Føler min datter er gået fra kosten??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

465 visninger
4 svar
0 synes godt om
22. januar 2010

Findusinde

Hej piger..

De sidste 3-4 dage har Laura ikke vil spise om morgenen.. Hun er 4.5 mrd.. Hun er begyndt at få en flaske om natten mellem 4-5 og står op ved 7-8 tiden.. Men når hun så kommer op, vil hun ikke have flaske, der skal gerne gå en time eller 3 inden hun vil have noget.. Hun spiser en lille smule, men slet ikke 180-200 ml som hun plejer om morgenen. Før i tiden ammede jeg hende om natten, men det er jeg stoppet med fordi jeg simpelthen ikke har mere mælk.. Kan det være fordi hun simpelthen er så mæt efter sin natflaske? Der drikker hun gerne 180 ml..??

Synes bare det er længe at hun går fra f.eks. kl 4 om natten til kl 10-11 stykker hvor hun har lyst til at spise igen.. Så får hun en flaske og blir lagt ud og sove i barnevognen. Når hun kommer op efter en lur på godt 3 timer, virker hun hellere ikke betydelig sulten.. Men når hun får sin flaske aftenvællingkl 20 den spiser hun det hele af.. 200 ml...

Hun er ellers veltilpas, sover fint, har våde bleer og pludre..

Jeg er virkelig bange for at hun ikke får mad nok.. Hun får smagsprøver at grød, mos og vand et par gange om dagen.. måske 5-10 skefulde...

Knus

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. januar 2010

Findusinde

Slet ingen?

Anmeld

22. januar 2010

Mor til Frederic og Freya

Tror hun er midt i en fase i udvikling. Det er godt du lader hende smage på grød mm, så får hendes mave også mere at arbejde med. Du må huske på at hendes mave jo ikke er særlig stor.

Hun lyder jo til at stor trives.

Hvad med at byde hende lidt grød til morgen og så mme enten til i en kop eller som flaske bag efter?

Anmeld

22. januar 2010

Findusinde

Frederic's moar skriver:

Tror hun er midt i en fase i udvikling. Det er godt du lader hende smage på grød mm, så får hendes mave også mere at arbejde med. Du må huske på at hendes mave jo ikke er særlig stor.

Hun lyder jo til at stor trives.

Hvad med at byde hende lidt grød til morgen og så mme enten til i en kop eller som flaske bag efter?

Har haft besøg af sundhedsplejersken i dag, og hun siger det er helt normalt.. Heldigvis.. Fik lillepigen vejet og hun vejer nu 6900 g og er 64 cm, så hun har taget 900 g på og vokset 4 cm på en mrd.. Så hun trives..

Knus

Anmeld

22. januar 2010

mor_sabina

Findusinde skriver:

Hej piger..

De sidste 3-4 dage har Laura ikke vil spise om morgenen.. Hun er 4.5 mrd.. Hun er begyndt at få en flaske om natten mellem 4-5 og står op ved 7-8 tiden.. Men når hun så kommer op, vil hun ikke have flaske, der skal gerne gå en time eller 3 inden hun vil have noget.. Hun spiser en lille smule, men slet ikke 180-200 ml som hun plejer om morgenen. Før i tiden ammede jeg hende om natten, men det er jeg stoppet med fordi jeg simpelthen ikke har mere mælk.. Kan det være fordi hun simpelthen er så mæt efter sin natflaske? Der drikker hun gerne 180 ml..??

Synes bare det er længe at hun går fra f.eks. kl 4 om natten til kl 10-11 stykker hvor hun har lyst til at spise igen.. Så får hun en flaske og blir lagt ud og sove i barnevognen. Når hun kommer op efter en lur på godt 3 timer, virker hun hellere ikke betydelig sulten.. Men når hun får sin flaske aftenvællingkl 20 den spiser hun det hele af.. 200 ml...

Hun er ellers veltilpas, sover fint, har våde bleer og pludre..

Jeg er virkelig bange for at hun ikke får mad nok.. Hun får smagsprøver at grød, mos og vand et par gange om dagen.. måske 5-10 skefulde...

Knus

Jeg tror altså også bare det er et appetitspring. Du kan jo ikke gøre meget andet end at blive ved med at tilbyde.

Men herhjemme er vi også begyndt at trække morgenmaden lidt fordi han bare ikke er sulten lige når han vågner. Men prøv da at stå op, gå evt i bad, eller hyg på puslebordet med at komme i tøjet og gå rundt i huset og "sig godmorgen", men så hun vågner helt og så kan du da godt prøve med lidt grød der (det er måske mere spændende) og så fyld efter med flaske.

Du kan mærke hvad der er rigtigt for jer.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.