nikoline skriver:
hej alle.
mig og min kæreste går med tanker om en lille. vi er begge 22, snart 23 og min største bekymring er hvordan jeg skal få det fortalt til mine forældre og søskende, når det er sket. ikke at jeg er bange for hvordan de vil reagere, men jeg har simpelthen INGEN anelse om det, og det er rimelig skræmmende... jeg tænker tit på alle de forskellige muligheder der er... men jeg ved virkelig ikke hvad de vil sige...
jeg ved de glæder sig og at de 100 vil være der for os, men det er deres første reaktion der er lidt uhyggelig at tænke på
hvilke tanker havde i andre da I skulle fortælle det til jeres forældre??? var I også lidt nevøse for det???
De tanker du har kender jeg godt.
Jeg tænkte selv det samme hvordan fortæller jeg familien at jeg er gravid..... Det gjorde det ikk bedre at min søster næsten lige havde fortalt hun var gravid, eller det faktum at min familie d. 29 sep 07 havde fået afvide jeg havde en kæreste og i midt dec 07 skulle jeg fortælle jeg var gravid 2 mdr henne. Men de fleste reaktioner var gode, min fars var sikke hurtige vi var, men den fik min søster også....
Anden gang var straks værre, jeg fandt ud af jeg var gravid og var super glad, men vidste med det samme hvad min familie ville sige. De havde nemlig siden vi fik Cassandra snakket om vi burde flytte fordi vi ikk havde så meget plads og alt det. Men det skal lige siges at vi har ingen problemer med pladsen og synes selv vi har nok plads. Men vi fortalt det til min kærestes familie, da jeg var i uge 6 og de blev vildt glade, hans svigerinde sagde lige ud hvordan hun havde det, at hun synes det var tidligt igen, men at det var jo op til os. Det kan jeg tage og føle på og sige ok, men hun var stadigvæk vild glad.
Min familie fik det afvide på Cassandras 1 års fødselsdag, der var jeg 12 uger henne, og jeg havde desværre ret i hvad de ville sige, Det er da alt for tidligt, så vil der jo kun være 1½ år i mellem dem, ja min mormors FØRSTE kommentar var, så skal I jo flytte..... Men de blev stadigvæk glade.
Det sjove er nu er min søster også gravid igen, der vil så være 2 år og 1 mdr mellem hendes og jeg tror ikk de har sagt til hende at det var hurtigt igen, men sådan er min familie desværre.
Men hvis du føler din familie vil blive glad så fortæl dem det. Ellers vent til du selv har vænnet dig til tanken om at være gravid og skal være mor, så betyder det ikk helt så megethvis de ikk er helt glade for du er gravid.