Hvorfor skal jeg altid forsvare de valg vi tager ??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

465 visninger
4 svar
0 synes godt om
14. januar 2010

Mca<3

Har endnu engang måtte sidde og forsvare de valg vi tager for vores barn overfor for min søster .. Gud jeg er så træt af det  Denne gang gik det på pasning ,,,   Vi har en farmor der hopper efter at få lov til at passe guldklumpen og glæder sig til at skulle have ham overnattende   Dejligt med sådan en farmor ,, men vi er ikke parat og syntes heller ikke Alexander er .Alexander er lige blevet 9 mdr og bliver stadig ammet morgen og aften og det varer længe inden han skal ud og sove ,,  Så begynder min søster at sidde og sige at vi er alt for overbeskyttende og vi dræber vores forhold ved ikke at have tid alene sammen ,, Jeg prøver at forklare hende at det har vi ikke behov for og vi har kærste tid hver aften fra kl 19 30 da Alexander sover der og har vi brug for en middag i byen kan de 2 store (Alex søskende) lige kigge efter ham .. Jeg forklarer hende at Alexander da ikke har brug for at komme ud og overnatte selvom farmor så brændende ønsker det .. Så begynder hun sgu at holde det op i mod at så kan man da også sige at de heller ikke har godt af at komme i vuggestue ?? Nej gu har de ej , men der har jeg intet valg  Det er jo et must ,,,,  Hvorfor pokker er hun sådan ,,, syntes ikke altid hun gør tingende rigtigt med hendes børn , men holder da min mund...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. januar 2010

LotteGabriella

Har endnu engang måtte sidde og forsvare de valg vi tager for vores barn overfor for min søster .. Gud jeg er så træt af det  Denne gang gik det på pasning ,,,   Vi har en farmor der hopper efter at få lov til at passe guldklumpen og glæder sig til at skulle have ham overnattende   Dejligt med sådan en farmor ,, men vi er ikke parat og syntes heller ikke Alexander er .Alexander er lige blevet 9 mdr og bliver stadig ammet morgen og aften og det varer længe inden han skal ud og sove ,,  Så begynder min søster at sidde og sige at vi er alt for overbeskyttende og vi dræber vores forhold ved ikke at have tid alene sammen ,, Jeg prøver at forklare hende at det har vi ikke behov for og vi har kærste tid hver aften fra kl 19 30 da Alexander sover der og har vi brug for en middag i byen kan de 2 store (Alex søskende) lige kigge efter ham .. Jeg forklarer hende at Alexander da ikke har brug for at komme ud og overnatte selvom farmor så brændende ønsker det .. Så begynder hun sgu at holde det op i mod at så kan man da også sige at de heller ikke har godt af at komme i vuggestue ?? Nej gu har de ej , men der har jeg intet valg  Det er jo et must ,,,,  Hvorfor pokker er hun sådan ,,, syntes ikke altid hun gør tingende rigtigt med hendes børn , men holder da min mund...

hmm jeg må desværre sige at jeg heller ikke helt forstå hvorfor han ikke må sove hos farmor, hvis han er glad for hende og føler sig tryg?!

Jeg synes at det er fint, at de større søskende kan se efter ham i nogle timer, hvis I vil ud, men synes da bestemt også at det skal være hvis DE VIL passe ham og ikke fordi at I synes at de skal passe ham....altså det jeg mener er, at hvis de selv tilbyder det så er det da i orden, men hvis ikke - ja så skulle det jo helst ikke blive en belastning for dem at passe deres lillebor

Når det så er sagt, så er vi alle jo forskellige og har ikke brug for de samme ting...Brian og jeg elsker at ha' kærestetid hvor vi ikke skal tænke på at stå tidligt op dagen efter...det styrker forholdet og gør hverdagen for Daniella bedre

Anmeld

14. januar 2010

Mca<3

LotteGabriella skriver:

hmm jeg må desværre sige at jeg heller ikke helt forstå hvorfor han ikke må sove hos farmor, hvis han er glad for hende og føler sig tryg?!

Jeg synes at det er fint, at de større søskende kan se efter ham i nogle timer, hvis I vil ud, men synes da bestemt også at det skal være hvis DE VIL passe ham og ikke fordi at I synes at de skal passe ham....altså det jeg mener er, at hvis de selv tilbyder det så er det da i orden, men hvis ikke - ja så skulle det jo helst ikke blive en belastning for dem at passe deres lillebor

Når det så er sagt, så er vi alle jo forskellige og har ikke brug for de samme ting...Brian og jeg elsker at ha' kærestetid hvor vi ikke skal tænke på at stå tidligt op dagen efter...det styrker forholdet og gør hverdagen for Daniella bedre

Mine store børn er aldrig blevet spurgt om de vil passe deres lillebror og de vil heller aldrig blive spurgt .. Ligeledes vil de heller aldrig blive spurgt om de vil hente ham i institution når han starter der..   Hvis de spørger om de må er det en anden sag .. Indtil nu har de passet ham enkelte gange når han har sovet til middag hvis jeg lige skulle handle ,,  Det er et bevist valg jeg har taget da jeg valgte at få en efter nøler ,, Alex skal aldrig hænge på sine søskende .. Min søster derimod har også 2 store og en lille og de 2 store skal hente ham et par gange om ugen og passe ham hver 3 weekend når min søster arbejder og så enkelte eftermiddage når hun er ovre hos en veninde ..   Kæreste tid skal man lære at kunne klare når ens børn er hjemme ,, (vores holdning) og vores barn er i en alder af 9 mdr ikke parat til at sove ude ,, Desuden bor farmor halvanden times køretur væk og det er for langt væk syntes vi hvis der pludselig skule opstå problemer

Anmeld

14. januar 2010

DortheSimonsen

Mammi ,,, skriver:

Rigtig træls, at have en søster man skal forsvare sine valg overfor! Har hun ikke selv børn?

Hvis jeg var i et forhold, tror jeg bestemt vi gerne ville have en alene aften engang i mellem til at tage ud og spise og i biffen og sådan - men sådan er vi jo så forskellige  
Men skønt at have sådan en farmor der så gerne vil hjælpe til!

Hvorfor mener du ikke det er godt, at børn kommer i vuggestue? :O

Kh. Dorthe 

Anmeld

14. januar 2010

Mca<3

DortheSimonsen skriver:

Rigtig træls, at have en søster man skal forsvare sine valg overfor! Har hun ikke selv børn?

Hvis jeg var i et forhold, tror jeg bestemt vi gerne ville have en alene aften engang i mellem til at tage ud og spise og i biffen og sådan - men sådan er vi jo så forskellige  
Men skønt at have sådan en farmor der så gerne vil hjælpe til!

Hvorfor mener du ikke det er godt, at børn kommer i vuggestue? :O

Kh. Dorthe 

Jo min søster har selv 3 stks ..

Hvis man skal nyde en alene aften uden barn så skal begge parter være parat til det og det er der ingen af os der er endnu ,,,

Jeg mener bare ikke at et barn på 12 mdr har så godt af at være 6-7 timer i vuggestue dagligt   Et barn i den alder har bedst af at være hjemme hos sin mor ,, Har arbejdet i vuggestue i mange år og det er jo samlebånds arbejde ,, Intet omsorg er der tid til og tiderne er ikke blevet bedre siden    Øvs ,, men der har vi jo intet valg ,, bare glad for bette manden dog når at fylde 12 mdr inden start ..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.