Hvor meget og hvor tit sov/sover jeres på 6 måneder?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.027 visninger
7 svar
0 synes godt om
18. januar 2010

Rikke, Liam & Linus

Ja, spørgsmålet er enkelt Hvor meget sov/sover jeres 6 måneder gamle børn.

Liam sover rigtig godt om natten. Han vågner kl.7-8 får en flaske, er vågen 1-2 timer og sover en formiddagslur på 1-2 timer. Så sover han igen ca. 1 time ved 15 tiden, og kommer så i seng kl.20.

Hvornår kan jeg mon begynde at indføre kun en lur om dagen?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. januar 2010

BetonSlotsPrinsesserne

Astrid er 9 mdr, sover hele natten vågner 7.30 -så sover hun fra 8.30 til 11.15, er vågen til 12.30-16.00 og blir puttet omkring 19.30/ 20.00..

Men nu er hun startet i dagpleje og vågner tit omkring en 8 tiden om morgenen og så får hun igen formiddagslur inden hun kommer ud og sove omkring 11.30/12.00.. (hvis hun vågner før, når hun lige og få en time inden hun kommer i dagpleje) Sover så fra 12.00-15.30/16.00 Og bliver puttet til nat 19.30/20.00...

Anmeld

18. januar 2010

Mussen2

Her bruger vi også 2 lurer.

(Alle tider er ca.)

Står op kl 7.30, får lur omkring 10.30-11.00- sover alt mellem halvanden til 3 timer.

Får så en lur sidst på eftermiddagen på en times tid- HVornår hun får den afhænger af hvor lang middagsluren har været. Puttes ved 19-19.30 tiden

Anmeld

18. januar 2010

Rikke, Liam & Linus

Muttien skriver:

Her bruger vi også 2 lurer.

(Alle tider er ca.)

Står op kl 7.30, får lur omkring 10.30-11.00- sover alt mellem halvanden til 3 timer.

Får så en lur sidst på eftermiddagen på en times tid- HVornår hun får den afhænger af hvor lang middagsluren har været. Puttes ved 19-19.30 tiden

Det lyder rimelig meget som Liams rutine. Ved ikke hvorfor, men var bekymret for om han kom for sent i seng (åndsvagt).

Men han får jo de 12-14 timer og nogen gange mere. Så mon ikke det er helt fint.

Anmeld

18. januar 2010

Mussen2

Ja, det er bare så mega svært!! Jeg havde nok en forestilling (inden jeg fødte) om at man på et ret tidligt tidspunkt kunne forvente en helt fast rytme - der blev jeg så lidt overrasket. Min veninde havde et barn hun kunne sitlle uret efter, så når man var oppe og besøge hende kunne hun sige: så nu vågner han om 7 min. det var en helt fast rytme hver dag....det har vi aldrig haft

Rytme ja, men den er mange gange ligeså hurtig ændret som den er blevet fast.

Det eneste som har været HELT fast siden hun var 3 mdr er at hun vågner omkring 8.30 og kommer i seng ved 19.30 tiden

Anmeld

18. januar 2010

Rikke, Liam & Linus

Ja, jeg synes især nu hvor han er blevet større er det svært.

Der sker bare SÅ meget, både med søvn, mad, udvikling osv. Er så bange for at gøre noget forkert eller misse noget i svinget. Åndsvagt at bryde sin hjerne med det, men kan ikke lade være

Anmeld

18. januar 2010

mor_sabina

RikkeØ skriver:

Ja, spørgsmålet er enkelt Hvor meget sov/sover jeres 6 måneder gamle børn.

Liam sover rigtig godt om natten. Han vågner kl.7-8 får en flaske, er vågen 1-2 timer og sover en formiddagslur på 1-2 timer. Så sover han igen ca. 1 time ved 15 tiden, og kommer så i seng kl.20.

Hvornår kan jeg mon begynde at indføre kun en lur om dagen?

Phillip sov 3 lurer da han var 6 mrd, det er meget nyeigt at han har skåret det ned til to. Tror man siger omkring et år før de kan nøjes med en. Men det er selvfølgelig forskelligt, synes bare der sker så meget i de næste måneder, så jeg mener de har brug for et afbræk til at fordøje det hele.

Anmeld

18. januar 2010

Mussen2

min datter er 7 mdr og det er også ganske nyligt hun kan nøjes med 2. før fik hun måske to korte i løbet af eftermiddagen..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.