Tjuhl skriver:
jeg kan godt mærke forskel og det føles meget som du beskriver det. jeg er ekstrem stram af natur og skal bruge uendelige mængder af glidecreme selv når jeg er meget meget våd, for at vi kan dyrke sex, men omkring ægløsning føles det lidt som om underlivet blir "gokket" når vi har sex og jeg kan godt være temmelig øm bagefter. selve skedeindgangen kan også godt føles som om der er blevet presset noget alt for stort igennem og det kan nogle gange svide bagefter når jeg tisser. når jeg er i behandling kan jeg overhovedet ikke have sex omkring ægløsning og vaginal scanninger gør at min mave kramper fuldkommen bagefter - der har jeg også altid 3-4 æg istedet for 1 som normalt.
så det kan altså sagtens være ægløsning du har nu. kan du mærke det normalt, altså sådan i maven og udenom sex?
Okay, ikke rart. Jeg er mest stram i starten, men kan godt mærke at der er mere modstand end normalt. Det er ikke sådan at jeg er helt vildt øm under eller efter, men der er da nogle stillinger, som gør lidt mere avs end normalt.
Kan indimellem mærke ømhed omkring æggestokkene (tror det har været omkring ægløsning og mens,) men som sagt er min cyklus ikke normal og derfor er det svært at vide. Og mht. til maven har det kun været under fysisk anstrengelse, som løb, hvor jeg har kunnet mærke det.
Da jeg var på p-piller kunne jeg også godt mærke hvornår der var ægløsning og tiden op til mens, men har genrelt aldrig haft (ulideligt) mange smerter, som jeg oplever andre har.
Vi var ikke aktive igår, men synes stadig jeg kan mærke lidt i underlivet, men igen ikke speciel ømt.
Har siden starten af januar gået mere op i min kost og skåret ekstremt ned på slik, chokolade under 70% og pasta, havregryn og andre produkter med meget stivelse i. Så håber lidt at det er ægløsning jeg kan mærke og at der snart kommer gang i systemet igen.
Anmeld