Ægløsning?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

12.860 visninger
12 svar
0 synes godt om
21. januar 2010

-Milla-

Hvordan føles sex, når I har ægløsning, føles I stramme dernede?

Undskyld det lidt specielle spørgsmål, men jeg kender ikke rigtig  min cyklus, som er uregelmæssig (efter p-pillestop i juli09), så har lidt svært ved at vide hvornår jeg har ægløsning og om jeg har.

Har de sidste par dage været øm nederst i maven/underlivet, især når jeg har løbetrænet, men ikke rigtig ellers.

Da vi så havde sex igår aftes, var jeg meget stram i underlivet (hvilket kæresten jo godt kan lide), og efter sex mærkede jeg ømhed omkring æggestokkene, primært højre.

Men ved ikke om det kan være ægløsning eller bare meget normalt?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. januar 2010

Slettet

Ja jeg ved det heller ikke

Men da jeg ventede min første, var jeg ofte øm i venstre side i underlivet og var derfor nervøs for, at jeg var gravid udenfor livmoderen, men min læge beroligede mig med at det var fordi det æg som var blevet befrugtet, kom fra venstre æggestok. Nogle kvinder er bare meget følsomme ...så måske du har haft æl?

Anmeld

21. januar 2010

-Milla-

Swips.. skriver:

Ja jeg ved det heller ikke

Men da jeg ventede min første, var jeg ofte øm i venstre side i underlivet og var derfor nervøs for, at jeg var gravid udenfor livmoderen, men min læge beroligede mig med at det var fordi det æg som var blevet befrugtet, kom fra venstre æggestok. Nogle kvinder er bare meget følsomme ...så måske du har haft æl?

Okay, det kan da godt være.

I starten efter jeg var stoppet med p-piller blev jeg undersøgt for graviditet uden for livmoderen fordi jeg havde så ondt i min v.æggestok, men der var heldigvis ikke nogen graviditet.

Men jeg tænker også om man kan mærke forskel under sex, når man har ægløsning og når man ikke har?

Anmeld

22. januar 2010

Slettet

Ja det tænker jeg da også at nogle kvinder kan

Anmeld

22. januar 2010

oo

jeg kan godt mærke forskel og det føles meget som du beskriver det. jeg er ekstrem stram af natur og skal bruge uendelige mængder af glidecreme selv når jeg er meget meget våd, for at vi kan dyrke sex, men omkring ægløsning føles det lidt som om underlivet blir "gokket" når vi har sex og jeg kan godt være temmelig øm bagefter. selve skedeindgangen kan også godt føles som om der er blevet presset noget alt for stort igennem og det kan nogle gange svide bagefter når jeg tisser. når jeg er i behandling kan jeg overhovedet ikke have sex omkring ægløsning og vaginal scanninger gør at min mave kramper fuldkommen bagefter - der har jeg også altid 3-4 æg istedet for 1 som normalt.

så det kan altså sagtens være ægløsning du har nu. kan du mærke det normalt, altså sådan i maven og udenom sex?

Anmeld

22. januar 2010

-Milla-

Tjuhl skriver:

jeg kan godt mærke forskel og det føles meget som du beskriver det. jeg er ekstrem stram af natur og skal bruge uendelige mængder af glidecreme selv når jeg er meget meget våd, for at vi kan dyrke sex, men omkring ægløsning føles det lidt som om underlivet blir "gokket" når vi har sex og jeg kan godt være temmelig øm bagefter. selve skedeindgangen kan også godt føles som om der er blevet presset noget alt for stort igennem og det kan nogle gange svide bagefter når jeg tisser. når jeg er i behandling kan jeg overhovedet ikke have sex omkring ægløsning og vaginal scanninger gør at min mave kramper fuldkommen bagefter - der har jeg også altid 3-4 æg istedet for 1 som normalt.

så det kan altså sagtens være ægløsning du har nu. kan du mærke det normalt, altså sådan i maven og udenom sex?

Okay, ikke rart. Jeg er mest stram i starten, men kan godt mærke at der er mere modstand end normalt. Det er ikke sådan at jeg er helt vildt øm under eller efter, men der er da nogle stillinger, som gør lidt mere avs end normalt.

Kan indimellem mærke ømhed omkring æggestokkene (tror det har været omkring ægløsning og mens,) men som sagt er min cyklus ikke normal og derfor er det svært at vide. Og mht. til maven har det kun været under fysisk anstrengelse, som løb, hvor jeg har kunnet mærke det.

Da jeg var på p-piller kunne jeg også godt mærke hvornår der var ægløsning og tiden op til mens, men har genrelt aldrig haft (ulideligt) mange smerter, som jeg oplever andre har.

Vi var ikke aktive igår, men synes stadig jeg kan mærke lidt i underlivet, men igen ikke speciel ømt.

Har siden starten af januar gået mere op i min kost og skåret ekstremt ned på slik, chokolade under 70% og pasta, havregryn og andre produkter med meget stivelse i. Så håber lidt at det er ægløsning jeg kan mærke og at der snart kommer gang i systemet igen.

Anmeld

22. januar 2010

oo

det lyder lidt spøjst at du har kunnet mærke din ægløsning mens du var på p-pillerså vidt jeg har forstået sørger p-piller netop for at man ikke får ægløsning og der dermed ikke er mulighed for graviditet

Anmeld

22. januar 2010

-Milla-

Tjuhl skriver:

det lyder lidt spøjst at du har kunnet mærke din ægløsning mens du var på p-pillerså vidt jeg har forstået sørger p-piller netop for at man ikke får ægløsning og der dermed ikke er mulighed for graviditet

Ja, men tror stadig man kan mærke det lidt? Kroppen kan jo måske godt stadig tro den har ægløsning.

Det er ikke helt nemt at finde ud af.

Anmeld

22. januar 2010

FrkLarsen

Hej piger 

P-piller stopper vidst ikke ens æl, men gør skallen omkring ægget hårdere så det er svært for sædcellen at trænge igennem.

Mener jeg har fået det af vide i sexual undervisning den gang jeg gik i folkeskole. 

Angående den 'stramhed' så har jeg oplevet det et par gange, ved ikke om det var under æl, men efter jeg var blevet gravid var jeg det konstant og er jeg stadig.

Kamilla 11+6 (13+6) 

Anmeld

22. januar 2010

FrkLarsen

Hej piger 

P-piller stopper vidst ikke ens æl, men gør skallen omkring ægget hårdere så det er svært for sædcellen at trænge igennem.

Mener jeg har fået det af vide i sexual undervisning den gang jeg gik i folkeskole. 

Angående den 'stramhed' så har jeg oplevet det et par gange, ved ikke om det var under æl, men efter jeg var blevet gravid var jeg det konstant og er jeg stadig.

Kamilla 11+6 (13+6) 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.