Jeg har en datter på 3 som leger rigtigt meget med naboens datter, som er ca. 4-5 mdr. ældre end min datter. De hygger sig rigtig og pigen er super-sød.
Vi har også et udemærket forhold til forældrene, uden at vi dog ses andet end over hækken og når vi henter og bringer børn.
Manden har vist et pænt stort alkoholforbrug. Det er jo kun gætværk, men han lugter af og til temmelig meget, og vi kan jo se flaskerne på køkkenbordet (hjemmet er rent og pænt) Vi har så et par gange oplevet at moderen også har lugtet en del. De ryger begge - dog altid med åben terassedør (max. 10 cm.)
Jeg har egentlig altid været ok med at min datter leger med deres datter. De løber frem og tilbage mellem os og dem og det er max et par timer af gangen. Nu her hvor det er mørkt følger vi altid deres datter hjem og jeg får en sms når min datter skal hjem så jeg kan hente hende. Igår sendte jeg så en sms om jeg skulle hente hende nu eller efter Disney. Jeg fik ikke noget svar og efter 10 min. kom hun så hjem alene - der er ikke langt, men jeg er selv mørkeræd, og synes hun er for lille til at gå selv. Hun havde så fået plaster på igår. Hun sagde at hun havde knækket en negl, men jeg kiggede så på de andre negle - og de er klippet helt helt ned. Helt ned så de næsten er røde i kanten og det er helt ujævnt. Jeg spurgte hvem der havde klippet hendes negle - og det var moderen.... Da blev jeg altså vred. Man klipper da ikke negle på andres børn....ej - jeg ved sgu ikke.....Er det ikke noget mærkeligt noget???
Hun har spurgt om hun må gå derover og indtil videre har jeg sagt nej.....
Kan jeg lige på lidt input.....
Anmeld