pasningsdebuten

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

433 visninger
4 svar
0 synes godt om
4. maj 2008

heaven

puha, så har jeg min søn hjemme igen - dejligt, hvor har jeg savnet ham....(L)

Lasse blev passet med overnatning for første gang igår, mens vi var til kobberbryllup. Og det var bare gået så fint, og nemt.... dejligt, han havde spist, drukket og grinet og leget og sovet som en drøm. Var lige tørstig kl 2 i nat, og stod også tidligere op end sædvanligt, men ellers ingenting.
MEEEEN, fuck hvor hvor var det svært at køre fra ham - min mand kiggede på et tidspunkt på mig på en bestemt måde, og sagde " nåååååå lille skat, savner du Lasse, hvaaaaa"... og så tuuuuuudede jeg bare. Han blev helt utilpas over det, og saggde straks undskyld, fandt en serviet osv.... Så det var med en smule forgrædte øjne, jeg mødte op til festarrangementet..... Heldigvis kunne jeg jo give allergi skylden, tsk tsk;)

og tænk - alle de tanker og følelser for ingenting...

Hvordan havde i det første gang, i skulle "overlade" de små til andre, mere end et par timer eller noget?

Jannie:D - der godt tør lade sønnen blive passet nu

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. maj 2008

MorCamilla

Hejsa Jannie...

Jeg kan godt følge dine følelser og tåre...:( Sådan havde jeg det også første gang Mikkel blev passet en hel nat.. Han var ude hos svigermor og svigerfar, som passede godt på ham(L) men alligevel havde jeg det skidt med det...:(

Må så også indrømme at jeg stadig får det skidt når han skal overnatte andre steder, ikke fordi jeg ikke stoler på min mor eller svigerforældre, men ja, jeg kan ikke forklare det, jeg bryder mig bare ikke om det...:( Men det er bestemt ikke så slemt nu som det var de første gange...

Knus fra Camilla..

Anmeld

4. maj 2008

MUTT3

Jeg havde det faktisk ok, jeg kunne godt holde mig til fornuften, altså at han havde det fint og jeg viste at der ville blive ringet hvis det ikke gik eller der var tvivl om et eller andet. Jo jeg var da... nervøs (er vist det rigtige ord) for at det nu også gik godt og jo jeg savnede ham, men havde det nu fint med at få lov at være voksen uden barn, og kunne sagtens slappe af og bare nyde det.

Nu er det en smald sag for mig, den ybngste på 3½ måned, har lige haft 1½ døgn sammen med far og 2 ældre søskende, det eneste jeg har interasseret mig for var om tøsen fik noget at spise, og naturligvis ellers at hun var som hun pleger, altså trives, samt at jeg efter det 1½ døgn kunne fortsætte amningen (min store kæphest *gg*) men alt er gået helt planmessigt, jeg ved de næste par dage bliver strenge mgt amning, men sådan er det når der ikke bliver diget, for ungerne er altså de bedste til at få mælken ud og stimulere, der er bare ikke noget at gøre vil man amme, må man holde sig fra ikke at amme, altså amme.

