Hjæææææælp.... Vi ønsker at blive forældre.. Meen..

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

328 visninger
5 svar
0 synes godt om
15. januar 2010

Trine24

Hjæææææælp....

Vi ønker at blive forældre.... Men.. !?

Vil prøve at give jer så mange oplysninger som muligt så i kan sætte jer ind i hvad jeg tænker..

Håber virkelig i kan hjælpe mig, men i sidste ende ved jeg selvfølgelig godt at det er mig selv der skal tage en beslutnig, men har alligevel brug for at spørge nogen!

Jeg er en pige på 25 som er i lære. Min svendeprøve ligger i Aug og jeg er færdig udlært i Dec..

Jer har en dejlig kæreste på 25 også og vi har været sammen i 5 år nu.. Han er færsig udlært og har et godt job.. Vi har købt hus og bil har det på "hjemmefronten" i orden..

Så er mit spørgsmål så.. Skal vi prøve at planlægge vores graviditet til jeg er færdigudlært altså termin 2 mdr efter jeg er færdig udlært, så uddannelsen er i hus (altså hvis vi er så heldige) og jeg kan gå derfra på barsel, og så søge arbejde når den er endt..

Eller... Skal vi vente til jeg har fundet et job og er fast ansat, så har vi flere penge og er jeg sikret job bagefter? Men hvem siger jeg kan finde job sådan bare lige?

Jeg tænker - Hvem vil ansætte en 26 årig som gerne vil have børn? Så ved de jo man snart går på barsel? - Og hvad vil det nye job sige, hvis man kommer efter 3 mdr og siger man er gravid.. Det er da heller ikke den bedste start man kan få.. ?? Ville have dårlig samvittighed..

Hvis jeg vælger at blive gravid i min læretid hvad så hvis der bliver problemer i min graviditet, så vil jeg vel blive forsinket? Hvor stor er risikoen?

Jeg er på p-piller og har været det siden jeg var 15, de skal jo også smides...

Er glad for min læreplads.. Og ved de vil hjælpe mig hvis det var den beslutning jeg tog..Men kan se mange fordele og ulemper ved det hele..

Jeg er i a-kasse...

Håber virkelig i kan hjælpe med at komme med et synspunkt for har fået mange fra folk..

Med venlig hilsen

Den fortvivlede

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. januar 2010

oo

ja...jeg er jo ufrivilligt barnløs, så nu får du også et svar fra "den side"

jeg planlagde at jeg skulle have børn når jeg var 26, så ville jeg gå på barsel efter at have afsluttet eksamenerne på første semester af min universitetsuddannelse og så ville jeg komme tilbage og læse et år og gå på barsel med nummer to. Således skulle vi få alle vores børn mens jeg var under uddannelse.

Idag er jeg 28 1/2 og afslutter på tirsdag mit 5. semester på universitetet...og jeg har ingen børn.

Børn kan ikke planlægges, de kommer hverken når man vil have dem eller når det er belejligt - faktisk syntes jeg man skal være glad hvis de kommer overhovedet.

derfor er mit råd, at hvis I har LYST til at prøve at få børn nu - så gør det! spring ud i det, alle de ting rundt om jer skal nok løse sig henad vejen. vi havde enorme skænderier om først at vi boede med adresse et andet sted end der hvor vi rent faktisk boede og ville det blive et problem i forhold til hjemmebesøg af sundhedsplejersken eller ej, derefter om vi skulle vente lidt med at forsøge fordi Søren skulle have sine gymnasieklasser til eksamen for første gang osv osv, alt sammen ting der overhovedet ikke blev relevante i forhold til det at få børn. en masse tårer og en masse råben og skrigen og bekymren til ingen verdens nytte.

altså, min konklusion og mit svar til dig/jer er: hvis I har lyst til børn, så forsøg at få dem. lad være med at få alting til at gå op i en højere endhed først - for det gør det alligevel ikke med de unger der, de vender jo alting på hovedet alligevel - både fysisk og psykisk

ps. ja, og så er du på ingen måde forpligtiget overfor evt arbejdsplads med hensyn til at informere dem om, at I ønsker børn. De må rent faktisk slet ikke spørge dig om du overvejer at få børn - og de må heller ikke fyre dig fordi du bliver gravid.

