Hvem er DU 'venner' med på Facebook???

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

816 visninger
10 svar
0 synes godt om
14. januar 2010

Mathilde & Frederikkesmor

- folk som du har mødt igennem hele dit liv, og som du ikke taler med til dagligt?

- folk du taler med, og som du ses med ind imellem?

Hvad er jeres syn på det, at have familiemedlemmer som venner på siden? Personligt synes jeg selv, at det ind imellem kan være lidt irriterende at have f.eks. svigermekanikken som venner derinde. Ikke fordi jeg skriver små hemmeligheder, som de ikke må kende  til , men kan godt føle at der bliver snaget lidt for meget ind imellem, så derfor har jeg nu taget beslutningen om at slette nogle af dem. Nu venter jeg så bare på at blot på at blive jordet til næste familie-tam-tam. Men det må briste eller bære

Nå, jeg ville egentligt også bare lige høre jer andre hvad jeres holdning til facebook-venner er.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. januar 2010

Honningblomst

Mennesker jeg kan li' og som har betydning i mit liv...enten før eller nu...men det er alle mennesker som jeg gerne vil dele mit liv med på den måde man nu gør på fb.

I starten godkendte jeg alle jeg bare havde kendt og kendte meget lidt eller bare af udseende...men for kort tid siden slettede jeg over 200 mennesker.

KNus Eva

Anmeld

14. januar 2010

oo

jeg er venner med mine venner og min familie og et par af tøserne fra navlestreng. ikke nogen mennesker jeg ikke har næsten daglig kontakt med i forvejen. svigerfamilien inkluderer ikke svigerforældre, for de er døde, og Sørens søskende er i slutnigen af fyrrerne/starten af halvtredserne og af dem er det kun min svoger og sørens bror der er online og de er cool nok. jeg tror de snager, især sørens bror, men jeg tror det er fint nok at de gør det, for de er ikke ret gode til at fatte hvad der foregår i Sørens liv. vores niecer og nevøer på den side er jo så kun nogle år yngre end mig, så det er dem jeg hænger ud med....også selvom de kalder mig tante Trine og dem er jeg venner med på facebook. begge de to niecer er 21 og den ene er pt i afrika mens den anden er i usa, og så er det jo dejligt man kan følge med via facebook

ja...nåh jeg ville bare frem til, at jeg kun har venner og familie på min facebook profil som i forvejen ved hvad der foregår i mit liv - mere eller mindre i hvert fald jeg har så også "kun" 55 venner, men det er VENNER

Anmeld

14. januar 2010

Moderator

Profilbillede for Moderator

Jeg er venner med en del folk som jeg ikke taler med dagligt, men som minimum ville jeg stoppe op på gaden og sludre med dem hvis jeg mødte dem. Jeg har for nyligt slettet en del facebookvenner fordi jeg aldrig nogensinde havde kontakt med dem hverken på facebook eller udenfor. Der havde jeg som kriterium at hvis jeg ikke ville stoppe op på gaden og hilse og sludre, så røg de også som facebook venner og det har været fint.

Desuden har jeg en flok damer  som egentlig er min mors veninder Dem (og andre) har jeg bare lavet en permanent ignore-spærring på så jeg ikke ser alt deres farmvill / mobwars crap...

Anmeld

14. januar 2010

Malene84

slettede efterhånden dem som jeg ikke har kontakt med, altså folk der egentlig bare er der for at fylde. Folk der skriver ting, jeg egentlig er ligeglad med og ikke gider kommentere - jeg gik fra 500 til nu at have 93 venner - og nu er det rigtige venner der er tilbage, folk jeg ved der er der for mig hvis jeg har brug for det. Har ikke gamle klassekammerater osv på listen længere, da jeg ikke brugte dem til noget. Og så spændende sys jeg ikke det er længere, at fise rundt og kigge i alles billeder  (er nemlig primært det jeg har brugt facebook til - hehe).

Min familie er på - men måske mit held af svigerfamilien ikke gider det, jeg ved det ikke - ville nok være ven med dem, hvis de kom på.

kram

Anmeld

14. januar 2010

Interssant

Tjuhl.... Jeg er netop igang med at slette og redigere på min profil derinde. Jeg har haft 279 "venner", og det er nu reduceret til 213. Antallet skulle gerne meget længere ned, da RIGTIG MANGE af dem ikke er nogle jeg har daglig kontakt med eller ses med.

