Mad til baby på ferien?????

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.432 visninger
6 svar
0 synes godt om
15. januar 2010

iln

Jeg er lidt i vildrede. Til marts skal vi ud og rejse for første gang med vores søn som på det tidspunkt vil være lidt over ½ år gammel. Vi tager mme med til ham med hvad med mos. På det tidspunkt får han mos 2-3 gange om dagen og det er jo ikke til at medbringe. Overvejer lidt at købe de der pakker man bare skal blande kogende vand i men er faktisk lidt imod dem. Har det bedst med det hjemmelavede.

Nogen der har erfaringer med dette eller ved hvad I ville gøre i sådan en situation?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. januar 2010

Corn

Hav noget med på glas, og køb mere på feriestedet.

God og nem mos er en blød banan/pærer, der nemt skrabes af med ske. Frisklavet og nemt

Anmeld

15. januar 2010

Cookie

Hvis han er 6 mdr. på dette tidspunkt ville jeg klart købe en pakke bondebrød hjemmefra og så købe noget smøreost på feriestedet. Det kan han jo sagtens spise når han er 6 mdr.

Hvad er der af køkkenting der hvor I skal bo?

Anmeld

15. januar 2010

MoarHvidovre

Profilbillede for MoarHvidovre
Elsker mine unger; Lina og Luka :0)
iln skriver:

Jeg er lidt i vildrede. Til marts skal vi ud og rejse for første gang med vores søn som på det tidspunkt vil være lidt over ½ år gammel. Vi tager mme med til ham med hvad med mos. På det tidspunkt får han mos 2-3 gange om dagen og det er jo ikke til at medbringe. Overvejer lidt at købe de der pakker man bare skal blande kogende vand i men er faktisk lidt imod dem. Har det bedst med det hjemmelavede.

Nogen der har erfaringer med dette eller ved hvad I ville gøre i sådan en situation?

Vi har rejst flere gange med helt små børn. Køb et par pakker med pulvergrød (jeg er generelt også imod dem). Du kan købe glas med grød dernede. Men ellers køb nogen kartoffler, grønsager mv. Du kan jo sagtens koge det på feriestedet (det kræver selvfølgelig at der er et køkken hvor I skal være) og lave mos (ha evt. en stavblender med hjemmefra).

Hvis du løber tør for MME kan dette også købes på apoteket. Man kan f.eks. købe Nutramigen som er helt magen til det man kan købe i DK.

God ferie - når den tid kommer

Kh. Katja - Lina 240309 og Luka 151007

Anmeld

15. januar 2010

Skouboe

Køb de der pakker til kogende vand alligevel - og brug masser af moset frisk frugt. Det er ikke dem allesammen der er helt håbløse mht. til sukkerindhold.At skulle slæbe alle remedierne til hjemmelavet grød med - eller færdiglavet hjemmelavet grød, der ikke kan holde mere end et døgns tid ude af fryseren, og som skal opbevares på køl... Og I vil være stavnsbundet til hotelværelset / lejligheden omkring alle spisetider... Jeg ville ikke bryde mig om det.Næsten uanset hvor I er henne i verden kan I som regel få noget kogende vand, og hvis I så selv medbringer ske/skål og en flaske vand til at drikke, så er I kommet rigtigt langt.

Anmeld

15. januar 2010

Ni-ko-li-ne

man kan få pulvergrød, uden skjult sukker og andre skjulte ting.... har du en Helsam i nærheden?  det er disse produkter:

http://www.helseriet.dk/shop/babygroed-400-gram-1729p.html

Holle babygrøden.... jeg gjorde således:

½ - 1 dl af grødpulveret

kogende vand til konsistensen er god

4 - 6 mål MME

1 tsk økologisk rapsolie (af og til smør)

evt. frugtmos eller avocado mos

de to slags vi brugte var tre kornsgrøden og speltgrøden....

Anmeld

15. januar 2010

Cris

Jeg ville købe glas mad på steddet eller pulver grød. Self er det bedst hjemmelavet, men du er altså på ferie. Med mindre I bor på et værelse med komfur, så kan du ikke lave den selv. Og selv om man har et køkken på steddet, man vil ikke bruge alt den tid på at lave grød. Det gør vi hellere ikke med vores mad

Cris (som har brugt både glad mad og pulver grød, når vi har været på ferie)

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.