Det er nærmest hverdag for mig at forlande mine unger "alene" nogle dage i træk, jeg (vi er det faktisk) ville absolut ikke kunne gøre det uden baglandets opbakning og forståelse, men der har vi heldigvis massere af opbakning, både nær familie venner, naboer, men også så langt ude som forældrene i BH´en, som vi ellers normalt ikke har noget med at gøre... vi ved at har vi virklig ikke andre mulighedder her og nu, og det er så alvorligt at vores tilstædeværelse omgående, er yderst vigtigt, så træder de gerne til, til vi har fundet en emer fornuftig løsning, det er endnu ikke noget vi har haft behov for, det håber vi heller ikke at vi får, for så står det ekstrem slemt til i lille DK. I 99 ud af 100 tilfælde og det er ud af døren i en fart vil vi (jeg) kunne tage ungerne med, ingen problem i det
Og ungerne, ja de er vokset op i det, de har alle fået det ind med modersmælken i bukstavligste forstand, og de elsker det mindst lige så meget som vi selv gør, når alarmen går, det er faktisk det eneste tidspunkt vi kan være helt sikre på at de gør nøjagtigt som vi siger når vi siger det, uden at skæntes uden at brokke sig, de er mere end eksemplariske, ind til der er ro på tingene igen, også selv om at det tager et døgns tid, normalt, kan de ikke være i samme rum i mere end max 30 min uden at toppes om et eller andet, men når det går løs, ved de godt det er alvor, og ved at det er ekstrem vigtigt at de gør som der bliver sagt, det sjove er at de flyver lige op i det grønne felt når alarmen ryger, der er på vej for at pakke deres ting (legetøj, finde dyne og hovedpuidem, og ligge det på bordt, hvor efter de sætter sig stille ned i sofaen til jeg er klar) de vil bare så gerne med, de sys det er enormt spænende. Så der har vi ingen problemer, og skulle vi en dag støde ind i at en af dem ikke ville kunne klare det, så skal vi såmen også nok få det løst, inden ved at en af os må sige sorry, ungen kommer altså i 1. række, ,eller ved at vi må sige at vi kommer senere til en besse har kunnet hente.

Anmeld

4. maj 2008

heaven

MUTT3 skriver:

Jeg havde det faktisk ok, jeg kunne godt holde mig til fornuften, altså at han havde det fint og jeg viste at der ville blive ringet hvis det ikke gik eller der var tvivl om et eller andet. Jo jeg var da... nervøs (er vist det rigtige ord) for at det nu også gik godt og jo jeg savnede ham, men havde det nu fint med at få lov at være voksen uden barn, og kunne sagtens slappe af og bare nyde det.

Nu er det en smald sag for mig, den ybngste på 3½ måned, har lige haft 1½ døgn sammen med far og 2 ældre søskende, det eneste jeg har interasseret mig for var om tøsen fik noget at spise, og naturligvis ellers at hun var som hun pleger, altså trives, samt at jeg efter det 1½ døgn kunne fortsætte amningen (min store kæphest *gg*) men alt er gået helt planmessigt, jeg ved de næste par dage bliver strenge mgt amning, men sådan er det når der ikke bliver diget, for ungerne er altså de bedste til at få mælken ud og stimulere, der er bare ikke noget at gøre vil man amme, må man holde sig fra ikke at amme, altså amme.

Det er nærmest hverdag for mig at forlande mine unger "alene" nogle dage i træk, jeg (vi er det faktisk) ville absolut ikke kunne gøre det uden baglandets opbakning og forståelse, men der har vi heldigvis massere af opbakning, både nær familie venner, naboer, men også så langt ude som forældrene i BH´en, som vi ellers normalt ikke har noget med at gøre... vi ved at har vi virklig ikke andre mulighedder her og nu, og det er så alvorligt at vores tilstædeværelse omgående, er yderst vigtigt, så træder de gerne til, til vi har fundet en emer fornuftig løsning, det er endnu ikke noget vi har haft behov for, det håber vi heller ikke at vi får, for så står det ekstrem slemt til i lille DK. I 99 ud af 100 tilfælde og det er ud af døren i en fart vil vi (jeg) kunne tage ungerne med, ingen problem i det
Og ungerne, ja de er vokset op i det, de har alle fået det ind med modersmælken i bukstavligste forstand, og de elsker det mindst lige så meget som vi selv gør, når alarmen går, det er faktisk det eneste tidspunkt vi kan være helt sikre på at de gør nøjagtigt som vi siger når vi siger det, uden at skæntes uden at brokke sig, de er mere end eksemplariske, ind til der er ro på tingene igen, også selv om at det tager et døgns tid, normalt, kan de ikke være i samme rum i mere end max 30 min uden at toppes om et eller andet, men når det går løs, ved de godt det er alvor, og ved at det er ekstrem vigtigt at de gør som der bliver sagt, det sjove er at de flyver lige op i det grønne felt når alarmen ryger, der er på vej for at pakke deres ting (legetøj, finde dyne og hovedpuidem, og ligge det på bordt, hvor efter de sætter sig stille ned i sofaen til jeg er klar) de vil bare så gerne med, de sys det er enormt spænende. Så der har vi ingen problemer, og skulle vi en dag støde ind i at en af dem ikke ville kunne klare det, så skal vi såmen også nok få det løst, inden ved at en af os må sige sorry, ungen kommer altså i 1. række, ,eller ved at vi må sige at vi kommer senere til en besse har kunnet hente.

