Når storken lader vente på sig

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.106 visninger
4 svar
0 synes godt om
15. januar 2010

Moderator

Profilbillede for Moderator

Når beslutningen er taget, og man forsøger at blive gravid, er det oftest med en forhåbning om, at det lykkes hurtigst muligt. Det er en tid fyldt med spænding, håb og skuffelse, hvis det ikke lykkes.

Hvor længe har du/I forsøgt at blive gravid?

Hvilke tanker har du gjort dig, mens du/I forsøger at blive gravid?

Hvordan påvirker det dig, når det lykkes for andre, mens du måske stadig venter på den positive test?

Andre tanker, du har gjort dig?

Dit svar vil muligvis blive brugt i en bog om moderskab, så skriv hvis du vil være anonym. Du er også velkommen til at skrive en privat besked til mig.

Bedste hilsner

Karoline

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. oktober 2010

Moderator

Profilbillede for Moderator

Prøver lige igen

Anmeld

14. oktober 2010

CamillaValby

Karoline skriver:

Når beslutningen er taget, og man forsøger at blive gravid, er det oftest med en forhåbning om, at det lykkes hurtigst muligt. Det er en tid fyldt med spænding, håb og skuffelse, hvis det ikke lykkes.

Hvordan påvirker det dig, når det lykkes for andre, mens du måske stadig venter på den positive test?

Dit svar vil muligvis blive brugt i en bog om moderskab, så skriv hvis du vil være anonym. Du er også velkommen til at skrive en privat besked til mig.

Bedste hilsner

Karoline

Hej Karoline.

Jamen så vil jeg da ligge ud.

Vi har forsøgt i 27 måneder, dette har resulteret med engang positiv i november 09 hvor denne dog sad uden for livmoderen.

I starten tænkte jeg ikke rigtigt over det, men som månederne skred frem kunne jeg mærke at jeg blev mere og mere ked når tante rød kom på besøg eller de dumme test var negative.

Jeg syntes jeg klare det ok når folk i min omgangskreds får de to magiske streger. Jeg ønsker ikke at nogen anden skal sidde i min situation. Men jeg bliver dog stadig ked, ikke fordi at det lykkes for dem. Men fordi jeg føler mig som en mindre kvinde af at det bare ikke lykkes.

Vi er nu i gang med insemination for 3 gang og har test dag i næste uge.

Jeg (vi) har besluttet at hvis det ikke lykkes denne gang prøver vi en sidste gang (4) også er det slut. Jeg syntes det er endnu hårdere at være i behandling, end bare at gå og vente på tante rød.

Hverken manden eller jeg fejler noget.

Anmeld

14. oktober 2010

Bavianis

Karoline skriver:

Bedste hilsner

Karoline

Vi har forsøgt at blive gravide over to omgange. Første gang var det i 2. forsøg, nu var det i 5. forsøg.

De tanker jeg har gjort mig har helt sikkert været: "Kan vi nu blive gravide? Skal vi have hjælp? Hvor længe går der? Er jeg for gammel? Er jeg måske gået i overgangsalderen før tid?" etc., etc..

Da det lykkedes for andre og ikke for mig (og her er facebook en grim ting...), så blev jeg misundelig, og tænkte at de ikke havde fortjent det så meget som mig. Grim ting - men sådan havde jeg det! Da jeg begyndte at blive overhalet af piger der var 10 år yngre end mig var det særligt skidt. Eller piger jeg vidste havde sagt, at de aldrig skulle have børn. Men det værste: de piger der lagde en ære i: "Ja, det var jo en upser - men jeg bliver jo gravid bare min kæreste KIGGER på mig, thi hi!" - den kunne virkelig gøre mig til hønserøv.

Det lyder alt sammen negativt, og jeg er egentligt slet ikke en negativ person (okay - hvem tror på det nu??). Men jeg tror mange kvinder i min situation har følt nogle af de samme ting som mig. Jeg har drøftet det med kvinder på min mors alder (midt 50'erne), og har gang på gang hørt den der "Du skal bare slappe af - så kommer det helt af sig selv. Hvis du tænker på det hele tiden, så sker det ikke." - en sætning jeg var ved at brække mig over til sidst - ISÆR anden gang.

Jeg tror det handler om, at jeg, og mange andre kvinder på min alder, lever i en anden tid end min mor gjorde. Vi har ofte udskudt projekt baby i mange år pga uddannelse samt ønsket om job og bolig inden vi går i gang. Nogle gange (måske i mit tilflde), bliver det udskudt så mange år, at man bliver panisk når man først går i gang. Dels pga alle de følelser der har været sat på stand by - og som pludseligt får frit spil, og dels pga den reelle risiko der biologisk er, når man går sent i gang med dette projekt. Endvidere stiger risikotabellerne jo for kvinderne, des højere de når op i alderen.