Jeg har samtidig slettet min mands søster som ven derinde, da jeg egentligt føler at hun snager, og i bund og grund har kemien imellem os aldrig været ret go. Men der skal nok komme en masse skrig og skrål ud af det, da jeg stadig har andre familiemedlemmer på mandens side som "venner" derinde.

ARGH - ind imellem har jeg bare lyst til at lukke og slukke derinde, men er samtidig dybt afhængig af siden, og bruger den dagligt

.......det er ikke nemt.

Anmeld

14. januar 2010

Rosa, det er da et rigtig godt udgangspunkt.... "Dem man ikke ville standse op, og sludre med på gaden, de blir' slettet".... Sådan har jeg aldrig selv set på det.

Den vil jeg lige skrive mig bag øret

Malene, det er da ikke så få "venner" du har haft på fb - 500, det lyder helt vildt. Og jeg der troede at jeg havde mange (279) hmmm...

Anmeld

14. januar 2010

MM1987

Rosa skriver:

Jeg er venner med en del folk som jeg ikke taler med dagligt, men som minimum ville jeg stoppe op på gaden og sludre med dem hvis jeg mødte dem. Jeg har for nyligt slettet en del facebookvenner fordi jeg aldrig nogensinde havde kontakt med dem hverken på facebook eller udenfor. Der havde jeg som kriterium at hvis jeg ikke ville stoppe op på gaden og hilse og sludre, så røg de også som facebook venner og det har været fint.

Desuden har jeg en flok damer  som egentlig er min mors veninder Dem (og andre) har jeg bare lavet en permanent ignore-spærring på så jeg ikke ser alt deres farmvill / mobwars crap...

Det er lidt den samme taktik jeg bruger...

Hvis ikke det er nogen jeg siger hej til på gaden, eller omvendt så er jeg heller ikke venner med dem på facebook...

Engang imellem bliver der så ryddet op i vennerne, og nu det bliver bragt på banen så er det vidst ved at være på tide...

Til Mathildesmor: Synes det er sejt gået at du vælger at slette dem du ikke føler er tæt nok på, og så bare tager den når den kommer...

Det er en svær ting, men det kommer jo også an på hvad man lægger ud...

Jeg lægger for det meste blære billeder fra ferien ud og hvis der har været noget fest...

Men når jeg en dag bliver gravid bliver der ikke lagt billeder ud af maven, eller for den sags skyld fødslen - nok nogen blære billeder af vidunderet...

Anmeld

14. januar 2010

Malene84

Mathildesmor skriver:

Rosa, det er da et rigtig godt udgangspunkt.... "Dem man ikke ville standse op, og sludre med på gaden, de blir' slettet".... Sådan har jeg aldrig selv set på det.

Den vil jeg lige skrive mig bag øret

Malene, det er da ikke så få "venner" du har haft på fb - 500, det lyder helt vildt. Og jeg der troede at jeg havde mange (279) hmmm...

Netop min point, det hele var blevet så mega overfladisk - og det var folk jeg kun lige havde talt med én gang osv osv osv.  eeww, er bare glad for mine 93 venner nu. hehe

Anmeld

14. januar 2010

Vidunderligeunger

Mathildesmor skriver:

Interssant

Tjuhl.... Jeg er netop igang med at slette og redigere på min profil derinde. Jeg har haft 279 "venner", og det er nu reduceret til 213. Antallet skulle gerne meget længere ned, da RIGTIG MANGE af dem ikke er nogle jeg har daglig kontakt med eller ses med.

Jeg har samtidig slettet min mands søster som ven derinde, da jeg egentligt føler at hun snager, og i bund og grund har kemien imellem os aldrig været ret go. Men der skal nok komme en masse skrig og skrål ud af det, da jeg stadig har andre familiemedlemmer på mandens side som "venner" derinde.

ARGH - ind imellem har jeg bare lyst til at lukke og slukke derinde, men er samtidig dybt afhængig af siden, og bruger den dagligt

.......det er ikke nemt.

du kan jo deaktivere siden i 14 dage og se hvor meget tid du får til alt mulig andet, og hvis overraskende LIDT du savner det - det gjorde jeg

Da min far så tog 1½ år til nordkap åbnede jeg den igen og slettede 350 venner så gik fra 500 til 150 (hvilket stadig er for mange) så jeg bedre kunne holde styr på det derinde.. men har det udelukkende for at mi far kan følge med i hverdagen herhjemme og sende en hilsen og jeg kan se hvad han går og laver - har overvejet at slette igen.. fordi der er andre månder at holde kontakt på ex. skype... og facebook er blevet for meget i mine øjne.. med alt der der farmville og tags og pis og lort

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.