Før eller efter første lægebesøg?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.978 visninger
16 svar
0 synes godt om
21. januar 2010

Englebisse

Hej alle.

Jeg ved godt dette emne nok har været oppe utallige gange.

Jeg er gravid og ønsker jo hele verden skal vide det, men dog synes vi, at vores forældre skal vide det før hele verden ved det. Jeg er i uge 5+5 henne nu og skal til det første lægebesøg på næste fredag. Vi ved godt jeg gravid, og jeg kan jo genkende samme forandringer, følelser osv fra vores første graviditet. Nu har jeg bestilt en trøje til min søn hvor der står "jeg skal være storebror" Den er lige kommet med posten idag Den skal han jo selvfølgelig have på når vi skal fortælle hans bedsteforældre jeg er gravid 

Nu kommer mit spørgsmål skal vi vente med at sige det til efter vi har været ved lægen (som jo er på næste fredag) eller skal vi sige det her i weekenden? Er sådan i tvivl og jeg kan slet ikke huske hvornår vi sagde da jeg ventede min søn..

På forhånd tak.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. januar 2010

LinLin

Englebisse skriver:

Hej alle.

Jeg er gravid og ønsker jo hele verden skal vide det, men dog synes vi, at vores forældre skal vide det før hele verden ved det. Jeg er i uge 5+5 henne nu og skal til det første lægebesøg på næste fredag. Vi ved godt jeg gravid, og jeg kan jo genkende samme forandringer, følelser osv fra vores første graviditet. Nu har jeg bestilt en trøje til min søn hvor der står "jeg skal være storebror" Den er lige kommet med posten idag Den skal han jo selvfølgelig have på når vi skal fortælle hans bedsteforældre jeg er gravid 

Nu kommer mit spørgsmål skal vi vente med at sige det til efter vi har været ved lægen (som jo er på næste fredag) eller skal vi sige det her i weekenden? Er sådan i tvivl og jeg kan slet ikke huske hvornår vi sagde da jeg ventede min søn..

På forhånd tak.

Jeg har sagt det til min mor med det samme jeg vidste det - alle tre gange! Jeg har også sagt det til mine kolleger alle gange.

1. gang fordi der skulle tages særligt hensyn til gravide, 2. gang fordi vi er et par stykker i vuggestuen der "prøver" og her 3. gang fordi jeg bare var så glad for at være blevet gravid så hurtigt efter SA - og fordi jeg faktisk syntes, det var  rart, at de havde vidst det 2. gang, selvom det ikke gik som forventet; tænker det ville have været underligt/sværere at skulle ringe og sige at "jeg forresten havde været gravid og nu ville jeg altså gerne sygemeldes i en uge indtil jeg havde været til tjek" osv...

Anmeld

21. januar 2010

Englebisse

Mor til David skriver:

Jeg har sagt det til min mor med det samme jeg vidste det - alle tre gange! Jeg har også sagt det til mine kolleger alle gange.

1. gang fordi der skulle tages særligt hensyn til gravide, 2. gang fordi vi er et par stykker i vuggestuen der "prøver" og her 3. gang fordi jeg bare var så glad for at være blevet gravid så hurtigt efter SA - og fordi jeg faktisk syntes, det var  rart, at de havde vidst det 2. gang, selvom det ikke gik som forventet; tænker det ville have været underligt/sværere at skulle ringe og sige at "jeg forresten havde været gravid og nu ville jeg altså gerne sygemeldes i en uge indtil jeg havde været til tjek" osv...

Tusind tak for dit svar 

Synes virkelig også det svært at holde det hemmeligt. Jeg går også med den tanke, at hvis der nu skulle gå noget galt med graviditeten (som vi  for ikke sker) så skal man ikke fortælle først man har været gravid, men det endte ikke så godt osv.

Anmeld

21. januar 2010

NoName

Englebisse skriver:

Hej alle.

På forhånd tak.

Tillykke med graviditeten...

Jeg synes da bare i fortæller det... Det gjorde vi og samtidig gav vi vores forældre mundkurv på indtil 1. læge besøg og 1. skanning var veloverstået, hvilket de havde fuld forståelse for... De var super glade for at vi ville dele graviditeten med dem.

+ så havde vi også nogen at snakke med...