Og det med ikke at tænke på det: det var ikke muligt for NOGEN kvinder at blive gravide, hvis man blev infertil af at tænke på det! Især idag, hvor rigtigt mange netop betegner det at få et barn, med "projkt baby".

Jeg læste engang noget som en kvinde herinde på baby.dk havde skrevet, ift det med at andre blev gravide, medens man selv fik den ene negative test efter den anden. Hun sagde: "Man skal tænke på, at der ikke er et givent antal babyer derude i universet. Når en anden kvinde bliver gravid, gør det ikke dine chancer mindre." Dette har vret et godt mantra for mig. Ikke fordi jeg ikke er i stand til at glæde mig over andres lykke - slet ikke. Men fordi ønsket om selv at blive mor har fyædt så uendeligt meget i mit liv.

Jeg er nu gravid, og vi venter vores første barn til juni:-)

Mvh Susanne

Anmeld

15. oktober 2010

Lou

Bedste hilsner

Karoline

Uha det er jo lidt følsomt.

Vi tog beslutningen om at nu ville vi gerne have et barn i November måned 2008. Da var jeg 24. Jeg stoppede på p pillerne og så var vi spændte. Jeg stoppede med at drikke alkolhol og følte rigtig jeg gik og holdte på en hemmelighed. Jeg havde længe haft problemer med min mave, og gik til lægen med det, han anbefalede mig at være med i et forsøg på køge sygehus, og jeg blev meget nedslået da jeg ikke kunne være med der, hvis jeg var gravid. Jeg skulle altså beslutte hvad der var vigtigt lige der, og valgte at gå med i forsøget, da jeg har lidt af maveproblemer siden jeg var teenager. Det blev iomodlertidig ikke noget der kunne hjælpe mig, og jeg smed igen P pillerne i Januar 2009.

Uhh derfra var det bare helt vildt, jeg kunne ikke fatte vi var nået dertil min mand og jeg og jeg glædede mig bare så meget til at stå med den der G-test i hånden og se på to fantastiske streger. Puha den tid var en lang rutchetur. Fyldt med op og nedture, jeg fik ikke min mens og jeg troede selvfølgelig i lang tid at jeg måske var gravid, jeg testede så mange gange, hvert gang med et spinkelt håb. Jeg bilde mig selv ind, at nu skulle jeg lige tage en test, og det var lige meget om den var negativ, for vi skulle nok nå det, men blev så ked hver gang jeg så den røde kontrol streg alene. Min mand blev sur på mig, fordi jeg blev ved med at udsætte mig selv for det.

Men mens forblev væk og efter et halvt år ringede jeg til lægen, han ville dog ikke hjælpe mig før efter et år.. ja det var meget normalt at der gik op til et år før ens cyklus kom i gang igen efter p pille stop. Så jeg gik i gang med at vente, men stoppede helt med at teste, og kunne gange på gange konstatere at mine veninder overhaldede mig indenom. Det gjorde bare så ondt, blev SÅ glad på deres vegne, men sørgede lidt inde i mig selv - for hvorfor kunne jeg ikke. De følelser har jeg stadig. Havde håbet jeg blev en af de få der kunne være med til at vende statistikken, om at man havde gode chancer for at blive gravid hurtigt efter p pille stop.. men NEJ.

Efter et år gik jeg til lægen igen, han opdagede at jeg producerede et hormon som jeg ikke skulle, som bl.a. forhindre mens. Han sendte mig videre til Gyn. Hun konstaterede bare at jeg ikke havde PCO, hvilket jeg heller ikke regnede med da jeg ikke havde nogle symptomer. Jeg fik så en kirug inde på riget, som jeg blev opereret af for et år siden (efter gyns opfordring) til at henvise mig til deres endokrinologiske afdeling. Her er jeg så nu... jeg er midt i et forsøg, og skal til samtale derinde igen i December. 

Det har været en langt og hårdt forløb, vi har gjort os mange tanker i mellemtiden, men lige nu er vi der, hvor vi nyder den tilværelse vi har lige nu. Vi nyder at vi kan gøre, hvad der passer os, når det passer os... vi er f.eks. i gang med at tage Motercykel kørekort... meget ulogisk når man gerne vil være forældre lige om lidt, men vi trængte bare til at gøre noget anderledes - for os!!
Men jeg glæder mig så meget til vi endelig får lov til rigtigt at forsøge, for i 2 år snart, har jeg været frataget muligeden for overhovedet at blive gravid.. men frygter samtidig, at der er noget nyt der går galt, så der kommer til at gå yderligere et år eller to .... eller måske flere.

Ja sorry, det blev en lang smøre.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.