jeg syntes det er uacceptabelt og fuldkommen forvrænget at forsøge at stoppe vold med vold. hun slog drengen fordi hun var vred over at han havde slået hendes dreng - hvad skal han lære af det?!
jeg kan godt sætte mig ind i, at det må være dybt frustrerende at have et barn der bliver mobbet, men det er jo drengens forældre + skole/fritidshjem de skal have fat i, det er dem der skal være med til at lære mobberen hvad man må og ikke må i forhold til andre.
Nej, jeg syntes ikke der bliver gjort nok for at standse mobberi, primært fordi forældre har en tendens til at mene, at det er skolens/børnehavens/fritidshjemmet osv ansvar i det mobberiet foregår de steder. Men mobberi starter derhjemme hvor børn hører deres forældre tale grimt om andre. Det kan være bittesmå kommentarer fra forældrenes side, fx i samtale mellem mor og far som ikke inkluderer børnene, men som børnene alligevel overhører, der sætter gang i tanker om, at "det er sådan man gør", "man må gerne dømme andre" og "dem man ikke kan lide eller som er anderledes fra en selv, er forkerte".
Herinde kommer der jo også tit kommentarer om, at "det kan man ikke kalde sit barn, så bliver dte mobbet" og hver gang tænker jeg "så bliver det mobbet af DIT barn eller hvad? for det er jo DIG der har besluttet at det navn er forkert" fx.
nåh...ja, jeg føler ret stærkt for, at man lærer sine børn at mobberi er fuldkommen uacceptabelt og i virkeligheden fortæller omverdenen at man selv (dvs. mobberen) er et svagt menneske der forsøger at gøre sig bedre ved at gøre andre dårligere. Man skal lære sine børn fra de er helt små, at mennesker er forskellige og det er POSITIVT!

Anmeld