ang autostolens placering...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

718 visninger
11 svar
0 synes godt om
18. januar 2010

LauraLW

Hej alle.

Må man sætte en autostol (til nyfødt) på bagsædet forudvendt?

Ved godt at de fleste sættes bagudvendt, men hvis man nu ikke kan sætte den på forsædet bagudvendt (på grund af airbag der ikke kan slåes fra), og man gerne vil kunne se baby når man kører, kan man så sætte den forudvendt?

Laura

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. januar 2010

Mie A

Nej det må du ikke...

Anmeld

18. januar 2010

LinLin

Ved ikk om det er ulovligt ligefrem, men det er meget meget dumt ifht sikkerhed! Og kan man overhovedet vende en baby-autostol fremad...?!

Anmeld

18. januar 2010

Moar'en

LauraLW skriver:

Hej alle.

Må man sætte en autostol (til nyfødt) på bagsædet forudvendt?

Ved godt at de fleste sættes bagudvendt, men hvis man nu ikke kan sætte den på forsædet bagudvendt (på grund af airbag der ikke kan slåes fra), og man gerne vil kunne se baby når man kører, kan man så sætte den forudvendt?

Laura

Jeg ved ikke om det er ulovligt, men jeg ville ikke gøre det. Og som en anden skriver kan man overhovedet? vores kunne kun vende bagud. Samtidig er det heller ikke den bedste løsning at kunne se hende hele tiden efter min mennig, for vil du så kunne holde øjnene fra hende, og koncentrere dig om trafikken, jeg ved jeg ikke ville kunne.

Men det er selvfølgelig bare min menning

Anmeld

18. januar 2010

Corn

Baby skal vende bagudvendt, og ærlig talt, så skal man slet ikke kigge til baby mens man kører.... (Men hvem kan lade være, og hvor mange giver ikke lige en sut om på bagsædet mens man kører.......) Det er drønfarligt, for så snart man har kig på baby, ja, så kigger du ikke på vejen...

Anmeld

18. januar 2010

LauraLW

Moar'en skriver:

Jeg ved ikke om det er ulovligt, men jeg ville ikke gøre det. Og som en anden skriver kan man overhovedet? vores kunne kun vende bagud. Samtidig er det heller ikke den bedste løsning at kunne se hende hele tiden efter min mennig, for vil du så kunne holde øjnene fra hende, og koncentrere dig om trafikken, jeg ved jeg ikke ville kunne.

Men det er selvfølgelig bare min menning

Kan godt følge dig, hehe, men tænker bare at det måske er meget rart at se til hende engang imellem - om hun sidder og gylper ud over det hele eller et eller andet andet... men sikkerheden er bestemt vigtigst, så hvis det er bedst at hun sidder bagudvendt, så er det det hun skal.

Anmeld

18. januar 2010

Ayasmor

LauraLW skriver:

Kan godt følge dig, hehe, men tænker bare at det måske er meget rart at se til hende engang imellem - om hun sidder og gylper ud over det hele eller et eller andet andet... men sikkerheden er bestemt vigtigst, så hvis det er bedst at hun sidder bagudvendt, så er det det hun skal.

Hele ideen med babyautostolenes bagudvendte placering, er at de ikke er stærke nok til at stå imod med deres lille krop i tilfælde af kollision.. Når baby er forudvendt påvirker det kroppen på en helt anden måde end hvis den er bagudvendt.. Derudover er sæderne designet til at opnå deres maksimale sikkerhed, når de er bagudvendt.. Jeg ved at man kan få sådan et spejl man kan sætte op på nakkestøtten på bagsædet, så at de kan se  baby i dit eget bakspejl gennem dette opsatte spejl (gav det mening?) De fåes ihvertfald i ønskebørn til en ca.  300 kr. Var det evt. en mulighed? Jeg ville ihvertfald ALDRIG ALDRIG ALDRIG vende en babyautostol i kørselsretningen..

Knus

Anmeld

18. januar 2010

Pige2009

Jeg mener, det er lovpligtigt, at de sidder bagudvendt i babystolen. Det har ikke kun noget med airbag at gøre, men hvis man er så uheldig at blive involveret i et trafikuheld, sker der mindst skade på ryg og halshvirvler, når baby sidder
bagudvendt Rådet for større færdselssikkerhed anbefaler faktisk, at børn under 3 år sidder bagudvendt, selvom stort set ingen gør det...

Så lad endelig Vilma sidde bagudvendt

Knus Linda

Anmeld

18. januar 2010

Mie A

18. januar 2010

Ayasmor

http://www.babygear.dk/bakspejl-bagudvendt-autostol-p-128.html

godt nok ikke lige i øsnkebørn, men det er sådan noget her jeg mener

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.