Graviditet og type1 sukkersyg

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

501 visninger
2 svar
0 synes godt om
15. januar 2010

Sesse89

Hej piger

Er der nogen herinde som har sukkersyg og har gennemført en graviditet?

Jeg har selv sukkersyg siden jeg var 7år og er nu gravid følges dog tæt hver 14 dag.

Men er lidt nysgerrie ang andre som har stået i det samme og kan fortælle lidt om fødsels m.m

Og hvis det er evt er andre der står i det li vil jeg også gern snakke med jer

Knus Sesse 16+5

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. januar 2010

Liljesilas

Hey.

Jeg har ikke haft sukkersyge, men vil bare lige fortælle dig, at jeg har haft de fleste symptomer på sukkersyge, uden at have det. Jeg synes du skal kontakte enten din læge eller jordmor, og få taget en prøve.

Anmeld

16. januar 2010

anna-jonas

mayapigen skriver:

Hey.

Jeg har ikke haft sukkersyge, men vil bare lige fortælle dig, at jeg har haft de fleste symptomer på sukkersyge, uden at have det. Jeg synes du skal kontakte enten din læge eller jordmor, og få taget en prøve.

Sesse89 har diabetes type 1 (d.v.s for resten af livet med insulin o.s.v).............så hun er ligesom i kontakt med lægerne, så det er ikke et spørgsmål om hun har det. Bare lige til info.

Sesse...........jeg har haft svangerskabsdiabetes i ret svær grad i mine to sidste graviditeter. Har fået insulin begge gange, og er i højrisiko for at få type 2 diabetes.

Desuden har jeg arbejdet som syeplejerske på en svangreafd. hvor vi havde diabetesmødre både før og efter fødslen.

Du er velkommen til at spørge mig, hvis der er nogle spørgsmål der presser sig på.

Jeg kan sige følgende:

Det er meget vigtigt at holde blodsukkeret stabilt...........da for store udsving ikke er godt for bebsen. Det kan være meget svært, da ens stofskifte bliver helt ustyrligt, når man både er gravid og har diabetes.

Dit barn skal nok forløses tidligere end terminen, da disse børn har en tendens til at blive store. Det betyder dog ikke at de er modne............bare at de har lappet sukker i sig, og er blevet "fede".

Børn født af diabetesmødre i insulinbehandling, skal altid indlægges på en neonatal afdeling, og følges tæt af en børnelæge. Det er en speialistopgave, da disse børn ofte har svært ved at regulere deres blodsukker, og er umodne med lungerne.

Håber at du får en skøn graviditet............og at de passer godt på dig på hospitalet.

mange hilsner Mette

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.