Medicin... nogen der kan hjælpe?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

373 visninger
6 svar
0 synes godt om
19. januar 2010

Frederikke80

Profilbillede for Frederikke80

Er der ikke noget med at der er et loft for hvor meget man kan komme til at betale i medicin-udgifter om året? Altså noget med at ens medicin bliver billigere og billigere? Og ved I hvor højt dette beløb er?

Skal igang med noget voldsom dyrt medicin, og kan ikke lige se hvordan jeg fremover skal kunne undvære 1400 kr hver eneste      måned

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. januar 2010

Halbschön

Rikke skriver:

Er der ikke noget med at der er et loft for hvor meget man kan komme til at betale i medicin-udgifter om året? Altså noget med at ens medicin bliver billigere og billigere? Og ved I hvor højt dette beløb er?

Skal igang med noget voldsom dyrt medicin, og kan ikke lige se hvordan jeg fremover skal kunne undvære 1400 kr hver eneste     måned

Hej
Så faktisk lige at det stod på min bon fra apoteket...
Men det står også her: http://www.netdoktor.dk/medicin/tilskudsregler.htm
Knus

Anmeld

19. januar 2010

MM1987

Der er desværre ikke noget loft - men der er noget der hedder kronikertilskud, er ikke helt sikker på hvad det er, men det kan kun betale sig hvis man bruger rigtig mange penge på medicin, jeg er selv kronisk syg (ikke så voldsomt som det lyder) og for mig kunne det ikke betale sig...

Det er sådan at første gang man køber medicin med tilskud så begynder den at tælle, så satserne gælder fra den dag og et år frem...

0-850 kr. 0% i tilskud

850-1385 kr. 50% i tilskud

1385-2990 kr. 75% i tilskud

over 2990 kr. 85% i tilskud

Så du vil hurtigt komme op på de 85%, og mener at de tæller med det fulde beløb og ikke det du betaler...

Oplysningerne står også på bonen fra apoteket, hvor du også kan se din saldo...

Håber det hjalp...

Anmeld

19. januar 2010

Frederikke80

Renée88 skriver:

Hej
Så faktisk lige at det stod på min bon fra apoteket...
Men det står også her: http://www.netdoktor.dk/medicin/tilskudsregler.htm
Knus

Tak for svar, vil kigge på det med det samme

Anmeld

19. januar 2010

Frederikke80

Mia Maia skriver:

Der er desværre ikke noget loft - men der er noget der hedder kronikertilskud, er ikke helt sikker på hvad det er, men det kan kun betale sig hvis man bruger rigtig mange penge på medicin, jeg er selv kronisk syg (ikke så voldsomt som det lyder) og for mig kunne det ikke betale sig...

Det er sådan at første gang man køber medicin med tilskud så begynder den at tælle, så satserne gælder fra den dag og et år frem...

0-850 kr. 0% i tilskud

850-1385 kr. 50% i tilskud

1385-2990 kr. 75% i tilskud

over 2990 kr. 85% i tilskud

Så du vil hurtigt komme op på de 85%, og mener at de tæller med det fulde beløb og ikke det du betaler...

Oplysningerne står også på bonen fra apoteket, hvor du også kan se din saldo...

Håber det hjalp...

Kan desværre ikke få det kroniker-tilskud, det har jeg undersøgt.

Men kan da se at det rimelig hurtigt bliver en del billigere... tak for dit svar

Anmeld

19. januar 2010

MM1987

Rikke skriver:

Kan desværre ikke få det kroniker-tilskud, det har jeg undersøgt.

Men kan da se at det rimelig hurtigt bliver en del billigere... tak for dit svar

Det gør det nemlig...

Jeg er nået op på de 85%, og det er skønt...

Men det er dyrt i starten...

Anmeld

19. januar 2010

netdaddy

Hvis det er receptpligtig medicin ifm. med en kronisk sygdom så vil du kunne søge kronikerbevilling når din CTR-saldo når op over de 15.000 (cirka) på et år. Det sikrer at alle køb der ligger over de cirka 15.000 er gratis for dig.

Den bevilling gælder vist nok i 4 år ad gangen, hvorefter den skal søges på ny.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.