Børn der ikke tager så meget på i vægt ,

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

14.254 visninger
11 svar
1 synes godt om
14. januar 2010

MorTilMaya

Hej , jeg hedder Christin og er 19 år , har en datter på snart 7 mdr , som vejer 7 kg , Hun blev kun født 9 dage før termin og havde en fin vægt på 3 kg. Men hun tager ikke så meget på , uanset hvad vi giver hende at spise , nogle der har samme problem?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. januar 2010

Rikke, Liam & Linus

Min søn er 6 måneder og vejer 5,6 kilo. Så det er lidt det samme.

Er hun ellers velpropotioneret?? Det er min søn nemlig, så der er inegn panik endnu.

Anmeld

14. januar 2010

Mor til Frederic og Freya

vi har selv en småtspisende dreng og det har han altid været - så sådan er han.

Så længe hun følger sin kurve og ellers trives er det jo fint.

Nogle vokser i ryk, nogle tage nogle spring i højden og vægten kommer til at halte. Nogle omvendt, de bliver lidt runde i det - før de vokser i højden.

Du skriver heller ikke hvor lang hun er.

Vi har mdr hvor han kan vokse 5,5 cm og kun tage 400 g på. Mdr hvor hans vægt står helt stille og andre igen hvor han taber i vægt. Men hvor han stadig vokser i højden. Han har siden okt svinget meget i vægt og han er 16 mdr idag og vejer ikke meget mere end 1 kg mere end som da han var 8 mdr, men alligevel vokset 11 cm.

Anmeld

15. januar 2010

MorTilMaya

Frederic's moar skriver:

vi har selv en småtspisende dreng og det har han altid været - så sådan er han.

Så længe hun følger sin kurve og ellers trives er det jo fint.

Nogle vokser i ryk, nogle tage nogle spring i højden og vægten kommer til at halte. Nogle omvendt, de bliver lidt runde i det - før de vokser i højden.

Du skriver heller ikke hvor lang hun er.

Vi har mdr hvor han kan vokse 5,5 cm og kun tage 400 g på. Mdr hvor hans vægt står helt stille og andre igen hvor han taber i vægt. Men hvor han stadig vokser i højden. Han har siden okt svinget meget i vægt og han er 16 mdr idag og vejer ikke meget mere end 1 kg mere end som da han var 8 mdr, men alligevel vokset 11 cm.

Hun er 7 kg og 70 lang , Hun trives fint , der er ikke noget der .

Anmeld

15. januar 2010

Valle81

MorTilMaya skriver:

Hej , jeg hedder Christin og er 19 år , har en datter på snart 7 mdr , som vejer 7 kg , Hun blev kun født 9 dage før termin og havde en fin vægt på 3 kg. Men hun tager ikke så meget på , uanset hvad vi giver hende at spise , nogle der har samme problem?

Hejsa:0)

Jeg fødte en datter 4 dage over termin. Hun var 49 cm og vejede 3120 ved fødslen.

Havde masser af mælk og hun spise godt men tog ikke rigtig på. Hun tog på og fulgte sin egen kurve hele vejen.

Sundhedsplejesken var helt oppe og ringe til tider, og havde svært ved at acceptere at Asta bare er en lille fin pige, som forbrænder alt hvad hun få ind. Min datter spiste godt, trivedes, sov godt, var aktiv når hun var vårgen osv. Intet galt.

Idag er hun 6 er stadig et lille nips, der æder os ud af huset, men som er 115 cm og vejer 17 kilo.

Det er som om at hvis vores børn ikke er store og med elastikker så er de ikke normale og så er sp der med det samme.

Knus

Anmeld

15. januar 2010

MorTilMaya

Valle81 skriver:

Hejsa:0)

Jeg fødte en datter 4 dage over termin. Hun var 49 cm og vejede 3120 ved fødslen.

Havde masser af mælk og hun spise godt men tog ikke rigtig på. Hun tog på og fulgte sin egen kurve hele vejen.

