Hvordan får man lige jern nok

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.321 visninger
5 svar
0 synes godt om
19. januar 2010

Fyn

Hej Piger,

Så forsøger jeg mig ud i dette første forsøg i forummet. Jeg har ellers fulgt med på sidelinjen, men nu må jeg vist melde mig...

Er gravid i 24. uge og til lægeundersøgelsen idag var lægen lettere bekymret over mit jernoptag. Jeg har en blodprocent på 6,4, hvilket jo så kan forklare jeg er ret træt (hele tiden).

Jeg har siden uge 5 taget jern-piller (graviJern) hver aften inden sengetid - men det er åbenbart ikke nok... Så mit spørgsmål er nu... Hvad skal jeg så gøre? Udover en stor bøf...?
Jeg spiser ellers aldrig oksekød....Hmmm

Venlig hilsen C.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. januar 2010

RumlesMor

Her er lidt alternativer til den der bøf...

• Rosiner, svesker, dadler, figner samt mandler og nødder er jernholdige. En nem måde at få lidt mere jern på er at blande f.eks. mandler og rosiner som en lille snack
  • Bønner og linser er et godt supplement til kosten. De er gode at blande i salat, og er man vegetar, er de også en god erstatning for kød, da de er både jern- og proteinholdige
  • Anmeld

19. januar 2010

Jane31

Hejsa

Jeg er i samme båd omkring det med jernoptag. min blodprocent er også på 6,5 og min læge synes også det er mærkeligt. jeg har så fået taget blodprøver og de viser at jeg har en mild indfektion i kroppen, men føler mig ikke syg. min læge har så snakket med hvidovre hospital (skal føde der), en overlæge derude siger at det er meget normalt at ens infektionstal er forhøjet under en graviditet. så jeg skal bare forsætte som jeg plejer. men prøv at spørg om du skal ha taget prøver

Hilsen Jane 36 +4

Anmeld

19. januar 2010

Mor til L&S

Hej

Jeg har ligesom dig lav blodprocent. jeg har siden 1. lægebeøg spist en jernpille med 100 mg dagligt.

Ved 2. lægebesøg var den stadig lav, så er nu oppe på 2 piller dagligt - altså 200 mg.

Måske du også skal ha nogle stærkere??! Sagde din læge ikke noget?

Knus Rollo 30+0

Anmeld

19. januar 2010

Cris

Der er masser om info om jern på nettet, for eks.

http://www.healthcastle.com/iron.shtml

Og husk, at jern kan ikke tages med bare vand. Den skal tages med appelsin juice eller ananas. Men det har helt sikkert din læge allerede fortælt dig.

PS Og de behøver ikke en bøf, jeg er vegetar og fik aldrig problem med jern   hehe

Anmeld

25. januar 2010

Fyn

Tusind tak for jeres indlæg... Jeg læste dem med stor appetit og er gået i den "grønne" båd og spiser alt hvad jeg kan, så jeg får nok jern ind....

Desværre har jeg lige haft maveinfektion /eller lign. så jeg gik til lægen igen og nu er den dalet yderligere (5,8) på en uge. Så nu står den på 100 mg. jern hver aften og så tjek igen om en uge. Hvis den så er dalet der, må et sygehus-tjek næsten komme på banen.

Bedste hilsner fra Jern-Pigen

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.