diverse: sut, falske inden seng, afføring og mad

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.574 visninger
3 svar
0 synes godt om
13. januar 2010

Mussen2

Hej i kloge mødre

Jeg kunne godt tænke mig lidt input fra jer ang. forskellige ting.

1. Min datter sover bedst når hun ikke har sutten i munden, men hun behøver den for at falde i søvn -både i barnevogn og om natten. I barnevognen om dagen, sover hun ikke videre når hun så vågner og har tabt sutten, så skal man ned og give hende den. det samme om aftenen når hun er puttet så går der måske en time, så skal hun have sutten igen. de kan ske op til 3 gange. men der er ikke noget i løbet af natten.

Hvis hun ikke taber den i barnevognen, har jeg lagt mærke til at hun ikke sover så lang tid, som hvis hun sover uden sut. Kan man vende dem fra at sove med sutten og er det mon klogt?

2. hun fik hård mave da vi gik over til skemad, men nu er der kommet vældig gang i maven. Jeg skifter en l-ble ca. 3-5 gange om dagen. Det virker dog ret fast og jeg kan se der skal arbejdes for at få det ud. Men igen kommer vi til soveriet, for hun sover heller ikke ret godt i løbet af dagen, når hun skal lave stort midt i det hele. Er det normalt med så mange gange afføring.. skal jeg mon til at holde igen med sveskemosen, som hun får hver dag?

3. Jeg så i morgen tv, at det er absolut forfærdentligt at give sit barn en flaske i sengen til at sove på det gør jeg. jeg fik helt dårlig samvittighed. desuden sagde hun at at barn på 3-4 måneder, skal begyndes af fravænnes flasken. Det kom virkeligt bag på mig (det skal siges jeg ammer, men giver den ene flaske om aftenen med vælling) er jeres børn på 6-7 mdr. fravænnet flasken?

4 Min datter får nu typisk grød om morgenen, og grøntsagsmos til middag og aften (selfølgelig varieret indhold og hvad jeg serverer sammen med) Jeg kunne godt bruge inspiration til hvad i giver dem. Både morgen, middag og aften. Evt. mellemmåltider

5. Har i en fast rytme hver dag. Jeg synes det er svært. den ene dag sover hun 3 timer til middag den næste kun en.... Er det unormalt og kan jeg gøre noget for at påvirke det.

Det var en helt masse herfra. jeg ser frem til at høre fra jer.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. januar 2010

DortheSimonsen

Muttien skriver:

Hej i kloge mødre

Jeg kunne godt tænke mig lidt input fra jer ang. forskellige ting.

1. Min datter sover bedst når hun ikke har sutten i munden, men hun behøver den for at falde i søvn -både i barnevogn og om natten. I barnevognen om dagen, sover hun ikke videre når hun så vågner og har tabt sutten, så skal man ned og give hende den. det samme om aftenen når hun er puttet så går der måske en time, så skal hun have sutten igen. de kan ske op til 3 gange. men der er ikke noget i løbet af natten.

Hvis hun ikke taber den i barnevognen, har jeg lagt mærke til at hun ikke sover så lang tid, som hvis hun sover uden sut. Kan man vende dem fra at sove med sutten og er det mon klogt?

2. hun fik hård mave da vi gik over til skemad, men nu er der kommet vældig gang i maven. Jeg skifter en l-ble ca. 3-5 gange om dagen. Det virker dog ret fast og jeg kan se der skal arbejdes for at få det ud. Men igen kommer vi til soveriet, for hun sover heller ikke ret godt i løbet af dagen, når hun skal lave stort midt i det hele. Er det normalt med så mange gange afføring.. skal jeg mon til at holde igen med sveskemosen, som hun får hver dag?

3. Jeg så i morgen tv, at det er absolut forfærdentligt at give sit barn en flaske i sengen til at sove på det gør jeg. jeg fik helt dårlig samvittighed. desuden sagde hun at at barn på 3-4 måneder, skal begyndes af fravænnes flasken. Det kom virkeligt bag på mig (det skal siges jeg ammer, men giver den ene flaske om aftenen med vælling) er jeres børn på 6-7 mdr. fravænnet flasken?