Sundhedsplejesken var helt oppe og ringe til tider, og havde svært ved at acceptere at Asta bare er en lille fin pige, som forbrænder alt hvad hun få ind. Min datter spiste godt, trivedes, sov godt, var aktiv når hun var vårgen osv. Intet galt.

Idag er hun 6 er stadig et lille nips, der æder os ud af huset, men som er 115 cm og vejer 17 kilo.

Det er som om at hvis vores børn ikke er store og med elastikker så er de ikke normale og så er sp der med det samme.

Knus

Ja , det har du ret i . Alle siger til mig at hun er lille , og om jeg ikk give hende nok at spise , og især fordi jeg er ung mor , så er de der med det samme , skide irriterende !!

Anmeld

15. januar 2010

Valle81

MorTilMaya skriver:

Ja , det har du ret i . Alle siger til mig at hun er lille , og om jeg ikk give hende nok at spise , og især fordi jeg er ung mor , så er de der med det samme , skide irriterende !!

Lige nøjagtig.

Jeg var selv lige fyldt 23 da jeg fik Asta, og var helt alene mor. Min sp kunne rigtig hyle mig ud af det, og troede nærmest også der noget galt.

Min mor kom en dag ind ti mig med notater fra sp om mig, da jeg var spæd. Jeg var selv et lille nips.

Da jeg havde set dem, sagde jeg til sp næste gang hun kom og begyndte på det med vægt: Asta fejler ikke noget, og hun er lige som hun skal være. Sund, rask og lige som hun skal være. Og nu vil jeg ikke høre mere om hendes vægt.

Ok sagde sp, og vi snakkede aldrig mere om det:0)

Mange sagde også at nej hvor er hun lille og fin, ja ja svarede jeg. Tog en beslutning om at jeg ikke gad bide mærke i det, for lagde selv mærke til hvor mange gange dem med "store" børn må lægge øre til: Gud, det er godt nok en bases du har dig der, eller sikker runde kinder osv:0) Det må være lige så irriterende:0)

Anmeld

15. januar 2010

MorTilGustav

Ja, min Gustav på 11 uger ser også meget spinkel ud, men ved sidste SP besøg lå alle tal præcis på gennemsnittet. Ved ikke hvor han gemmer fedtet  Han er super aktiv og ligger og spræller hele tiden, så måske forbrænder han en masse og omdanner fedtet til muskler  Hehe.
Synes bare rigtig mange har børn der er RIGTIG store nu om dage.. Ved ik hvornår gennemsnitstallene i "Barnets Bog" er lavet men jeg synes alle jeg snakker med har børn der ligger langt over de tal

Anmeld

2. februar 2010

SaNiNa

Jeg har Nicklas på 7.5 månede og han spiser ganske pænt i perioder og så er der perioder hvor han ikke rigtig gider at spise i de perioder hvor han ikke rigtig vil spise får han lov at spise det han gerne vil have. han tager som regl 200g i gennemsnit pr månede men der kan gå måneder hvor han slet ikke tager på og så taget han lige pludselig 600g på.

Hvis dit barn er glad og tilfreds, aktiv og udvikler sig skal du ikke være nervøs børn er bare ikke ens og man skal ikke læse en bog og tror at sådan gør ens barn, for det gør det bestem ikke.

Anmeld

2. februar 2010

MorTilMaya

Sanne og Nicklas skriver:

Jeg har Nicklas på 7.5 månede og han spiser ganske pænt i perioder og så er der perioder hvor han ikke rigtig gider at spise i de perioder hvor han ikke rigtig vil spise får han lov at spise det han gerne vil have. han tager som regl 200g i gennemsnit pr månede men der kan gå måneder hvor han slet ikke tager på og så taget han lige pludselig 600g på.

Hvis dit barn er glad og tilfreds, aktiv og udvikler sig skal du ikke være nervøs børn er bare ikke ens og man skal ikke læse en bog og tror at sådan gør ens barn, for det gør det bestem ikke.

Hun trives , hun er glad og trives . & er nu 76 lang og vejer 7,6 kg , Hun er bare en lille pige , men perfekt . Følger sin egen kurve fint .

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.