Hvor normalt e det...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

568 visninger
7 svar
0 synes godt om
18. januar 2010

Prinsessens'Mor<3

... at der går omkring et eller mere før man bliver gravid?
altså hvad er procenterne/chancerne for det er inden 1 år, efter 1 år og efter måske 2 år?

Hvornår er det mest normalt man går igang med diverse undersøgelser og hjælper med frugtbarheden?

Hvor store er chancerne for abort?

Og hvor stor er chancen for at man ha aborteret uden og vide det. feks har jeg læst at når man er forsinket/ gået over tid så kan det være man er gravid uden og vide det, men at man så abortere ved næste mens uden og have vidst det (give det mening? )

Håber i kan svare

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. januar 2010

Bavianis

Hej med dig.

Nu ved jeg ikke hvilken situation du er i, og altså hvilke forudsæninger du spørger ud fra. Hvis de er de samme som mine var - jeg var lige startet på mission baby og var død-nervøs for at skulle gå i maaange mdr uden at der var gevinst - så læs en tråd i dette forum der heder noget a la "hvor lang tid var I om at blive gravide" eller sådant - og bliv beroliget;-)

Den hjalp MEGET for mig at læse:-)

Anmeld

18. januar 2010

Prinsessens'Mor<3

Bavianis skriver:

Hej med dig.

Nu ved jeg ikke hvilken situation du er i, og altså hvilke forudsæninger du spørger ud fra. Hvis de er de samme som mine var - jeg var lige startet på mission baby og var død-nervøs for at skulle gå i maaange mdr uden at der var gevinst - så læs en tråd i dette forum der heder noget a la "hvor lang tid var I om at blive gravide" eller sådant - og bliv beroliget;-)

Den hjalp MEGET for mig at læse:-)

jamen mig og min kæreste har prøvet i 7 mdr
og jeg er bange for jeg måske har pco pga
laannggaaa cykluser på 50-65 dage ca..
men min læge vil først tjekke til sommer og
sys jeg skal gå på kur indtil da..
så lidt derfor og nysgerrighed..

Anmeld

18. januar 2010

Bavianis

Okay.

Jeg krydser fingre for at du IKKE har PCO, og at I får et par streger her i det nye år!

Kærlig hilsen Susanne

Anmeld

19. januar 2010

MM1987

Jeg kan ikke lige huske tallene...

Men jeg ved jeg hat fundet dem på nettet, så prøv at søg på det på google...så får du svar på alle dine spørgsmål..

Jeg har PCO, det kan dog kun ses på mine æggestokke og blev konstateret ved en scanning. 

Jeg tror ikke deres findes nogen statistikker over hvor langt tid PCO'er er om at blive gravide, da det ikke behøves være et problem for dem at blive gravide og det er forskelligt hvornår man kommer i behandling og hvilken behandling...

Det er vigtigt du ikke bekymre dig alt for meget, og hvis du har et par ekstra kilo kan det være nok at tabe dem, og så "forsvinder" din PCO - læs på pcoinfo.dk.

Forresten har læst dit indlæg omkring din læge, og jeg synes du skal skifte læge, det er vigtigt man har et godt samspil med sin læge og at man føler der er respekt. Men jeg tror det er almindeligt at du ikke bliver undersøgt med det samme, man siger vidst normalt at der skal gå 1 år før man kommer videre til behandling..

Anmeld

19. januar 2010

businesstigger

8 ud af 10 bliver gravide inden for et år mener jeg det er. Så det er bare om at klø på. Normalt vil lægerne af samme grund også først gå ind i en nærmere undersøgelse efter 1 år - medmindre der er særlige omstændigheder

Anmeld

19. januar 2010

Dictes mor

Jeg har også hørt at størstedelen bliver gravide indenfor det første år, og det er derfor man først går til læge, når der er gået et år.

Jeg krydser fingre for, at det snart kommer, men jeg synes nu godt, man kan spørge lægen om de lange cyklusser allerede inden der er gået et år. Om ikke andet så fordi, det er meget rart at snakke med en professionel om det hele. Det er rigtig hårdt, når det ikke lykkedes.

Knus Camilla, der brugte 4 år, før det lykkedes.

Anmeld

19. januar 2010

netdaddy

Min hustru har PCO og med vores første barn tog det omkring 1 1/2 år inden der var gevinst. Hun var i metforminbehandling og gik til akupunktur.

Nu er hun så gravid igen og har været i metforminbehandling og akupunktur i 1/2 år, selv om hun stadig har PCO. Så når den lille ny kommer til verden vil der være ca. 2 år mellem vores to børn.

Begge gange har det været uden fertilitetsbehandling (hormoner m.m.), så selv om man som kvinde har PCO kan det altså godt lade sig gøre at blive gravid uden fertilitetsbehandling.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.