Nogen herinde der er tandlæge eller klinikass?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

463 visninger
7 svar
0 synes godt om
18. januar 2010

Stumpen

Jeg fik lavet to huller i undermunden i torsdags og har fortsat meget ondt i mit tandkød er det normalt?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. januar 2010

FrkT

Jeg er hverken tandlæge eller klinikassistent, men en gammel venindes mor er tandlæge, og hun har altid sagt at det ikke skal gøre ondt end max indtil du går i seng samme aften - dvs. ingen smerte dagen efter.

Har også selv kun prøvet én gang at have ondt længe efter hullet blev lavet, og det var da jeg var hos tandlægerne i Videbæk (var det kun den ene gang), og Jens prøvede det samme - vi fik lavet det samme dag ved to forskellige tandlæger. Nu ved jeg ikke om det er der du har fået det lavet, men hvis det er, så tror jeg "bare" forklaringen er at de ikke duer til deres job. Mange ude på arbejde siger også man skal holde sig langt væk fra det sted, og de har tandlæge i andre byer pga. det. Så det vil jeg for fremtiden gøre!

Håber smerter forsvinder meget snart, for det er godt nok noget forfærdeligt noget at gå rundt med!

Anmeld

18. januar 2010

Nordvest

Stumpen skriver:

Jeg fik lavet to huller i undermunden i torsdags og har fortsat meget ondt i mit tandkød er det normalt?

Jeg er klinikassistent, så ved da lidt om den slags ting.

Hvis man skal lave en fyldning der går ud til mellemrummet mellem to tænder bruger men en lille metalbånd til at give fyldningen den rigtige form. Denne metelbånd kan godt være noget hård ved tandkødet, altså flosse eller skære det lidt op. Så det skal lige have tid til at hele.

Men hvis du stadig har ondt om et par dage synes jeg du skal ringe til tandlægen og brokke dig.

Håber dine smerter snart går over.

Anmeld

18. januar 2010

Stumpen

Jo hun brugte en metaltråd -den der der er lidt bred i det ikk??

Jeg ser lige om et par dage, har desværre altid haft mange huller, men aldrig ondt flere dage efter... Har så tandlægen som frkT snakker om, men har netop undgået damen hvis navn altid dukker op, når man snakker om tandlægerne i videbæk og af den grund har jeg flyttet min datter til vildbjerg..

Anmeld

18. januar 2010

Nordvest

Stumpen skriver:

Jo hun brugte en metaltråd -den der der er lidt bred i det ikk??

Jeg ser lige om et par dage, har desværre altid haft mange huller, men aldrig ondt flere dage efter... Har så tandlægen som frkT snakker om, men har netop undgået damen hvis navn altid dukker op, når man snakker om tandlægerne i videbæk og af den grund har jeg flyttet min datter til vildbjerg..

Ja nogle tandlæger tænker bare på hurtig at få en masse patienter igennem så de kan tjene mange penge.

Og de tandlæger gider ikke at bruge tid på at være lidt forsigtige når de sætter metalbåndet på tanden. Det betyder ikke noget for dem om dit tandkød er ømt, bare de får nogle penge ind.

Og nu hvor der er mangel på tandlæger mange steder, vil de jo heller ikke gøre særlig meget for at holde på patienterne. Trist det skal være sådan...

Anmeld

18. januar 2010

Stumpen

Nordvest skriver:

Ja nogle tandlæger tænker bare på hurtig at få en masse patienter igennem så de kan tjene mange penge.

Og de tandlæger gider ikke at bruge tid på at være lidt forsigtige når de sætter metalbåndet på tanden. Det betyder ikke noget for dem om dit tandkød er ømt, bare de får nogle penge ind.

Og nu hvor der er mangel på tandlæger mange steder, vil de jo heller ikke gøre særlig meget for at holde på patienterne. Trist det skal være sådan...

Jeg føler bestemt ikke at hende jeg går hos er hurtig.. Man kommer ikke ind til tiden og synes hun virker omhyggelig, det er i hvert fald den fornemmelse jeg har i stolen..

Anmeld

20. januar 2010

Nordvest

Stumpen skriver:

Jeg føler bestemt ikke at hende jeg går hos er hurtig.. Man kommer ikke ind til tiden og synes hun virker omhyggelig, det er i hvert fald den fornemmelse jeg har i stolen..

Dejlig du har en omhyggelig tandlæge.

Men som jeg skrev er det heldigvis også kun nogle tandlæger der er som beskrevet.

Så det var endelig ikke for at sige at de var en dårlig tandlæge du har.

Anmeld

20. januar 2010

Stumpen

Nordvest skriver:

Dejlig du har en omhyggelig tandlæge.

Men som jeg skrev er det heldigvis også kun nogle tandlæger der er som beskrevet.

Så det var endelig ikke for at sige at de var en dårlig tandlæge du har.

Nej men har nu stadig ondt  Så jeg tygger ikke i den side eller kan børste mit tandkød...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.