Alternativ til Mylicon?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

9.813 visninger
7 svar
2 synes godt om
14. januar 2010

LineD

Hejsa i kloge kvinder

Jeg skal have lidt gode råd.

Liam får Allomin Syrnet, og hans mave fungerer rigtig godt på det, han har aff. ca. 3 gange i døgnet og har ingen smerter eller ubehag i forbindelse med aff.

MEN han har tilgengæld en del ubehag ved luft i maven, og efter han kom på flasken har han haft meget luft i maven, han prutter og prutter og har ubehag når han skal af med dem.

Det hjælper meget at massere maven, eller give ham et varmt bad, men jeg ville jo gerne have en mere permanent løsning på ubehaget, det er ikke sådan han græder eller noget, men han viner lige og så kommer prutten. (Selv når han sover kommer der et lille vin før han prutter).

Jeg har så læst at Mylicon dråber skulle lette ubehaget ved luft i maven, men de må jo kun bruges efter aftale med lægen.

Så jeg tænker om i kender nogle alternativer? Som kan hjælpe prutterne til at passere/mindske luften i maven.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. januar 2010

Smukkert

LineD skriver:

Hejsa i kloge kvinder

Jeg skal have lidt gode råd.

Liam får Allomin Syrnet, og hans mave fungerer rigtig godt på det, han har aff. ca. 3 gange i døgnet og har ingen smerter eller ubehag i forbindelse med aff.

MEN han har tilgengæld en del ubehag ved luft i maven, og efter han kom på flasken har han haft meget luft i maven, han prutter og prutter og har ubehag når han skal af med dem.

Det hjælper meget at massere maven, eller give ham et varmt bad, men jeg ville jo gerne have en mere permanent løsning på ubehaget, det er ikke sådan han græder eller noget, men han viner lige og så kommer prutten. (Selv når han sover kommer der et lille vin før han prutter).

Jeg har så læst at Mylicon dråber skulle lette ubehaget ved luft i maven, men de må jo kun bruges efter aftale med lægen.

Så jeg tænker om i kender nogle alternativer? Som kan hjælpe prutterne til at passere/mindske luften i maven.

Mylicon fåes i håndkøb ..
Noah har fået det, men syntes ikke det hjalp..

Ellers så prøv fodmassage/zoneterapi.
Du skal massere lige under trædepuden i små cirkler - i urets retning .
Det hjælper her.. Noah har det min sundhedsplejerske kalder vindkolik, nemlig luft i maven.

Udover det, så gå rundt med ham hvor han ligger på maven i jeres arme. På den måde har han nemmere ved at komme af med luften, fordi trykket ligger på maven .

Anmeld

14. januar 2010

Pia

Du kan roligt bruge mylicon. Det er som en anden også skriver håndkbs medicin og min Louise har fået det med god virking..

Den grønne allomin skal du måske trappe lidt ned med.
Det kan være den der gor ham luften i mavsen..
MIn louise på 7 mdr får kun grøn allomin, men hun har så også meget hård mave..
Men min sp sagde at kom der meget gang i hendes mave, så skulle jeg skære ned på den grønne allomin og give alm blå i stedet for..

og sørg også for at hullet i sutteflasken ikke er for stort, så han ikke sluger maden.. For det gir jo også luft i mavsen..

Og eller zoneterapi kan anbefales..

Kh Pia.

Anmeld

14. januar 2010

LineD

Mht Grøn allomin, så får han den da han på blå allomin kun har en afføring om ugen næsten, og derfor mavekneb, mht. Mylicon, så skal de gives 15 min før et måltid kan jeg se - blander i det op med lidt vand?

Anmeld

14. januar 2010

Smukkert

LineD skriver:

Mht Grøn allomin, så får han den da han på blå allomin kun har en afføring om ugen næsten, og derfor mavekneb, mht. Mylicon, så skal de gives 15 min før et måltid kan jeg se - blander i det op med lidt vand?

Afkogt vand, lidt mælk.. Jeg har givet ham det på sutten nogle gange uden det er blandet op, det nyder han så er der ro *S*

Anmeld

14. januar 2010

Pia

JEg har også nogle gange givet det direkte i flasken med mælk og det har også hjulpet eller også bare put dem på en teske og så ind med dem..

Ang den grønne allomin så mente jeg også bare at du måske kunne skære ned på den grønne allomin så han feks fik 3 flasker grøn og 3 flasker blå ( alt efter hvor mange flasker han får om dagen selvfølgellig)..

Knus

Anmeld

15. januar 2010

LineD

Pia skriver:

JEg har også nogle gange givet det direkte i flasken med mælk og det har også hjulpet eller også bare put dem på en teske og så ind med dem..

Ang den grønne allomin så mente jeg også bare at du måske kunne skære ned på den grønne allomin så han feks fik 3 flasker grøn og 3 flasker blå ( alt efter hvor mange flasker han får om dagen selvfølgellig)..

Knus

Ja det kan jeg selvfølgelig prøve, for han får ikke luft i maven af den blå, kun færre afføringer, det tror jeg da lige jeg vil forsøge mig frem med, og se om ikke jeg kan finde en løsning der passer lillefyren godt.

Nu har han fået Mylicon siden igår da jeg postede indlæget, og der har slet ingen vin været under prutterne, og han sov helt roligt i nat, så måske det virker for os!

Anmeld

15. januar 2010

Knudsen

Mylicon hjalp rigtig godt herhjemme.. Jeg snakkede med lægen ang de 15 min før måltid. Jeg fik at vide, at jeg bare skulle give ham dråberne, når sulten begyndte at melde sig og så evt trække ham lidt med et ble-skift..

Jeg blandede dråberne med meget lidt afkølet kogt vand i små medicin/engangs sprøjter (kan købes på apoteket) så var det nemmere at give ham. Så havde jeg også 4-5 klar hele tiden..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.