Anmeld

22. januar 2010

Englebisse

noname skriver:

Tillykke med graviditeten...

Jeg synes da bare i fortæller det... Det gjorde vi og samtidig gav vi vores forældre mundkurv på indtil 1. læge besøg og 1. skanning var veloverstået, hvilket de havde fuld forståelse for... De var super glade for at vi ville dele graviditeten med dem.

+ så havde vi også nogen at snakke med...

Mange tak og tak for dit svar Ja som du skriver, så kan vi sige  det til vores forældre, og at de skal vente med at sige det til andre før vi har været ved læge og scanning.

Anmeld

22. januar 2010

Riksen

Vi fortalte forældre og venner det allerede da vi fandt ud af det i sjette uge - vi var bare overlykkelige, så alle skulle da vide det, og desuden havde både lægen og sygplejersken fortalt os, at det ville gå godt idet jeg både var ung (24) og sund og rask.

Men, men, men... det gik galt i 11.uge, hvor vi fandt ud af at fostret ikke levede, så jeg skulle have en udskrabning. Vi var selvfølgelig helt nede, og det var hårdt at skulle fortælle det til alle. Men det var på en måde også rart, at folk vidste det og dermed kunne forholde sig til vores sorg, fordi de havde delt vores glæde med os. Og jeg tror også, som du selv er inde på, at det ville være hårdere først at skulle fortælle at man var gravid, men ikke længere er det.

Det er altså ikke for at gøre dig helt trist, men jeg vil bare fortælle dig, at jeg synes det er en god ide, at I fortæller jeres forældre om det, og så venter med resten. Det har vi tænkt os at gøre næste gang vi venter os.

Man kan jo ikke gå alene med den glæde og lykke i så mange uger indtil man ved at alt er godt.

Jeg håber, at du får en dejlig graviditet - og at det resulterer i et sundt barn

- Rikke

Anmeld

22. januar 2010

Corn

Med nummer 1 og 2 var jeg over 12-14 uger henne, men denne gang var jeg 10 eller 11 uger henne.

Slemt plaget af kvalme, så dagen før min fødselsdag fortalte vi drengene det, og til min fødselsdag fik ældstemand lov at gå ind og fortælle nyheden.

"Hallo, kan jeg lige få noget ro!!!!1. Halloooooo, jeg har noget vigtigt at fortælle!!! STILLE.

Anton og mig skal være storebrorere!!!" (Citat: Andreas 4 år)

Og så var der helt stille indtil det gik op for familien, hvad drengen lige havde sagt.

Anmeld

22. januar 2010

Liljesilas

Englebisse skriver:

Hej alle.

På forhånd tak.

Tillykke med graviditeten

Jeg sagde det da jeg var ca. 2 måneder henne, da jeg ikke troede det var virkeligt... Jeg var så bange for hvad der kunne ske. Men det kunne vi jo rolig gøre, for den bette ser ud til at have det fint den dag idag.

Jeg kan godt forstå hvis du gerne vil fortælle det, det er jo altid så spændende.

Anmeld

22. januar 2010

Englebisse

Macaab skriver:

Med nummer 1 og 2 var jeg over 12-14 uger henne, men denne gang var jeg 10 eller 11 uger henne.

Slemt plaget af kvalme, så dagen før min fødselsdag fortalte vi drengene det, og til min fødselsdag fik ældstemand lov at gå ind og fortælle nyheden.

"Hallo, kan jeg lige få noget ro!!!!1. Halloooooo, jeg har noget vigtigt at fortælle!!! STILLE.

Anton og mig skal være storebrorere!!!" (Citat: Andreas 4 år)

Og så var der helt stille indtil det gik op for familien, hvad drengen lige havde sagt.

Kan lige se det for mig at de står og fortæller det til familien

Regner med at sige det til mine forældre her imorgen og så svigerforældre når de kommer næste weekend. Så må resten få det afvide når vi har været ved læge og kommet længere hen i graviditeten

Anmeld

22. januar 2010

Risen

Englebisse skriver:

Hej alle.

På forhånd tak.

ihh altså forstår udemærket godt at du gerne vil sige det til alle NU.. Men jeg synes du skal vente helt til efter NF scanningen hvis du har planer om at få sådan en... Det gjorde jeg og det var svært at vente , men det hele værd.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.