Hjæææææælp....
Vi ønker at blive forældre.... Men.. !?
Vil prøve at give jer så mange oplysninger som muligt så i kan sætte jer ind i hvad jeg tænker..
Håber virkelig i kan hjælpe mig, men i sidste ende ved jeg selvfølgelig godt at det er mig selv der skal tage en beslutnig, men har alligevel brug for at spørge nogen!
Jeg er en pige på 25 som er i lære. Min svendeprøve ligger i Aug og jeg er færdig udlært i Dec..
Jer har en dejlig kæreste på 25 også og vi har været sammen i 5 år nu.. Han er færsig udlært og har et godt job.. Vi har købt hus og bil har det på "hjemmefronten" i orden..
Så er mit spørgsmål så.. Skal vi prøve at planlægge vores graviditet til jeg er færdigudlært altså termin 2 mdr efter jeg er færdig udlært, så uddannelsen er i hus (altså hvis vi er så heldige) og jeg kan gå derfra på barsel, og så søge arbejde når den er endt..
Eller... Skal vi vente til jeg har fundet et job og er fast ansat, så har vi flere penge og er jeg sikret job bagefter? Men hvem siger jeg kan finde job sådan bare lige?
Jeg tænker - Hvem vil ansætte en 26 årig som gerne vil have børn? Så ved de jo man snart går på barsel? - Og hvad vil det nye job sige, hvis man kommer efter 3 mdr og siger man er gravid.. Det er da heller ikke den bedste start man kan få.. ?? Ville have dårlig samvittighed..
Hvis jeg vælger at blive gravid i min læretid hvad så hvis der bliver problemer i min graviditet, så vil jeg vel blive forsinket? Hvor stor er risikoen?
Jeg er på p-piller og har været det siden jeg var 15, de skal jo også smides...
Er glad for min læreplads.. Og ved de vil hjælpe mig hvis det var den beslutning jeg tog..Men kan se mange fordele og ulemper ved det hele..
Jeg er i a-kasse...
Håber virkelig i kan hjælpe med at komme med et synspunkt for har fået mange fra folk..
Med venlig hilsen
Den fortvivlede