4 Min datter får nu typisk grød om morgenen, og grøntsagsmos til middag og aften (selfølgelig varieret indhold og hvad jeg serverer sammen med) Jeg kunne godt bruge inspiration til hvad i giver dem. Både morgen, middag og aften. Evt. mellemmåltider

5. Har i en fast rytme hver dag. Jeg synes det er svært. den ene dag sover hun 3 timer til middag den næste kun en.... Er det unormalt og kan jeg gøre noget for at påvirke det.

Det var en helt masse herfra. jeg ser frem til at høre fra jer.

Sikke et indlæg - jeg vil gøre mit bedste
.. Men hvor gammelt er dit barn egentlig? 

Victor kan ikke falde i søvn uden sutten i munden. Det er dog kun om natten han vågner, hvis han har tabt sutten. Jeg plejer at putte hjørnet af dynen op på sutten for at holde den på plads. 

Med afføring ved jeg ikke hvad der er normalt. Efter Victor er begyndt at få grød middag og aften har han afføring ca. 2 gange om dagen.
Men du kunne måske prøve at holde igen med sveskegrøden 

Nu forstår jeg ikke helt det med flasken i sengen. Er det at barnet selv ligger med flasken? I tilfælde, så kunne jeg aldrig finde på at gøre sådan. Men Victor får da en flaske inden han skal i seng, men der sidder jeg og giver ham.
Jeg kender da børn på 10 måneder, der stadig får flasken 1-2 gange i døgnet. Har ikke hørt om, at man skulle fratage det allerede nu!

Har du fået en opskriftbog fra din sundhedsplejerske? Det er udelukkende den jeg følger Ellers har "MAM" vist lavet en bog - den koster omkring 150,- og kan købes ved boghandleren.

Tror ærlig talt ikke, der er nogen der har så fast døgnrytme, at barnet sover x-antal timer til middag osv. Men kan du ikke nogenlunde sige, at omkring kl. 12 er det middagstid osv.?

Ved ikke om det var til nogen hjælp - ellers håber jeg, at der er andre der svarer dig!  

Anmeld

13. januar 2010

JustAnotherName

Ja, sveskemos skal man holde lidt igen med. Det er fint at de får det ind imellem nogle dage. men så skal man holde pause igen, så de ikke får det hele tiden. Sveskemos er en god hjælp til at sætte tarmene igang, og lindre afførringen. Men hvis man konstant giver sveskemos, så vænner tarmen sig til den ekstra hjælp, og bliver "doven" .......og det er selvfølgelig bedst, at hendes mave SELV kan arbejde uden alt for meget hjælp.

DET har jeg dog aldrig i mit liv hørt før!!
Min ældste datter fik flaske til hun var ca. 1 år.
Jeg gav hende "drømme-måltid" ....altså hvor hun halv-sovende spiste sin flaske, og så bare sov videre igen bagefter. På dén måde havde vi ro hele natten igennem.
Jeg kunne ikke drømme om at tage flasken fra hende så tidligt. hun var glad for den! OG i øvrigt kommer det helt naturligt, på ét elelr andet tidspunkt, at barnet SELV mister interessen for flasken, fordi alt andet mad efterhånden fylder mere og mere, og flasken til sidst ikke giver noget .....kun få børn putter/hygger med det (alt for) længe - men det kan man jo som forældre så beslutte at stoppe med, når de er større.
Jeg troede det ville blive et helvede at tage flasken fra vores datter, men vi gjorde det bare fra den ene dag til den anden, og hun sagde intet som helst til det. Så det var nemt!

Anmeld

13. januar 2010

Mussen2

Min datter er 7 mdr.

Tak for jeres svar, jeg ved det er noget af en smøre. Jeg har "samlet" sammen og nu fik jeg endelig tid til at skrive herinde.

Jeg vil helt sikkert begynde at holde igen med sveskemosen jeg håber ikke jeg har fået givet det for længe

Jeg var også rystet over at se det indlæg i morges i go morgen Danmark Jeg kan se jeg har skrevet 3-4 mdr, det er en fejl, hun sgade 6-7 mdr) - men alligevel). Jeg tror bestemt ikke jeg har misforstået noget, hun sagde at man skulle vænne dem fra og var meget kontant og lidt sarkastisk omkring det. Min datter får ikke lov at ligge selv med flasken, men jeg må da indrømme at jeg lægger hende i tremmesengen (som har hævet bund) og sidder og holder flasken og kigger på hende....

Mht at skal bruge sutten for at sove, er det så ikke også normalt?

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.