Nogen andre "tynde" PCO´er?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

26. januar 2010

Skouboe

CKN skriver:

Mange tak.

Har lige fået bekræftet af min læge at jeg har PCO, eller det er det tætteste man kommer på en diagnose.

Man skal opfylde to ud af tre kriterier og det gør jeg.

Håber at kosten kan hjælpe på problemet, da der tilsyneladende ikke skulle være noget galt med mine æggestokke.

Vi skal til gyn midt i marts og inden da skal vi også have testet min kærestes sædkvalitet.

Vi har ikke så travlt(læs: de næste måneder) med at blive gravide, da jeg er ved at afslutte min uddannelse og lige har fået job, som jeg skal starte på bagefter. Så jeg vil jo helst ikke være gravid lige med det samme, når man er startet i nyt job.

Men nu må vi se, bliver i hvert fald klogere en gang til marts.

Og super det er lykkedes for jer, hvor langt henne er du?

Når du engang når til at I gerne vil være gravide, så kan jeg varmt anbefale den bog der hedder "Spis dig gravid", der handler netop om sammenhængen mellem kost og fertilitet hos kvinder med PCO

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. januar 2010

-Milla-

Skouboe skriver:

Når du engang når til at I gerne vil være gravide, så kan jeg varmt anbefale den bog der hedder "Spis dig gravid", der handler netop om sammenhængen mellem kost og fertilitet hos kvinder med PCO

Tak

Jeg har allerede lånt den og lært en masse derfra.

Fx der jeg opdagede sammenhængen ml. mit forhøjede levertal (ALAT) og min kost.

Så har allerede lagt min kost en del om, og det har resulteret i at det er blevet normaliseret igen.

Har du selv erfaringer med den?

Anmeld

27. januar 2010

Skouboe

Ikke direkte - jeg har gået hos Charlotte Hartvig som er diætisten der har været med til at skrive den (dog kun for at tabe mig) og derefter købt bogen, for at se om jeg kunne få nogle fif til at minimere generne ved PCO.

Der er den desværre ikke særligt god, men hvis jeg stod i en situation hvor jeg gerne ville være gravid, ville jeg helt sikkert følge den slavisk. Det er måske lidt besværligt at leve på den måde, men i 3 måneder kan jeg godt holde det ud.

Anmeld

27. januar 2010

-Milla-

Skouboe skriver:

Ikke direkte - jeg har gået hos Charlotte Hartvig som er diætisten der har været med til at skrive den (dog kun for at tabe mig) og derefter købt bogen, for at se om jeg kunne få nogle fif til at minimere generne ved PCO.

Der er den desværre ikke særligt god, men hvis jeg stod i en situation hvor jeg gerne ville være gravid, ville jeg helt sikkert følge den slavisk. Det er måske lidt besværligt at leve på den måde, men i 3 måneder kan jeg godt holde det ud.

Okay, det var ærgerligt der ikke var så meget hjælp der.

Kan sagtens se hvad du mener med at kunne klare at spise efter den i 3 mdr. Hvis man virkelig vil, kan man også.

Er selv blevet meget overrasket over, hvor "nemt" det var at omlægge kosten ift. hvad jeg havde troet.

Jeg har ikke så mange gener ved PCO- det er mest bare den udeblevne menstruation, men det er også irrieterende nok i sig selv ikke at vide hvornår og om der kommer mens.

Har tænkt mig at holde en pause med projekt baby- vi har prøvet siden september 09 intensivt, men smed allerede pillerne i juli. Vi havde håbet jeg kunne blive gravid inden jeg sluttede uddannelse, så jeg først skulle søge job efter barsel. Men nu bliver jeg færdig imorgen, og har allerede fået job. Så derfor synes jeg det er bedst at vente lidt.

Anmeld

27. januar 2010

Skouboe

CKN skriver:

Okay, det var ærgerligt der ikke var så meget hjælp der.

Kan sagtens se hvad du mener med at kunne klare at spise efter den i 3 mdr. Hvis man virkelig vil, kan man også.

Er selv blevet meget overrasket over, hvor "nemt" det var at omlægge kosten ift. hvad jeg havde troet.

Jeg har ikke så mange gener ved PCO- det er mest bare den udeblevne menstruation, men det er også irrieterende nok i sig selv ikke at vide hvornår og om der kommer mens.

Har tænkt mig at holde en pause med projekt baby- vi har prøvet siden september 09 intensivt, men smed allerede pillerne i juli. Vi havde håbet jeg kunne blive gravid inden jeg sluttede uddannelse, så jeg først skulle søge job efter barsel. Men nu bliver jeg færdig imorgen, og har allerede fået job. Så derfor synes jeg det er bedst at vente lidt.

Ellers kan jeg klart anbefale Saturnia Golf & Spa Resort i Toscana...

Der stinker af rådne æg fra alle de varme kilder, og værelserne koster spidsen af 2 jetjagere - mindst (mener vi gav ca 550 euro for 1 overnatning) - ... men det virkede for os. Vi boede i hytte sammen med min svigerfamilie og var desperate for at komme væk, og der var ikke noget ledigt andre steder sååå...

Lang historie kort - 9 måneder senere kom Freja... Og vi havde ellers opgivet...

Anmeld

27. januar 2010

-Milla-

Skouboe skriver:

Ellers kan jeg klart anbefale Saturnia Golf & Spa Resort i Toscana...

Der stinker af rådne æg fra alle de varme kilder, og værelserne koster spidsen af 2 jetjagere - mindst (mener vi gav ca 550 euro for 1 overnatning) - ... men det virkede for os. Vi boede i hytte sammen med min svigerfamilie og var desperate for at komme væk, og der var ikke noget ledigt andre steder sååå...

Lang historie kort - 9 måneder senere kom Freja... Og vi havde ellers opgivet...

Okay det var da fantastisk.

Synes også man hører om mange, som bliver gravide når de er væk fra hverdagens stress og jag.

Så måske i sommerferien, eller i slutningen af september, hvor vi skal ud og rejse med svigerfamilien, kunne være en mulighed.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.