¨Hjælp, jeg vil også prøve....

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

405 visninger
4 svar
0 synes godt om
14. januar 2010

Christinahr

...men jeg fatter hat.

Ungerne har fødselsdag om et par uger og jeg vil gerne overraske gæsterne med et par flotte kager, så hjælp mig søde damer.

Jeg har forsøgt at læse, men står af.

Jeg har brug for en idiot forklaring af ideen. Hvor starter jeg og hvor slutter jeg?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. januar 2010

Rikke, Liam & Linus

Hej Christina - håber alt er vel

Jeg har forsøgt mig lidt frem med nogle kager. Hvad er det du gerne vil vide?

Selve kagen kan du jo bare lave som en alm. lagkage med det fyld du ønsker. Og mmf er ikke så svært at lave. Har en nem opskrift.

Havde slet ikke set de har fødselsdag samme dag, det var da noget af et tilfælde.

Anmeld

14. januar 2010

Christinahr

Hej Christina - håber alt er vel

Jeg har forsøgt mig lidt frem med nogle kager. Hvad er det du gerne vil vide?

Selve kagen kan du jo bare lave som en alm. lagkage med det fyld du ønsker. Og mmf er ikke så svært at lave. Har en nem opskrift.

Havde slet ikke set de har fødselsdag samme dag, det var da noget af et tilfælde.

Det ser bare sååå svært ud, men synes der skal være lidt spændende.

Hvis vi nu tager udgangspunkt i linket over og mariehønen der er til at starte med.

Tobleronecreme og hindbærmousse er det bare som guf i lagkagen og så smørcreme rundt om når det har vildet eller?

Og mmf er som at arbejde med marcipan ikke? Det rulles og formes så det passer og pynten formes og siddes på hvordan?

Er jeg helt gal på den?

Ja det er spøjst, men de havde faktisk begge termin d. 4 og er så født d. 5 - jeg fatter det stadig ikke

Anmeld

14. januar 2010

Rikke, Liam & Linus

Tobleronecreme og hindbærmousse er det bare som guf i lagkagen og så smørcreme rundt om når det har vildet eller? Jeps helt korrekt. Smørcremen smører du på for at få en ensartet overflade, så du kan ligge mmfen på uden der er buler og sprækker indenunder. Det kan godt være den skal have et par gange.

Og mmf er som at arbejde med marcipan ikke? Det rulles og formes så det passer og pynten formes og siddes på hvordan? Jo, det er bare lidt elastisk i forhold til marcipan. Pynten kan du lave og sætte fast med en smule vand eller æggehvide. Mmfen klistrer når den er våd.

Er jeg helt gal på den? Nej, ikke helt

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.