Abort efter MDscanning?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

527 visninger
4 svar
0 synes godt om
22. januar 2010

Anonym trådstarter

Hej piger. Min veninde og jeg snakkede forleden om MDscanningen og abort.. Grænsen går jo ved uge 12 så vidt jeg husker , men hvad nu hvis der for eksempel er noget galt med hjernen og at man ved barnet aldrig vil få et normalt liv ? . Må man så ikke få abort efter uge 20? .. Hvor er grænsen og hvem bestemmer egentlig det ?

Kh

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. januar 2010

FruEllingsen

Jeg er ikke 100 % sikker, men er det ikke noget med at hvis der er noget galt med barnet kan man søge om abort!?

Synes jeg at jeg har hørt noget om.. men er ikke helt sikker

Anmeld

22. januar 2010

Anonym trådstarter

Drømmer skriver:

Jeg er ikke 100 % sikker, men er det ikke noget med at hvis der er noget galt med barnet kan man søge om abort!?

Synes jeg at jeg har hørt noget om.. men er ikke helt sikker

ja det har jeg også hørt, men hvad så hvis man får afslag , kan det virkelig passe at man så skal beholde et barn som for eksempel er hjerneskadet ? Hvad hvis man bar ikke rummer de følelser og behov barnet skal have.. hmm. stof til eftertanke

Anmeld

22. januar 2010

Moderator

Profilbillede for Moderator

Når du er mere end 12 fulde uger, så skal du søge et nævn om at få sen abort. Dette kan du få til og med 22. uge.

Derfor kan du også nå at reagere og afbryde, hvis der skulle være noget galt ved md scanning.

Det er dog meget sjældent at tingene ikke er opdaget inden... 

Anmeld

22. januar 2010

Anonym trådstarter

Zafir skriver:

Når du er mere end 12 fulde uger, så skal du søge et nævn om at få sen abort. Dette kan du få til og med 22. uge.

Derfor kan du også nå at reagere og afbryde, hvis der skulle være noget galt ved md scanning.

Det er dog meget sjældent at tingene ikke er opdaget inden... 

Kloge dame ! Dejligt lige at høre.. Tak for svaret

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.