testspørgsmål og lidt input efterlyses

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.408 visninger
8 svar
0 synes godt om
16. januar 2010

businesstigger

Hej piger

Jeg er ny herinde og tænkte jeg lige ville sige hej. Så vink.gif

Jeg har en dreng på 2 år og vi har arbejdet seng.gif på at han skal blive storebror siden oktober. Sidst gik der et lille års tid før det lykkedes. Jeg har altid haft meget uregelmæssig cyklus og føler også at den nemt bliver påvirket af at jeg jo gerne vil at det skal lykkes hvorfor jeg har prøvet at have div. graviditets symptomer puke.gif desværre uden at det dermed betød at der var gevinst pregnant.gif.

Så har ingen ide om hvornår det helt præcis bliver der skal testes, og er derudover i tvivl om det overhovedet vil give et brugbart resultat.

Da jeg var gravid sidst havde jeg i 2 mdr tisset på ægløsning-test sticks uden noget udslag, og det var først da min læge havde taget en blodprøve at han mente at det måtte der altså have været udfra mine hormontal og han syntes jeg skulle tage en graviditetstest. Den alm. håndkøbstest jeg ræsede ned og købte gav et udefinerbart resultat, så måtte op til lægen og have taget en test før jeg kunne få svar på at jeg altså havde haft ægløsning og var gravid. Surprise!!!

En veninde sagde at det vist var forskelligt hvor mange hormoner man udskilte i urinen hvorfor ikke alle fik lige stor udslag på tests.

help.gif Nå men der jeg er på vej hen er om der i jeres erfaring er forskel på tests og deres "følsomhed"? Hvilke I kan anbefale? help.gif

Og hvordan takler I det her med ikke at skrue forventningerne for højt op hver gang? cheerleader3.gif 7himmel.gif
Jeg har her i dag haft det underligt i maven - skifter mellem at tænke at det er min mens der er på vej og til at det måske kan være at jeg er gravid. Det er til at blive helt rundtosset af

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. januar 2010

Dia

Velkommen til  Er selv ny herinde. Vi prøver kun på 2. måned, så har ikke meget erfaring endnu mht. tests. Jeg har brugt ægløsningsteste inde fra billigteste.dk, og har testet positiv med dem. Men jeg har også hørt, at ægløsningsteste ikke altid er til at stole på. Vi har sex hver eller hver anden dag og satser på, at vi på den måde rammer en ægløsning. Jeg synes, det er svært, det der med at have høje forventninger hver gang. Jeg tænker meget på det, og har svært ved at væbne mig med tålmodihed. Jeg burde sikkert lade være med at tænke så meget på det og bare lade naturen gå sin gang, men det synes jeg godt nok er svært!

Anmeld

17. januar 2010

LinLin

Velkommen.

Har aldrig brugt en ægløsningstest. Men graviditetstest har jeg købt i Bilka/Føtex - 2 stk for 50 kr - og de har virket upåklageligt

Anmeld

17. januar 2010

businesstigger

Vi bruger samme taktik med hyppig sex for at der er større chance for at ramme når der er ægløsning. Plejer også at kunne se det på mit udflåd.

Men mens man så bagefter kan gå og vente på at se om det er lykkedes der synes jeg det er svært ikke at tænke på det non stop. Og alle siger jo at det må man ikke man skal bare tænke på noget andet, men aner bare ikke hvordan?!! Hvordan takler I andre det?

Jeg får nogle gange ligefrem  og andre graviditetssymptomer men uden at det har betydet at jeg var gravid.

Jeg fandt nogle ekstra sensitive tests på babyornot som jeg bestilte. Tænkte at når dem jeg prøvede sidst jeg var gravid ikke gav noget udslag så er det nok nødvendigt. Skal nok melde tilbage om de var gode. Vil tro jeg tester i løbet af den kommende uge ....

