Jeg søger en ordentlig creme at smøre kagen op med.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5.193 visninger
10 svar
0 synes godt om
16. januar 2010

Alexis - i den virtuelle verden!

Har i nogle forslag?

Kagen skal bestå af, hvid toblerone creme, lime mousse og jordbær mousse. Selve kagen bliver lagkagebunde, evt. cacao bunde.

Jeg tænker på at bruge en creme chees frosting, men ved ikke om det vil passe til. Bryder mig ikke om alm. smørcreme da jeg synes det er for vammelt.

Har i nogle gode ideer?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. januar 2010

ekzunz

Altså jeg sværger jo til Ultimate Chocolate Frosting (ufc) - det smager fantastisk, og er super nemt at lave og arbejde med.....

Opskriften står i tråden, og hvis du kun skal lave en enkelt lagkage, så er 1/2 portion nok.

Anmeld

16. januar 2010

Moderator

Profilbillede for Moderator

Jeg vil da vildt gerne have opskriften på din cheese frosting.

I opskrifttråden er der også en alm smørcreme, hvis man ikke vil have det chokoagtigt, men mere neutralt det man smører op med.

Nogengange, har jeg puttet en anelse appelsin pasta i smørcremen, det gør det dejlig friskt.

Anmeld

16. januar 2010

Jeg vil da vildt gerne have opskriften på din cheese frosting.

I opskrifttråden er der også en alm smørcreme, hvis man ikke vil have det chokoagtigt, men mere neutralt det man smører op med.

Nogengange, har jeg puttet en anelse appelsin pasta i smørcremen, det gør det dejlig friskt.

Ok, tak.

Herunder opskrift på Cream Cheese Frosting.

Har også lagt den ind under opskrifter til en anden gang.

60 g blødt smør

125 g flormelis

1 tsk vanillesukker

100 g flødeost naturel

Det hele røres sammen til en luftig og blød masse, tilsæt evt lidt citron, lime eller appelsinsaft.

Skal det bruges på f.ek.s muffins, kan der med fordel tilsættes 50 gr. chokolade.

Anmeld

16. januar 2010

Moderator

Alexis skriver:

Ok, tak.

Herunder opskrift på Cream Cheese Frosting.

Har også lagt den ind under opskrifter til en anden gang.

60 g blødt smør

125 g flormelis

1 tsk vanillesukker

100 g flødeost naturel

Det hele røres sammen til en luftig og blød masse, tilsæt evt lidt citron, lime eller appelsinsaft.

Skal det bruges på f.ek.s muffins, kan der med fordel tilsættes 50 gr. chokolade.

Altså er det sådan noget, man kan bruge i sine tyller, der kan sprøjtes ud i flotte mønstre?

Anmeld

16. januar 2010

Zafir skriver:

Altså er det sådan noget, man kan bruge i sine tyller, der kan sprøjtes ud i flotte mønstre?

Jeg har ikke selv brugt det til at lave tylle mønstrer, men er sikker på, at du sagtens kan. Det er blødt og cremet men samtidig fast i formen. (Har dog ikke selv prøvet at putte chokolade i, og kender derfor ikke konsistensen med chokolade i. Det er blot et tip jeg har fået fra et andet site)

Anmeld

16. januar 2010

Moderator

Alexis skriver:

Jeg har ikke selv brugt det til at lave tylle mønstrer, men er sikker på, at du sagtens kan. Det er blødt og cremet men samtidig fast i formen. (Har dog ikke selv prøvet at putte chokolade i, og kender derfor ikke konsistensen med chokolade i. Det er blot et tip jeg har fået fra et andet site)

OKay. For jeg søger en frosting der er super god til at lave tylle mønstre med...

Anmeld

18. januar 2010

Zafir skriver:

OKay. For jeg søger en frosting der er super god til at lave tylle mønstre med...

Hm, jeg har ikke prøvet det af, men er ret sikker på, at den vil være god til det, fordi den er forholdsvis fast, og ikke flydende eller al for blød.

Anmeld

18. januar 2010

Moderator

Alexis skriver:

Hm, jeg har ikke prøvet det af, men er ret sikker på, at den vil være god til det, fordi den er forholdsvis fast, og ikke flydende eller al for blød.

Det må prøves. Jeg kan godt lide ostecreme elsker næsten ALT med ost hehe.

Anmeld

18. januar 2010

Zafir skriver:

Det må prøves. Jeg kan godt lide ostecreme elsker næsten ALT med ost hehe.

Det er også rigtig lækkert, og knap så fedt som en ren smørcreme. Det kan jeg slet ikke lide

OST OST OST - VI VIL HA OST!!!!

Hilsen Alexis som synes at der mangler en ost i smiley bunken...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.