Anmeld

15. januar 2010

Betina&Mathias

Jeg har lige fået en dejlig søn for 12 uger siden. Jeg er i voksenlære, og har et år tilbage, når jeg kommer tilbage. Jeg smed pillerne da vi blev enige om at nu skulle det være. Jeg blev gravid i 2. forsøg. Men, man ved jo aldrig hvornår det bli'r... De søde små kommer jo når de kommer. Man kan ikke altid få alt til at gå som man selv vil, men tingene har det jo med at flaske sig hen af vejen. Jeg tager i hvert fald det med uddannelsen stille og roligt. Den gør jeg bare færdig når jeg har været på barsel. Jeg bliver bare færdig et år senere... Skidt pyt. Børn er vigtigere for mig  

Anmeld

15. januar 2010

ønskebørn74

Tjuhl skriver:

ja...jeg er jo ufrivilligt barnløs, så nu får du også et svar fra "den side"

jeg planlagde at jeg skulle have børn når jeg var 26, så ville jeg gå på barsel efter at have afsluttet eksamenerne på første semester af min universitetsuddannelse og så ville jeg komme tilbage og læse et år og gå på barsel med nummer to. Således skulle vi få alle vores børn mens jeg var under uddannelse.

Idag er jeg 28 1/2 og afslutter på tirsdag mit 5. semester på universitetet...og jeg har ingen børn.

Børn kan ikke planlægges, de kommer hverken når man vil have dem eller når det er belejligt - faktisk syntes jeg man skal være glad hvis de kommer overhovedet.

derfor er mit råd, at hvis I har LYST til at prøve at få børn nu - så gør det! spring ud i det, alle de ting rundt om jer skal nok løse sig henad vejen. vi havde enorme skænderier om først at vi boede med adresse et andet sted end der hvor vi rent faktisk boede og ville det blive et problem i forhold til hjemmebesøg af sundhedsplejersken eller ej, derefter om vi skulle vente lidt med at forsøge fordi Søren skulle have sine gymnasieklasser til eksamen for første gang osv osv, alt sammen ting der overhovedet ikke blev relevante i forhold til det at få børn. en masse tårer og en masse råben og skrigen og bekymren til ingen verdens nytte.

altså, min konklusion og mit svar til dig/jer er: hvis I har lyst til børn, så forsøg at få dem. lad være med at få alting til at gå op i en højere endhed først - for det gør det alligevel ikke med de unger der, de vender jo alting på hovedet alligevel - både fysisk og psykisk

ps. ja, og så er du på ingen måde forpligtiget overfor evt arbejdsplads med hensyn til at informere dem om, at I ønsker børn. De må rent faktisk slet ikke spørge dig om du overvejer at få børn - og de må heller ikke fyre dig fordi du bliver gravid.

godt skrevet og jeg må tilslutte mig.. kunne ikke havde udtrykt det bedre..

Anmeld

15. januar 2010

Sofiedk

Det er simpelthen så perfekt svaret Tjuhl ... Jeg smed p-pillerne inden jeg startede på min nuværende 2-årige efteruddannelse med tanken om at jeg ville tage orlov imellem de 2 år og nu er jeg færdig til sommer.

Det vil altid være umuligt at planlægge en graviditet så den passer perfekt ind i ens liv og der vil altid være nystartet arbejde, flytning, skole eller andet det vil ramle ind i og så må man bare finde ud af hvordan man løser det bedst muligt når man er blevet gravid

Anmeld

15. januar 2010

Lillefe

Også helt enig spring ud i det

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.