hvor gammel skal man være for og være gravid??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4.835 visninger
11 svar
0 synes godt om
21. januar 2010

MichelleP

hey

jeg er 19år og har fast kæreste.. og vi vil rigtig gerne ha børn på et tidspunkt.. men jeg tænker hele tiden på om det er for tidligt?? vil virkelig gerne høre jeres mening...!!

hilsen Michelle

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. januar 2010

Momster89

jeg blev gravid som 19 årig og har født en dejlig dreng, der var planlagt, så jeg synes det afhænger af personerne og økonomien om man er klar.

Anmeld

21. januar 2010

Koen.

Jeg er 19 år og venter min forlovedes og mit første barn..
Så nej ville jeg sige, men der er jo mange ting der spiller ind..

Tanja 27 + 5

Anmeld

21. januar 2010

LRJ

Jeg er 19, og har termin om 11 uger, jeg har fast kæreste, det var så ikk planlagt som sådan, vi havde bare snakket om at vi gerne ville have et på et tidspunkt

Men hvis i er klar, og økonomien er til det - så er det da ligemeget hvor gamle i er

Anmeld

21. januar 2010

Malene84

Pelstot skriver:

hey

jeg er 19år og har fast kæreste.. og vi vil rigtig gerne ha børn på et tidspunkt.. men jeg tænker hele tiden på om det er for tidligt?? vil virkelig gerne høre jeres mening...!!

hilsen Michelle

Hmmm sys det er et rigtigt svært spørgsmål, da folk i 20'erne kan være klart mere klar end folk i 30'erne - tror som sådan ikke, at der er en bestemt alder...

Min personlige holdning er, at man er klar når man føler man er klar til ansvaret, er økonomisk klar (da det jo på ingen måde er billigt), mental klar osv.

Anmeld

21. januar 2010

Trille_89

Jeg var 18 da jeg blev gravid og fødte da jeg var 19.. Fordi det var det Min kæreste og Jeg ville.. Så må folk tænke sit

men hvis i selv føler i er klar og økonomien er tip top så tænk lige tanken en ekstra gang og så tag valget om det skal være nu

Anmeld

21. januar 2010

LinLin

Jeg har følt mig klar til at få børn fra jeg var omkring 18! Men der er jo mange ting der spiller ind for hvornår man er det... Jeg har nok bl.a. følt mig klar tidligt, fordi jeg mistede min far som 9-årig og derfor er modnet hurtigere end så mange er andre gør (og godt for dem!!!)

Jeg fik dog først David da jeg var 21, fordi jeg syntes det var vigtigt at komme igang med uddannelse først!. Jeg gik på barsel efter 6. semester på pæd. sem., og havde 1½ semester tilbage da min barsel var slut.

Der er ikke andre end dig selv der kan vide om du er klar!

Anmeld

21. januar 2010

Corn

Vi fik børn, da vi synes tiden, jobbet, økonomien og boligsituationen var til det...  Da det føltes rigtigt for os

Vi blev kærester da jeg var 21 og til min 23 år fødselsdag vedtog vi, at nu skulle projekt baby skydes igang og 2 mdr efter min 24 års fødselsdag fik vi vores første barn...

Anmeld

21. januar 2010

Prinsessens'Mor<3

Mig og min forloved er 18 år og vi har prøvet og blive gravide i 7 mdr, jeg synes det er op til parret selv og finde ud af om de er klar eller ikke så er det ligegyldig om du er 17 eller om du er 70, der er ikke nogen der kan bestemme om du skal eller ej, folk kan komme med sin mening, men det er også det..

Anmeld

21. januar 2010

Roxie

Det er sjovt som mange andre syntes det først er ok at få børn når man er sidst i 20erne. jeg er så af den holdning at man skal være ung med sine børn, dog ikke alt for ung, men det er op til personen/erne selv at vurderer. det der betyder alt for mig er at man har et godt forhold sammen med kæresten og at man er enige om at få børn. 

Jeg er 24 og bliver 25 når forhåbentligt min første bebs bliver født. min familie syntes det er for tidligt da min storesøster fik barn da hun var 26 og derfor burde jeg jo også vente... det gider jeg så ikke

Hvis man føler sig klar betyder alderen ikke noget, man skal bare være klar til også at få den feedback der høre sig til at man er ung mor. Som sagt jeg er 24 hvilket ikke er specielt ungt, men jeg ligner nok mere en på 19-20 år og jeg frygter lidt de kommentare jeg vil få. fik blikke på apoteket da jeg købte graviditets vitaminer... min farfar kom med udtalelsen "gravid..ej det passer da ikke så godt ind hva?". Bebsen er så planlagt så den passer vel der hvor den skal.

Jeg elsker min familie men man skal lige gøre sig klar til nogle af de hudløse meninger man bliver konfronteret med som ung mor. jeg er ikke ung mor, men ifølge min familie er jeg ung gravid....

Knusser Roxie

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.