Nogen herinde der er tandlæge eller klinikass?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

463 visninger
7 svar
0 synes godt om
18. januar 2010

Stumpen

Jeg fik lavet to huller i undermunden i torsdags og har fortsat meget ondt i mit tandkød er det normalt?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. januar 2010

FrkT

Jeg er hverken tandlæge eller klinikassistent, men en gammel venindes mor er tandlæge, og hun har altid sagt at det ikke skal gøre ondt end max indtil du går i seng samme aften - dvs. ingen smerte dagen efter.

Har også selv kun prøvet én gang at have ondt længe efter hullet blev lavet, og det var da jeg var hos tandlægerne i Videbæk (var det kun den ene gang), og Jens prøvede det samme - vi fik lavet det samme dag ved to forskellige tandlæger. Nu ved jeg ikke om det er der du har fået det lavet, men hvis det er, så tror jeg "bare" forklaringen er at de ikke duer til deres job. Mange ude på arbejde siger også man skal holde sig langt væk fra det sted, og de har tandlæge i andre byer pga. det. Så det vil jeg for fremtiden gøre!

Håber smerter forsvinder meget snart, for det er godt nok noget forfærdeligt noget at gå rundt med!

Anmeld

18. januar 2010

Nordvest

Stumpen skriver:

Jeg fik lavet to huller i undermunden i torsdags og har fortsat meget ondt i mit tandkød er det normalt?

Jeg er klinikassistent, så ved da lidt om den slags ting.

Hvis man skal lave en fyldning der går ud til mellemrummet mellem to tænder bruger men en lille metalbånd til at give fyldningen den rigtige form. Denne metelbånd kan godt være noget hård ved tandkødet, altså flosse eller skære det lidt op. Så det skal lige have tid til at hele.

Men hvis du stadig har ondt om et par dage synes jeg du skal ringe til tandlægen og brokke dig.

Håber dine smerter snart går over.

Anmeld

18. januar 2010

Stumpen

Jo hun brugte en metaltråd -den der der er lidt bred i det ikk??