mangler inspration til middagsmad til pige på 7mdr....

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.529 visninger
13 svar
0 synes godt om
18. januar 2010

Barbamama

Hej alle. Håber I har nogle gode ideer.... Jeg er begyndt at give min pige bondebrød i små tern og ovenpå har hun haft torskerogn og makrel og leverpostej.... Jeg gav hende hytteost en dag, men blev så i tvivl om hun måtte få det for der er salt i... Hvad giver I jeres børn og hvor meget salt må de få i maden? Ingenting? Eller må man bare ikke tilsætte noget selv???

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. januar 2010

SaNiNa

Min sp har forslået hytteost, men har nu ikke givet Nicklas det da ingen af os andre kan lide det.

hvad med smøreost, banan?

Nicklas har en periode lige nu hvor banan bare er et kæmpe hit

Anmeld

18. januar 2010

mor_sabina

Vi har lige været på Gran canaria og der var all inclusive så han fik alverdens ting, også det med krydderier. Jeg tror man skal være varsom med at tilsætte for meget, men de kan jo sagtens spise leverpostej osv og der er jo også tilsat lidt af hvert.

Men hvad med øllebrød, guacemole , torskerogn, laksepate, bønnepostej el. figenpålæg. Nogle dage har jeg også givet Phillip yoghurt med frugt og/eller havregryn. Eller måske kan du koge suppe?

Anmeld

18. januar 2010

Ayasmor

evt. en rissalat..?? det hr jeg nogle gange lavet til aya.. altså bare kogte ris med lidt forskellige grøntsager i..

Anmeld

18. januar 2010

mor_sabina

Ayasmor skriver:

evt. en rissalat..?? det hr jeg nogle gange lavet til aya.. altså bare kogte ris med lidt forskellige grøntsager i..

Se det var jo det lækre mad jeg havde set jer med i toget men helt havde glemt. S¨å her vi var på ferie fik han ris første gang, og så sendte jer da i to tøser en lille tanke

Anmeld

18. januar 2010

Ayasmor

mor_sabina skriver:

Se det var jo det lækre mad jeg havde set jer med i toget men helt havde glemt. S¨å her vi var på ferie fik han ris første gang, og så sendte jer da i to tøser en lille tanke

hehe.. så for eftertiden tænker du på os hver gang du ser ris.. haha.. hvad synes han ellers om de små flygtige sataner?

Anmeld

18. januar 2010

SaNiNa

tør i godt at give dem ris?

jeg er så bange for han får dem galt i halsen

Anmeld

18. januar 2010

mor_sabina

Ayasmor skriver:

hehe.. så for eftertiden tænker du på os hver gang du ser ris.. haha.. hvad synes han ellers om de små flygtige sataner?

Han kiggede noget da der pludselig var så mange stykker at styre, men lidt sovs gør det lidt nemmere

Jeg tænker da på jer hele tiden

Anmeld

18. januar 2010

Lone Jakobsen

her får Rasmus lov til at smage alt det vi får. fx. fiskefrikadelle, kartofler med sovs, broccoli, champignon, gullerødder eller blomkål. vi tilsætter ikke salt til hans mad, men lader ham gerne smage fx. en kødsauce hvor der er tilsat salt

Anmeld

18. januar 2010

Bondepigen

Jeg gav Emma lidt af hvert på hendes rugbrød... bl.a. rester fra aftensmaden dagen før.. f.eks. frikadeller, fiskefrikadeller, kylling, kartofler osv.

Udover det har hun fået skinkesalat, laksepaté, hamburgerryg, kødpølse, leverpostej og alt muligt...men ikke salami pga. salten... men gerne noget med krydderier... det er salten man skal passe på.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.