hvad kan jeg gøre for at hjælpe bille med at kravle?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.861 visninger
13 svar
0 synes godt om
13. januar 2010

Milka

hun prøver og prøver men det lykkes ikke, og hun er ved at blive meget frustreret – græder hver gang hun prøver og ikke kan, det er så synd

lige nu prøver hun på at komme i kravlestilling fra siddende stilling og lander på næsen hver gang. hun er meget forsigtig, slet ikke som luca som bare rejser sig op og prøver igen.

når hun ligger på noget blødt, fx min seng, er hun lidt mere ivrig for at prøve, så der bruger vi meget tid. og så holder jeg hende bag på fødderne som støtte når hun vil op på alle fire.

er der andet jeg kan gøre? ... og skal jeg være bekymret? hun er snart 11 måneder.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. januar 2010

Vinker

Vil bare sige at Niklas Emil var knap 14 mdr før han kravlede rigtigt! I starten kryb han fremad på maven som en lille soldat (Det begyndte han med da han var ca 9 mdr) Senere begyndte han at rympe fremad - trække sig afsted sidende som en anden abekat. Og ja nu kravler han og jeg spørger mig selv om knægten mon aldrig lærer at gå??? Han blir jo snart 16 mdr!

Anmeld

13. januar 2010

TbCp

Vi gjorde også det med at holde en hånd bag fødderne på Liva og ellers lokkede vi med de ellers forbudte ting som mobiltelefon og fjernbetjening

Ellers tror jeg ikke der er så meget at gøre. Jeg tror bestemt ikke du skal være bekymret. Nogle børn kravler slet ikke og andre venter til de virkelig kan.
En af pigerne i min dagpleje var også lidt længe om at komme igang med kravleriet, men da hun så endelig lærte det så kunne hun også bare rigtig godt, hvor f.eks. Liva begyndte at kravle som 8 mdr. men var meget usikker i starten.
Det er så forskelligt med børn hvor hurtigt de når til de forskellige udviklingstrin og hvor gamle de er. 
Måske tænker du mere over det når du har to der er så forskellige på det punkt.

Anmeld

13. januar 2010

anna-jonas

Du gør det helt rigtige, søde Camilla................for Bille er helt normal, det er vist bare Luca der er hurtig på det motoriske område.

Lur mig, om ikke Bille er hurtig når de skal til at tale............og Luca list langsommere.

Anmeld

13. januar 2010

Milka

ja, det er nok rigtigt at jeg tænker for meget over det fordi den ene kan noget den anden ikke kan! svært at lade være

jeg vil også bare gerne hjælpe hende fordi hun bliver tydeligvis mere og mere ked af det over det og vil virkelig gerne kunne bevæge sig lidt friere

Anmeld

13. januar 2010

Milka

Anna-jonas skriver:

Du gør det helt rigtige, søde Camilla................for Bille er helt normal, det er vist bare Luca der er hurtig på det motoriske område.

Lur mig, om ikke Bille er hurtig når de skal til at tale............og Luca list langsommere.

du har sikkert ret! bille har andre spidskompetencer, fx spiser hun helt overdrevet pænt (der skal sjældent fejes op på hendes side af bordet ) og er meget mere varieret og rytmisk i sin snakken

Anmeld

13. januar 2010

Sabina & Simone

Ved ikke om det kan hjælpe... Men før Simone kunne kravle rigtigt, der møffede hun sig også rundt ligesom Nicklas Emil... Men når så vi var oppe hos min mor og hun havde været i bad, så fik hun lov at møffe rundt på gulvet i badeværelset helt natural... Hehe... Der kunne hun sjovt nok godt kravle og fræsede rundt, men ligeså snart hun fik ble og tøj på, så var hun nede på maven igen  Der gik dog ikke ret lang tid før hun fandt ud af at hun faktisk godt kunne selvom hun ikke var i badeværelset... Og så fræsede hun ellers hen over trægulvet... Det skal lige siges at hun stadig ELSKER at fise rundt på min mors badeværelse, men det er jo også skønt med gulvvarme... Hehe

Så der er ikke andet for end at Bille må smide klunset og du må fyre op for varmen og alliere dig med køkkenrulle til de uundgåelige tissetåre

Håber søde Bille finder ud af det...

Knus Sabina og Simone - som er en formel 1 ræser på alle 4.

Anmeld

13. januar 2010

Milka

Sabina & Simone skriver:

Ved ikke om det kan hjælpe... Men før Simone kunne kravle rigtigt, der møffede hun sig også rundt ligesom Nicklas Emil... Men når så vi var oppe hos min mor og hun havde været i bad, så fik hun lov at møffe rundt på gulvet i badeværelset helt natural... Hehe... Der kunne hun sjovt nok godt kravle og fræsede rundt, men ligeså snart hun fik ble og tøj på, så var hun nede på maven igen  Der gik dog ikke ret lang tid før hun fandt ud af at hun faktisk godt kunne selvom hun ikke var i badeværelset... Og så fræsede hun ellers hen over trægulvet... Det skal lige siges at hun stadig ELSKER at fise rundt på min mors badeværelse, men det er jo også skønt med gulvvarme... Hehe

Så der er ikke andet for end at Bille må smide klunset og du må fyre op for varmen og alliere dig med køkkenrulle til de uundgåelige tissetåre

Håber søde Bille finder ud af det...

Knus Sabina og Simone - som er en formel 1 ræser på alle 4.

det er faktisk sjovt at du siger det, for i går da bille skulle i tøjet efter at være blevet vasket lidt så satte jeg hende nøgen foran spejlet og hun havde bare en fest over det! kan huske jeg tænkte at hun da bevægede sig lidt mere end hun plejede ... hm, det må vi gøre noget mere

Anmeld

13. januar 2010

Skouboe

Jeg har et par ideer, efter skrap kravle træning med Freja, simpelthen fordi jeg ikke havde råd til at hun skulle vokse mere. Hvis I kommer forbi i weekenden, skal jeg vise dig, hvordan vi hjalp Freja.

Når man er str. 86 og 10,6 kg som 8 mdr. gammel, er det på tide at bruge energien på noget andet...

Anmeld

13. januar 2010

Skouboe

Milka skriver:

du har sikkert ret! bille har andre spidskompetencer, fx spiser hun helt overdrevet pænt (der skal sjældent fejes op på hendes side af bordet ) og er meget mere varieret og rytmisk i sin snakken

Og her får jeg så en mistanke om at Luca og Freja kan svine mit køkken til på 4 sekunder rent...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.