Anmeld

17. januar 2010

Dia

Jeg har det på præcis samme måde. Jeg føler næsten, jeg er ved at blive vanvittig. Det fylder mine tanker konstant. Er igang med en større opgave i forbindelse med mit studie og kan slet ikke samle tankerne omkrig den, fordi jeg KUN tænker på projekt baby. Så jeg tackler det nok enormt dårligt...

for dig

Anmeld

20. januar 2010

businesstigger

Jeg vågnede tidligt i morges og kunne kun tænke på en ting så sneg mig ud og testede. Men den var bragende negativ. Ikke en gang skyggen af tvivl. Så nu kan jeg ikke lade være med at tænke at endten kommer mens i dag eller i morgen ...

Selvfølgelig kan det også være mig der bare generelt ikke udskiller nok hormoner i urinen til at teste noget som helst. Det havde jeg jo problmer med sidst jeg var gravid.

Det er ikke nemt. Håber på det bedste men forventer det værste 

Anmeld

20. januar 2010

mullesmith2

businesstigger skriver:

Hej piger

Jeg er ny herinde og tænkte jeg lige ville sige hej. Så vink.gif

Jeg har en dreng på 2 år og vi har arbejdet seng.gif på at han skal blive storebror siden oktober. Sidst gik der et lille års tid før det lykkedes. Jeg har altid haft meget uregelmæssig cyklus og føler også at den nemt bliver påvirket af at jeg jo gerne vil at det skal lykkes hvorfor jeg har prøvet at have div. graviditets symptomer puke.gif desværre uden at det dermed betød at der var gevinst pregnant.gif.

Så har ingen ide om hvornår det helt præcis bliver der skal testes, og er derudover i tvivl om det overhovedet vil give et brugbart resultat.

Da jeg var gravid sidst havde jeg i 2 mdr tisset på ægløsning-test sticks uden noget udslag, og det var først da min læge havde taget en blodprøve at han mente at det måtte der altså have været udfra mine hormontal og han syntes jeg skulle tage en graviditetstest. Den alm. håndkøbstest jeg ræsede ned og købte gav et udefinerbart resultat, så måtte op til lægen og have taget en test før jeg kunne få svar på at jeg altså havde haft ægløsning og var gravid. Surprise!!!

En veninde sagde at det vist var forskelligt hvor mange hormoner man udskilte i urinen hvorfor ikke alle fik lige stor udslag på tests.

help.gif Nå men der jeg er på vej hen er om der i jeres erfaring er forskel på tests og deres "følsomhed"? Hvilke I kan anbefale? help.gif

Og hvordan takler I det her med ikke at skrue forventningerne for højt op hver gang? cheerleader3.gif 7himmel.gif
Jeg har her i dag haft det underligt i maven - skifter mellem at tænke at det er min mens der er på vej og til at det måske kan være at jeg er gravid. Det er til at blive helt rundtosset af

Jeg tænker lidt om ikke du ved hvor mange dage din cyklus er på?? eller hvad den i gennemsnit har været på? så tester du bare på gennemsnitsdagen, det er det jeg gør, har også uregelmessig mens. Håber du får en dejlig positiv test

Anmeld

20. januar 2010

bette

lidl har nogen til en 20 er stykket.. de er udemærket og har atid fortalt mig sandheden

Anmeld

20. januar 2010

businesstigger

mullesmith2 skriver:

Jeg tænker lidt om ikke du ved hvor mange dage din cyklus er på?? eller hvad den i gennemsnit har været på? så tester du bare på gennemsnitsdagen, det er det jeg gør, har også uregelmessig mens. Håber du får en dejlig positiv test

Inden jeg var gravid sidst kunne min cyklus vare alt fra 25-50 dage. Her efter 1. graviditet er det blevet lidt bedre - tror 28-32 dage. Det ville være ca. mellem 18-24. Så tænkte at det nok burde ku ses nu.

Men som jeg skrev da jeg var gravid sidst havde jeg op til tisset på ÆL tests i 50-60 dage uden resultat og min GT gav et "invalid" svar. Så det er muligt at jeg ikke rigtig kan gøre brug af disse standard tests. Har derfor købt nogle high sensitive der kan måle ned til 10 ml HCG hvor de alm. normalt ligger omkring 25.

Men som jeg skrev lidt tidl. i morges så er testen her til morgen i hvert fald negativ Jeg har lidt mens lign. smerter i maven og tænker hele tiden at nu må den komme, men har kun hvidt udflåd

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.