Øv dag imorgen

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

431 visninger
8 svar
0 synes godt om
17. januar 2010

LouiseNielsen

Hejsa Piger!

I morgen skal Nicklas efter lang tid med dårlig hørsel, lange nætter med gråd og ondt i ørene, endelig have lagt dræn i ørene og fjernet polypper....

Alle folk siger: Jamen Louise, det er der så mange der får gjort og det er hurtig overstået...

Ja det er sku muligt, men derfor syntes jeg stadig ikke det er særlig fedt at min lille gut skal ligges i fuld narkose.....  

Håber det hele går godt, og han ikke bliver alt for syg efter narkosen.... Men det trøster mig rigtig meget at samtlige folk jeg har snakket med siger at vi vil få en helt anden dreng ud af det!

Ville ikke så meget med dette indlæg, blot dele med andre som sikkert kan sætte sig ind i at jeg ikke syntes det er særlig sjovt at skulle se sit kæreste eje døse hen på den måde....

Kram

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. januar 2010

Malene84

hey sweetie,

uuuhh det kan jeg da godt forstå - det er da heller ikke rart. Jeg vil  for at alt går som det skal og at du får en glad dreng ud af det. Min lillebror fik lavet det da han var 3 år, de kunne ikke forstå at han ikke ville tale, og han ikke høret efter - HMMM - knægten kunne intet høre, derfor!!! Han fik hurtigt sprog og blev en rigtig, rigtig glad lille dreng

Mega til dig

Anmeld

17. januar 2010

RumlesMor

Hej,

Jeg er selv et ørebarn og har været lagt i narkose utrolig mange gange. Jeg var desværre en af dem der ikke "voksede" fra det, og selv i dag må få lagt dræn med mellemrum.

Selvom jeg nu er voksen og forstår hvad der sker, så synes jeg stadig det er ubehageligt - så forstår dig udemærket godt.

Mit råd til dig er at hvis du ikke selv kan være rolig og overskudsagtigt, så tag nogen med der kan... Husker alt for tydeligt når min mor var meget nervøs, og til sidst måtte min far være den der sagde "godnat" inden jeg sov.

Ligeledes når din søn vågner op igen, han vil opleve en enorm lydforskel lige fra han vågner og det kan virke overvældende. Så det er vigtigt at finde tryghed i de nærmeste mennesker. Hue og evt. lidt vat i ørene på vej hjem, hjælper lidt på det...og så snart han kommer hjem og får lidt at spise, så vil han hurtigt vænne sig til det.

Nogen børn lader sig ikke rigtig påvirke, men det er godt at være forberedt på at de kan føle sig overvældet.

Pøj pøj med ham

Anmeld

17. januar 2010

LouiseNielsen

Malene84 skriver:

hey sweetie,

uuuhh det kan jeg da godt forstå - det er da heller ikke rart. Jeg vil  for at alt går som det skal og at du får en glad dreng ud af det. Min lillebror fik lavet det da han var 3 år, de kunne ikke forstå at han ikke ville tale, og han ikke høret efter - HMMM - knægten kunne intet høre, derfor!!! Han fik hurtigt sprog og blev en rigtig, rigtig glad lille dreng

Mega til dig

Nicklas siger heldigvis rigtig mange ting, da meget af hans sprog nåede han at få med inden han fik propperne af væske i ørene, men han får ikke endelserne eller forbogstaverne ordenlig med, så da jeg for 5 gang bankede i bordet og sagde at der var noget galt og han ikke var helt sig selv tog de sig sammen til at få testet hans øre.... (som jeg mange gange og har været ved læge med, fordi han klagede over ondt i dem)

Nu viser det sig så han har en nedsat hørelse på næsten 50% og at hans øregang er ved at blive grå, derfor er de bange for det kan være blevet kronisk... Men heldigvis siger ørelægen at chancen for det er lille, men den foreligger!

Kram

Anmeld

17. januar 2010

LouiseNielsen

RumlesMor skriver:

Hej,

Jeg er selv et ørebarn og har været lagt i narkose utrolig mange gange. Jeg var desværre en af dem der ikke "voksede" fra det, og selv i dag må få lagt dræn med mellemrum.

Selvom jeg nu er voksen og forstår hvad der sker, så synes jeg stadig det er ubehageligt - så forstår dig udemærket godt.

