tager man normalt nogle blodprøver over en kortere periode for at se om HcG falder som det skal og til sidst går i 0. Hvis ikke kan det være tegn på at der sidder en rest af graviditeten tilbage livmoderen, som man så får fjernet ved det man kalder et udsug/udskrab.

Hvis hun er gravid - så tager man den derfra:-)

super, takker for svaret. Det var også det jeg fortalte til hende.. Uh håber sådan for hende..

Anmeld

22. januar 2010

Bavianis

Det var så lidt. Og pøj pøj med din veninde:-)

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.