Indekat til udekat!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.294 visninger
5 svar
0 synes godt om
5. maj 2008

lonemus

Vi har en perserkat på 3 år, som altid kun har været en indekat.
Nu ønsker vi at gøre hende til en udekat - eller selv vælge hvornår hun vil det ene eller andet!
Men, men, men, vi bor ud mod en stærkt trafikeret vej! Kan det lade sig gøre, at lære en kat kun at gå rundt inde på vores grund??
Nogle fif????

Min bror har en perserkat og den går kun rundt på deres grund, men han har intet gjort for at lære den det.

Lone

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. maj 2008

EliasNoah

jeg ville ikke turde... ser den pludselig en fulg over vejen de vil fange, tænker de kun på den og ikke på biler og kan lige fise ud og blive kørt ned. selv ville jeg ikke have et roligt øjeblik mens den var ude, for tænk nu hvis?

Anmeld

5. maj 2008

Mathilde

Hej:) Det ville jeg helt sikkert ikke turde. Slet ikke ud til en trafikeret vej. Jeg tror ikke du kan lære en kat, at den kun må fædes på et bestemt areal. Katten er sin egen og vil selv bestemme. Hvis hun ikke er sterilliseret eller på p-piller vil hun løbe sin vej for at finde en sød hanmis når hun er i løbetid. Jeg vil anbefale at i bygger en løbegård til hende. Det har vi til vores katte og er rigtig glade for det. Jeg ville ikke kunne holde ud at finde en af mine katte døde ude på vejen:'( Håber i finder en god løsning for både jer og katten:) (H)Mathilde

Anmeld

5. maj 2008

lonemus

[citat][f][småt]Mathilde skriver:[/småt][/f] Hej:) Det ville jeg helt sikkert ikke turde. Slet ikke ud til en trafikeret vej. Jeg tror ikke du kan lære en kat, at den kun må fædes på et bestemt areal. Katten er sin egen og vil selv bestemme. Hvis hun ikke er sterilliseret eller på p-piller vil hun løbe sin vej for at finde en sød hanmis når hun er i løbetid. Jeg vil anbefale at i bygger en løbegård til hende. Det har vi til vores katte og er rigtig glade for det. Jeg ville ikke kunne holde ud at finde en af mine katte døde ude på vejen:'( Håber i finder en god løsning for både jer og katten:) (H)Mathilde[/citat] Hej Mathilde! Jeg er også lidt bange for det....:S Men en løbegård kunne være en mulighed - hvordan har I lavet jeres?? Er der tag på, hvor stor er den, hvad er den lavet af osv?? Lone

Anmeld

5. maj 2008

Mathilde

Vores løbegår er faktisk ikke så stor, da vi ikke har så meget plads. Hvis katten er vant til at være inde vil den højst sandsynligt affinde sig med en lille løbegård. Jeg tror vores er ca. 1,5m X 2,5m.
Den er lavet af bræder og tråd, som er lidt kræftigere end det man bruger til fugle. Vi har købt det hele i jem og fix.
Der er en lille hems i den ene ende, med en stige (bygget at lægter), så de kan kravle derop hvis det regner. Men ellers er der ikke tag på. Bare der er mulighed for, at katten kan søge læ.
Vores er rigtig glade for den og for at komme ud. De har ellers været indekatte.

Håber du kan bruge mit svar:)

Kram(H)

Anmeld

5. maj 2008

SaNiNa

vore katte er osse indekatte pga store veje rundt om os...

men lige så snart vi flytter og der ikke mere så meget trafik så får de osse slev lov at vælge om de vil være ind eller ude

Mne ville heller ikke om de andre skrive tuder lukke dem ud når i har store veje, de ved jo ikke hvad en bil er....

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.