Mit råd til dig er at hvis du ikke selv kan være rolig og overskudsagtigt, så tag nogen med der kan... Husker alt for tydeligt når min mor var meget nervøs, og til sidst måtte min far være den der sagde "godnat" inden jeg sov.

Ligeledes når din søn vågner op igen, han vil opleve en enorm lydforskel lige fra han vågner og det kan virke overvældende. Så det er vigtigt at finde tryghed i de nærmeste mennesker. Hue og evt. lidt vat i ørene på vej hjem, hjælper lidt på det...og så snart han kommer hjem og får lidt at spise, så vil han hurtigt vænne sig til det.

Nogen børn lader sig ikke rigtig påvirke, men det er godt at være forberedt på at de kan føle sig overvældet.

Pøj pøj med ham

Hejsa

Tak for dit svar, er dejligt at høre fra en der selv har været van til det....

Min far tager med, for jeg ville ikke kunne holde ham fast mens de ligger masken på, hvis han stritter imod. Ikke fordi min far får nemt ved det, men han har været van til det fordi min søster også er ørebarn.... For mig er det fuldstændig ukendt, så jeg frygter jeg syntes det bliver rigtig hårdt at se ham "sove ind" på den måde... Men ved jo det er for hans eget bedste, så det hjælper på det...

Kram

Anmeld

17. januar 2010

4kløver

kender godt nok ikke lige et ørebarn.. Men jeg har et øje barn så han har også været i narkose masser vis af gange.. og det er ikke sjov når de skal "sove"

Jeg husker da kæreste skulle med ind for første gang og ligge ham i narkose sage han at det er da ikke slemt. så det skulle han nok lige klare... Så da han kom ud sagde han at nu kan han forstå mig. så  man skal se det før man overhovdet siger noget..

Anmeld

17. januar 2010

Honningblomst

Kan godt forstå dig...det er afskyeligt at skulle tvinge sådan en maske ned over hovedet på et lille barn som går i panik og græder....vi gjorde det mod Bertram da han lige var blevet tre og fik fjernet mandler og polypper og det står stadig klart for mig, det var sgu et overgreb mod det lille barn.

Min store dreng har lige været i narkose med bedøvelse gennem hånden og det er jo noget helt andet og lægerne og sygeplejerskerne sagde også at de helst ville undgå den anden måde...så jeg kan følge dig helt og holdent...det er skrækkeligt.

Knus Eva

Anmeld

17. januar 2010

LouiseNielsen

Eva skriver:

Kan godt forstå dig...det er afskyeligt at skulle tvinge sådan en maske ned over hovedet på et lille barn som går i panik og græder....vi gjorde det mod Bertram da han lige var blevet tre og fik fjernet mandler og polypper og det står stadig klart for mig, det var sgu et overgreb mod det lille barn.

Min store dreng har lige været i narkose med bedøvelse gennem hånden og det er jo noget helt andet og lægerne og sygeplejerskerne sagde også at de helst ville undgå den anden måde...så jeg kan følge dig helt og holdent...det er skrækkeligt.

Knus Eva

Nu går Nicklas rigtig meget op i brandmænd fordi hans morfar er brandmand, og for at forberede ham en lille smule på hvad der skal ske i morgen har jeg sagt til ham at han skal have en maske ned over næsen og munden, sådan en som man også har på når man skal være røgdykker, og det syntes han er rigtig sejt han skal i morgen... Så håber han i morgen når det skal foregå er ved lige så godt mod og stadig syntes det er sejt og skulle have "røgdykker" maske på....

Anmeld

17. januar 2010

Honningblomst

LouiseLarsen skriver:

Nu går Nicklas rigtig meget op i brandmænd fordi hans morfar er brandmand, og for at forberede ham en lille smule på hvad der skal ske i morgen har jeg sagt til ham at han skal have en maske ned over næsen og munden, sådan en som man også har på når man skal være røgdykker, og det syntes han er rigtig sejt han skal i morgen... Så håber han i morgen når det skal foregå er ved lige så godt mod og stadig syntes det er sejt og skulle have "røgdykker" maske på....

Åh, det håber jeg også for jer....men tror også de reagerer fordi de mærker der sker noget og så kæmper de imod...men bare du er klar over hvor slemt det er, så kan du jo være rolig og det hjælper nok meget...her var det min x der sad med vores søn, jeg kunne bare ikke..

Knus..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.