dagpenge sats på barsel

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4.332 visninger
14 svar
0 synes godt om
21. januar 2010

LHB

Hej,

Jeg har løn under de første måneder af min barsel, men hvad så derefter, når jeg skal på dagpenge? Er det ikke korrekt at det er udbetalt fra kommunen også selvom man er med i a-kasse? jeg har i hvert fald ikke været i a-kasse længe nok til at få noget der.

men hvad er satsen? har det noget med ens alm. indkomst at gøre, eller er det en standardsats pga barsel osv?

Håber nogen lige kender reglerne

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. januar 2010

Ox.

Jeg står som elev i butik og får dagpengesats pt i min barsel og den er udregnet efter hvad jeg får i butikken

Anmeld

21. januar 2010

MM1987

Nu bliver jeg også helt forvirret...

Jeg vil have mulighed for at få dagpenge fra en a-kasse da jeg er nyuddannet til sommer, og som nyuddannet får man dimitentsats. Og som jeg har forstået det er det 80% af de 15.000 og noget...

Så bliver helt nervøs når du skriver det bliver regnet ud efter din løn??

Anmeld

21. januar 2010

Ox.

Jeg er ikke i a-kasse, min chef skulle meddele kommunen hvor meget jeg fik udbetalt pr måned hos ham og så fik jeg ca det samme som jeg gjorde, havde jeg stået i butikken.

Anmeld

21. januar 2010

LHB

Hvis det bare er alm. dagpenge pga arbejdsløshed efter endt uddannelse har de en bestemt sats du får. Det har jeg kunne læse mig til. det er noget med max 13000 eller sådan noget.

Men jeg er ikke berettiget til dagpenge af a-kassen under min barsel, så derfor skal det vel søges af kommunen og ved så ikke hvordan det er...

Anmeld

21. januar 2010

MM1987

Okay, så der er forskel på om man er i a-kasse eller ikke??

Det var lige før hele min økonomi røg på gulvet

Anmeld

21. januar 2010

LotteGabriella

Nu bliver jeg også helt forvirret...