allerførst tak for svar:P nu er jeg jo blevet vildt nysgerrig efter at have læst dit indlæg, hvad er det for et job du har?

Jannie

Anmeld

15. maj 2008

MUTT3

Job og job *ss* jeg er i det kommunale redningsberedskab.

Det er os, der sjuplerer (stav selv) Falcks folk op når de mangler, fx ved storbrande, (og i tiden hvor Falck her i kommunen er ekstra hårdt ramt af sygdom) os der evakuuerer, sørger for mad tøj senge osv ved krise/krig fx Seest, os der står med en kop kaffe/te, til dem der er kort ud i snestorme trods udkørselsforbud, os der sørger for at hjemmeplejen/sygehjælpere kommer ud til de gamle trods ekstreme vjersiturationer, os der tager os af sandsække osv ved stormfloder.

Man forpligter sig til 48 timer om året (det er faktisk kun en weekend) og til at modtage mindst et 12 timers førstehjælpskursus, samt det der hedder en fælles udd (det er entlig bare kort info om hvad Beredskabet er og hvordan det fungere) nogle stedder forlanger de at man tager en grund udd (det gør de ikke her, dog forlanger de at dem der er på forplejning/indkvartering får et hyhgiejnebevis) tager man en funktions udd (først kommer fælles så grund og så funktion, som betyder at man kan arbejde uden vejledning fra andre højere udd´ede) forpligter man sig til i 5 år efter sidste opfølgning (hvilket man skal have hvert 3 år) at stå til rådighed for regeringen, dvs kommer de i morgen og siger ud af døren til fx Kina og hjælpe, ja så har man bare af at pakke sine ting og komme ud af døren. til gengæld er det 200% frivilligt hvad man ellers vil deltage i, og hvor høj en udd man vil have, dvs der er ingen tvang på at tage funktions udd´en og så resikere man ikke at blive sendt et eller andet sted hen (det gør man nu ikke alligevel, det er kun for en sikkerhedsskyld det hedder sig at man skal stå til rådighed, som det er nu er det kun dem som disideret tager en udd, beregnet på udsendelse, som bliver sendt ud af landet)

Her i huset er gemalen på brand og redningsbåden, mens jeg er på indkvartering/forplejning. vi oplever ind i mellem at det er et prob at vi bække er med, men for at kunne deltage i det her, er man også død og pine tvunget til at have opbakningen hjemmefra, som fx lige nu hvor jeg er i krig med funktions udd´en, det er altså 74 timer fordelt på 4 weekender (lørdag og søndag) for at kunne det er det også nødvendigt at jeg har en gamal som kan tage ungerne og som vil finde sig i det. Så det at vi bække er med, er entlig en større fordel end ulæmpe. De par gange hvor vi bække har været kaldt af sted, har jeg taget ungerne, jeg har helt automatisk fået "leveret" kolegaernes børn og har så set efter dem passet telefonen (hver gren har så de kan kommunikere med hinanden der er jeg kommunikations personen for forplejningen) og har stået med kaffen, mens de andre på indkartering/forplejning har stået for alt det andet. Øvelser ol skiftes vi til at deltage i, der kan vi af gode grunde ikke have ungerne med, endnu, men når de bliver gamle nok, vil de naturligvis få lov at være med i ungdomsbrandkorpset (hvis de har lyst naturligvis) og så kommer de helt automatisk til at være med i det meste.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.