Hejsa,
I mandags var jeg til samtale med en læge på Herlevs svangreambulatorium. Det var ment som en intro til den glukosebelastning, jeg skulle have været på i torsdags.
Men da mit blodtryk var for højt, valgte lægen at sende mig ned på fødegangen, så jeg kunne få taget nogle blodprøver, en samtale med endnu en læge, et EKG og nogle flere omgange med blodtryk - hvor jeg havde ligget ned i et kvarters tid...
Men da Herlev og Glostrup lige er fusioneret, så var der kaotisk.
Jeg får talt med en dyyygtig overlæge (som alle snakkede meget positivt om derude), der har speciale i diabetes og gravide generelt.
Pga. travlheden og kaos snakker jeg længe med overlægen, og han prøver at finde en, der kan tage de her prøver på mig. Men uden held...
Jeg får det mere og mere dårligt pga. mit høje blodtryk, svimmelhed og hovedpine. Overlægen får mig ned at ligge og fortæller så, at han vil have mig indlagt.
Det bliver jeg så.
Jeg bliver undersøgt utroligt grundigt de næste par dage - de frygter svangerskabsforgiftning på trods af, at det normalt ikke forekommer så tidligt i graviditeten (jeg var i 18. uge).
Og da jeg i maj 2008 fik konstateret type 2 diabetes, vil den her overlæge - der også holdt øje med mig under indlæggelsen - have mig ud på Steno Instituttet, så jeg evt. kan blive sat i medicinsk behandling.
Siden okt. 2008 har jeg ikke mærket noget som helst til min diabetes, så har slet ikke skænket det en tanke i forb. m. graviditeten.
Så jeg blev rimeligt forskrækket, da de talte om svangerskabsforgiftning og (graviditets-)sukkersyge.
Nå, alle mine prøver for svangerskabsforgiftning var fine. Ligeså var EKG og sladrehanksprøven, der går 3 mdr. tilbage og viser historik ang. sukkersyge. Jeg er så lettet!
Men alligevel vil de følge mig meget tæt og bl.a. skal jeg til samtale med diætist på tirsdag, hvor jeg også skal have en hjertescanning. Eller rettere så er det Bønne, der skal. For der er risiko for hjertefejl, når moderen har graviditetssukkersyge
Derudover skal jeg på Steno instituttet på torsdag, hvor jeg skal udredes. Og som indledning til dette, sørgede den grundige overlæge for, at jeg fik et lille kit, så jeg kan tjekke mit blodsukker. Da han havde fulgt mit blodsukker et par dage, sagde han blot: "Ja Karina, det ser jo altså ikke ud som om, du overhovedet har sukkersyge!" 
Og da alle mine prøver var fine, blev jeg udskrevet i torsdags. Det har været hårdt med alle de bekymringer, man når at få - og det hjalp da heller ikke, at jeg begyndte at bløde den ene aften. Men jeg blev scannet og vaginalt undersøgt - alt var fint!
Alt i alt, så føler jeg, at jeg er i trygge hænder. 
/Karina