inspireret af:tager barnet kun...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

350 visninger
4 svar
0 synes godt om
22. januar 2010

lotte32

efter tråden om hvorvidt barnet kun tager hvad det skal bruge, og hvor meget moderens kost påvirker barnet, kom jeg til at tænke:

får barnet hvad det skal bruge, selv om moderen ikke spiser

Grunden til mit spørgsmål er at jeg i denne graviditet (er i uge 13) SLET ingen appetit har, skal simpelthen tvinge mig selv til at spise, og tit bliver det kun til lidt frugt og kiks i løbet af dagen. Jeg har ikke problemer med kvalme... jeg har bare slet ikke lyst til mad 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. januar 2010

Joan ( Smallie )

Et barn er en snylte og skal nok tage hvad DEN skal bruge så du skal spise for at din egen krop kan fungere.

Jeg spiste heller ikke de første 13 uger med begge unger og tabte over 10 kg men ud kom der en unge der vejet 3340 g begge gange og de fejler ikke noget så vidt jeg ved.

Så tag du det nu roligt og spis det du har lyst til

Anmeld

22. januar 2010

smokin

lotte30 skriver:

efter tråden om hvorvidt barnet kun tager hvad det skal bruge, og hvor meget moderens kost påvirker barnet, kom jeg til at tænke:

får barnet hvad det skal bruge, selv om moderen ikke spiser

Grunden til mit spørgsmål er at jeg i denne graviditet (er i uge 13) SLET ingen appetit har, skal simpelthen tvinge mig selv til at spise, og tit bliver det kun til lidt frugt og kiks i løbet af dagen. Jeg har ikke problemer med kvalme... jeg har bare slet ikke lyst til mad 

Hejsa,

Altså min baby er over gennemsnit og jeg har kun taget to kg på indtil videre. Har længe prøvet at blive gravid, så da det endelig lykkedes, skød jeg det allerførst hen med at "jeg sikkert var forkølet" - havde det simpelthen så skidt de første 3 måneder (fandt først ud af graviditeten da jeg var 9+6). Det går over, og i mit 2. trimester er jeg i en rigtig god periode i øjeblikket, hvor jeg rigtig får kastet mad ned.

Baby tager ALTID først! Så det vil på sigt være din krop der lider lasten, men det er nok ikke anbefalesesværdigt ikke at spise igennem hele graviditeten

KH
Zette 20+2

Anmeld

22. januar 2010

SabrinaR

Jeg spiste stort set heller ikke de første 3 mdr - og tabte 6 kg.

Ku kun spise friske ting som jordbær, melon og lign..

Men fik af vide det var fint nok - baby sku nok ta hva den havde brug for.. dog sku jeg starte på jernpiller allerede i uge 10, fordi jeg ikke fik nok jern igennem min mad og tit blev dårlig og sku til at besvime..

Anmeld

22. januar 2010

Liljesilas

Håber det er iorden jeg så spørger, om barnet bliver påvirket på den dårlige måde, hvis jeg spiser sukker på min morgenmad, og også ofte får lidt slik om aftenen???

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.