Ekspres hjælp, daim creme!!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.174 visninger
8 svar
0 synes godt om
16. januar 2010

LilleMor10

Her står jeg med en daim creme som slet ikke ser rigtig ud :s

jeg gjorde som opskriften sagde, men da jeg begyndte at røre i det blev det helt grynet og tyndt ?? nogen der har erfaring med det ??

og ved hvad man kan gøre ved det ?? HJÆLP!! 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. januar 2010

ekzunz

Hvad har du gjort indtil videre???

Anmeld

16. januar 2010

LilleMor10

Znuzke skriver:

Hvad har du gjort indtil videre???

Smed det ud og startede forfra, chokoladen har vidst været for varm

Anmeld

16. januar 2010

mariamiss6

Hmmmm nu ved jeg ikke hvilken opskrift du bruger...

men daim og fløde skal smeltes sammen, i gryden.... så skal du vente til det er helt og aldeles absolut pisse hamrende koldt og så kan du piske det helt stift

hvad skal du lave kage til?

Anmeld

16. januar 2010

ekzunz

LilleMor10 skriver:

Smed det ud og startede forfra, chokoladen har vidst været for varm

Som Maria også skriver, så kan jeg kun anbefale dig at bruge den opskrift hvor man smelter chokoladen i fløden og så lader den afkøle helt inden man pisker det.

Anmeld

16. januar 2010

LilleMor10

Jeg brugte den hvor man pisker fløden og røre den smeltede chokolade i, det lykkedes dog også i andet forsøg,  men næste gang er det da sikkert jeg bruger den anden, 

Anmeld

16. januar 2010

mariamiss6

LilleMor10 skriver:

Jeg brugte den hvor man pisker fløden og røre den smeltede chokolade i, det lykkedes dog også i andet forsøg,  men næste gang er det da sikkert jeg bruger den anden, 

Godt så

Anmeld

17. januar 2010

Jeg får også næsten altid dummet mig med det skide chokolade, så en gang jeg havde lidt små travlt, og skulle ha en fødselsdags kage med til min kæreste's nevø, så smeltede jeg sq lige et par marsbar i microonven..   Det var fint og flydende at smørre på, men efter at ha stået på køl et par timer, og vi skulle spise den, var marscremen blevet helt stift, som en guldkaramel, så man sad der og gnaskede som en sindsyg for at få det slugt!!griner..

Så det kan altså IKKE anbefales at smelte sådan ngoet i micro'en!!  Bare lige en lille skræk og advarsels-historie!!

Stine 24+4

Anmeld

17. januar 2010

Rikke, Liam & Linus

Du kan også gøre som mig:

1 plade marabou med daim (200 g)

2 stk past. æggeblommer

ca. 1/2 dl mælk (prøv dig frem, det må ikke være for flydende)

1/2 liter fløde

Smelt chokoladen og vend æggeblomme og mælk i mens den endnu er varm, chokoladen bliver tyk til at starte med, men bliv ved med at røre rundt med en ske, så bliver den til sidst flydende igen.

Pisk fløde stiv. Vend chokolademassen med flødeskummet FORSIGTIGT.

Stil i køleskab et par timer og læg den i kagen. Den stivner rigtig fint og smager skønt. + der er små daim kugler rundt om i fløden, nammenam

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.