Hvornår mærkede I liv?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

277 visninger
6 svar
0 synes godt om
18. januar 2010

CHD

Mit spørgsmål fremgår af overskriften.

Jeg er 16+1 uger henne, og måske lidt utålmodig. Jeg sidder ofte og bare føler på min mave, lukker øjnene og forsøger at mærke efter indeni....Jeg er dog ikke overbevist om at jeg har følt noget som helst endnu. Men hvornår ved man om det bare er luft i maven eller noget andet, og hvornår det er barnet, der bevæger sig?

Jeg vil meget gerne høre jeres historier

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. januar 2010

SpunkenJo

Det er såååå svært at vide med sikkerhed når det er første gang. Men første gang jeg var HELT sikker. Var da jeg var i 19. uge. Der var slet ingen tvivl, men havde jeg vidst dengang, hva jeg ved nu, ville jeg have mærket liv tidligere.....

Så den er svær. men det er den sjoveste følelse, første gang man mærker den der lille fod eller hånd, der stryger en på indersiden af maveskindet. meget syret.

Men der kan ikke længe, men et par uger kan du godt ende med at sku vente, og måske endda mere, hvis din moderkage ligger foran.....

Det gjorde min, men skævt, så jeg ku mærke lidt i den ene side, og ikke noget i den anden side før han blev så stor han ku begynde at losse igennem ;D

Anmeld

18. januar 2010

LISBETH:-)

I første graviditet mærkede jeg liv første gang i ca. uge 20

I denne min anden gravidtet mærkede jeg liv første gang da jeg var 16+0

Du er slet ikke i tvivl når først du mærker det. Der går længere tid inden du kan mærke det uden på. (Jeg kan stadig intet mærke uden på.)

Lisbeth 21+3 med en pige

Anmeld

18. januar 2010

LR85

jeg mærkede noget boblen (det er bitte små bobler der ligesom springer meget svagt) og rumsteren ca i uge 20.

Jeg kan  godt forstå du kan tvivle på om det bare er luft i maven eller hvad det er, men jeg var nok forholdsvis sikker da jeg havde mærket den samme slags rumsteren eller boblen nogen gange efter hinanden, tror det var over nogen dage. Så er man ikke i tvivl om at det er luft i maven, præsis det samme sted som i går, eller nogen bobler som føles på helt samme måde som for 4 timer siden.

Det er en god ting du ligger og mærker og venter, men hav tålmodighed, der kan desværre gå nogen uger endnu.

-og glæd dig, du vil mærke dit barn i så lang tid og så meget hver dag at det bliver en helt del af hverdagen som gravid. Det er skønt.

Anmeld

18. januar 2010

Lise

Første gang 16. uge og anden gang ca 19.-20. uge.

Ved ikke hvordan man kan være sikker. Man mærker vel bare noget, som er anderledes, og det bliver kraftigere og kraftigere, og en dag får man nyreslag og spark i ribbenene og SÅ er man ikke længere i tvivl  

Anmeld

18. januar 2010

Moderator

Profilbillede for Moderator

I 16.uge begyndte jeg at mærke bittesmå bobler, uden at være sikker. I dag mærker jeg kraftige spark selv udenpå tøjet

Rosa

26+1

Anmeld

19. januar 2010

Diana...

I uge 18 begynde jeg og mærke bobler 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.