Spis dig gravid

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.968 visninger
15 svar
0 synes godt om
19. januar 2010

Sujan

Ja faldt lige over en bog der hedder sådan og overvejer at købe den for at se om det skulle hjælpe. Om ikke andet er det sund kost så kan ikke skade. Der var et sted hvor der stod det var rigtig godt hvis man har PCO, hvilket jeg kan se flere der har. Er der nogen der har prøvet at leve efter disse principper? og hvad er jeres erfaringer

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. januar 2010

-Milla-

Sujan skriver:

Ja faldt lige over en bog der hedder sådan og overvejer at købe den for at se om det skulle hjælpe. Om ikke andet er det sund kost så kan ikke skade. Der var et sted hvor der stod det var rigtig godt hvis man har PCO, hvilket jeg kan se flere der har. Er der nogen der har prøvet at leve efter disse principper? og hvad er jeres erfaringer

Jeg har lånt den på biblioteket og synes den er meget god.

Anmeld

19. januar 2010

Ranarupta

Jeg har PCO og IR (InsulinResistens) og da jeg gik ved gynækologen, der er medforfatter til bogen, ja, så købte jeg den. 
Jeg fik at vide, at det stort set var umuligt at blive gravid, sådan som min situation så ud på pågældende tidspunkt.

Nu er jeg så gravid i 19. uge  

Jeg kan kun anbefale den!

/Karina 18+3

Anmeld

19. januar 2010

Prinsessens'Mor<3

Ranarupta skriver:

Jeg har PCO og IR (InsulinResistens) og da jeg gik ved gynækologen, der er medforfatter til bogen, ja, så købte jeg den. 
Jeg fik at vide, at det stort set var umuligt at blive gravid, sådan som min situation så ud på pågældende tidspunkt.

Nu er jeg så gravid i 19. uge  

Jeg kan kun anbefale den!

/Karina 18+3

hvorfor fik du det afvide og hvor længe gik der?
Hvad gjorde du for det skete?

Anmeld

19. januar 2010

Ranarupta

Da jeg fortalte min læge, at jeg var stoppet med p-piller, så henviste hun mig til en fantastisk gynækolog med det samme. (Min læge havde nok en rimelig klar idé om, at jeg havde PCO pga. min overvægt. Og rigtigt nok...)

Fra jeg smed p-pillerne til jeg blev gravid gik der 14 mdr. Men der var selvfølgelig noget ventetid til gynækologen, så rundt regnet 10 mdr. har det taget os...
I samråd med gynækologklinikkens diætist, der har speciale i PCO, ændrede jeg kostvaner og begyndte at spise Metformin.
Jeg tabte mig 5,5 kg. de første 18 dage!

Karina

Anmeld

19. januar 2010

Dictes mor

Jeg har købt den, men da jeg ikke har pco, så synes jeg ikke rigtig, at jeg kunne bruge den så meget, så prøv at lån den på biblioteket først og så om det er noget du kan bruge inden du bruger penge på den selv. Men der var også en helt anden konkret grund til jeg ikke blev gravid end kosten.

Anmeld

19. januar 2010

signe117

jeg købte også bogen da jeg efter ca 9 mdrs "prøven" ikke rigtig kunne finde ud af om jeg havde ÆL eller ej. Den beskriver fint hvordan man påvrker hormonbalancen gennem kosten - også selvom man ikke har konstateret feks PCO.

og ja, jeg blev gravid efter at have spist mere "gravid'sk" i tre mdr - om det var bogens skyld eller bare min tur ved jeg jo ikke, men synes da at jeg blev klogere 

Anmeld

19. januar 2010

oo

jeg lånte den på biblo i fredags og har stenet lidt rundt med den...faktisk er det mest blevet til toiletlæsning men den er meget overskuelig og har en hel alfabetisk række af madvarer med enten grøn, gul eller rød farve, hvilket gør det utrolig nemt for sådan nogle monkeyaber som mig, der ikke gider sætte sig ind i kaloerier, protein, kulhydrat osv osv

nåhja og så er opskrifterne i den lækre!

men som sagt...den er kun liiige lånt og livsstilen er på ingen måde ført ud i livet endnu, men vi overvejer at følge den lidt. jeg har ikke pco, by the way

lån den på biblioteket først!

Anmeld

19. januar 2010

gittn

Jeg købte den for 4 dage siden og bruger den rigtig meget, det er bare meget svært at holde sig til rådne. Det går ok lige nu, men savner slik og sukker i the'n.

Anmeld

20. januar 2010

tandbørsten

hej piger,

kan man nogen steder på nettet se hvilke madvare der er henholdsvis grøn, gul og rød ?? det lyder da virkelig meget interesant :-)

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.