Mor stak søns mobber en lussing

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

602 visninger
5 svar
0 synes godt om
14. januar 2010

4xGreve

http://nyhederne.tv2.dk/article/27810578/?forside

Hvad syntes i om dette?

Jeg personligt syntes alt alt form for vold er uacp. men på den anden side så kan jeg sku ærlig talt godt forstå moren... hvad med jer?

Og hvad mener i om hele det enme mobning? bliver der gjord nok ved det? er lære og forældre gode nok til at tag fat om mobber osv osv osv.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. januar 2010

LineD

Jeg må sige, jeg kan SAGTENS forstå moderen! Om jeg kunne have behersket mig bedre skal jeg lade være usagt.

Jeg er ikke tilhænger af vold, men jeg kan SAGTENS forstå hvorfor hun gjorde det.

Jeg synes skolerne gør uendelig meget ud af at sige at de ikke tolerer mobning og at der er nultollerance mv. MEN DER BLIVER IKKE GJORT NOGET VED DET!

Og JO det er dælme forældrene der også skal være med til at opdrage ungerne ordentligt og gøre klart hvad der er acceptabel opførsel, men de skal også have en hånd til at tage fat i ungerne når de ikke er der, og det er jo så her skolerne burde gribe ind.

Personligt synes jeg der bliver gjort ALT for lidt mhp. at stoppe mobning, og det chokerer mig at børn stadig i dagens danmark må flytte skoler for at slippe af med deres mobbetyraner...

Mvh Line, der selv blev mobbet under hele hendes ungdom, og absolut sætter en ære i at kunne se frem til at opdrage sin søn til at acceptere folk som de er!

Anmeld

14. januar 2010

@spire

Moderen burde nok ikke have slået et anden barn, men valgt en anden fremgangsmetode, som fx. at tale med barnets forældre omkring det.. Kan dog godt forstå hvorfor hun gjorde det i kampens hede hvis ungen bare har stået og opført sig vildt flabet.. Det jo bare ikke en særlig holdbar løsning..

Jeg er absolut heller ikke tilhænger af vold, overhovedet! - Men synes måske også 20 dage i spjældet for en flad lussing er liiige i overkanten..

Der burde gøres mere ved mobberi, men mine bud er lige så gode som alle andres.. Den er virkelig svær synes jeg..

Anmeld

14. januar 2010

oo

jeg syntes det er uacceptabelt og fuldkommen forvrænget at forsøge at stoppe vold med vold. hun slog drengen fordi hun var vred over at han havde slået hendes dreng - hvad skal han lære af det?! jeg kan godt sætte mig ind i, at det må være dybt frustrerende at have et barn der bliver mobbet, men det er jo drengens forældre + skole/fritidshjem de skal have fat i, det er dem der skal være med til at lære mobberen hvad man må og ikke må i forhold til andre.

Nej, jeg syntes ikke der bliver gjort nok for at standse mobberi, primært fordi forældre har en tendens til at mene, at det er skolens/børnehavens/fritidshjemmet osv ansvar i det mobberiet foregår de steder. Men mobberi starter derhjemme hvor børn hører deres forældre tale grimt om andre. Det kan være bittesmå kommentarer fra forældrenes side, fx i samtale mellem mor og far som ikke inkluderer børnene, men som børnene alligevel overhører, der sætter gang i tanker om, at "det er sådan man gør", "man må gerne dømme andre" og "dem man ikke kan lide eller som er anderledes fra en selv, er forkerte".

Herinde kommer der jo også tit kommentarer om, at "det kan man ikke kalde sit barn, så bliver dte mobbet" og hver gang tænker jeg "så bliver det mobbet af DIT barn eller hvad? for det er jo DIG der har besluttet at det navn er forkert" fx.

nåh...ja, jeg føler ret stærkt for, at man lærer sine børn at mobberi er fuldkommen uacceptabelt og i virkeligheden fortæller omverdenen at man selv (dvs. mobberen) er et svagt menneske der forsøger at gøre sig bedre ved at gøre andre dårligere. Man skal lære sine børn fra de er helt små, at mennesker er forskellige og det er POSITIVT!

Anmeld

14. januar 2010

4xGreve

Syntes det er nogen rigtige gode ting i alle sammen skriver, og syntes det er super fedt at høre jeres forskellige meninger og evt. ideér til hvordan man kan stoppe/forhindre mobning, jeg er selv blevet mobbet og vil gøre alt for at mit barn ikke er en af dem der mobber, men stadig er en af de stærke, og der syntes jeg at et enme som dette er super dejligt så man kan plukke det ud som man syntes man kan bruge i sit eget hjem og hevrdag, derudover syntes jeg også der burde være mer fokus på mobning og også derfor dette enme...

Tak til jer alle som har og ville svare uanset synspunkt, holdninger osv...

Anmeld

14. januar 2010

Unalisa

jeg synes det er  forkert gjort af moderen. hun vil ikke have at hendes barn bliver slået, men slår derimod en anden kvindesbarn...

dobbel moralsk,

VOld-mod Vold

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.