Ihh hjælp?!?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

745 visninger
11 svar
0 synes godt om
13. januar 2010

Anonym trådstarter

I 2007 blev jeg smidt ud af en lejlighed. Fair nok!

Fik en efterregning på 15.220,- Hvilket også var fint da lejligheden var i ret dårlig stand. (tjaeh første lejlighed og meget ung).

Bad dog dengang om at se kvitteringer på det malerarbejde, rep osv der var blevet foretaget.

Kvitteringerne blev modtaget og udfra det kunne jeg se at min udlejer selv havde "lavet" dem. Med det mener jeg at firmaet hed det samme som forkortelser af hans navn og firmanummeret var hans eget? dvs at han selv havde malet lejligheden osv.. må man gøre det som udlejer?

Plus at sidst jeg hørte fra ham var i 28 juni 2007 og pludselig idag får jeg et brev ind af døren som er det samme brev fra 2007 hvor han så bare har lavet datoen om med kuglepen
Plus at der i hjørnet er skrevet med kuglepen:

"Hvis du vil indgå en betalingsaftale vil jeg ikke sende til advokat. ellers vil jeg sørge for at du er i RKI de næste 10-20 år Mvh Ole."

Dette er da en trussel er det tilladt? hvis ikke hvad kan man gøre osv?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. januar 2010

Anonym trådstarter

Hov glemte at fortælle at jeg blev smidt ud af lejligheden d. 22 januar. hvor efter at han på efterregningen har krævet husleje for

jan, feb og marts (leje+aconto) må han det?

Anmeld

13. januar 2010

TbCp

Anonym skriver:

Fik en efterregning på 15.220,- Hvilket også var fint da lejligheden var i ret dårlig stand. (tjaeh første lejlighed og meget ung).

Bad dog dengang om at se kvitteringer på det malerarbejde, rep osv der var blevet foretaget.

Kvitteringerne blev modtaget og udfra det kunne jeg se at min udlejer selv havde "lavet" dem. Med det mener jeg at firmaet hed det samme som forkortelser af hans navn og firmanummeret var hans eget? dvs at han selv havde malet lejligheden osv.. må man gøre det som udlejer?

Plus at sidst jeg hørte fra ham var i 28 juni 2007 og pludselig idag får jeg et brev ind af døren som er det samme brev fra 2007 hvor han så bare har lavet datoen om med kuglepen

"Hvis du vil indgå en betalingsaftale vil jeg ikke sende til advokat. ellers vil jeg sørge for at du er i RKI de næste 10-20 år Mvh Ole."

Har du betalt alt hvad der blev bedt om dengang du fraflyttede lejligheden?  Og har du kvitteringer på det?

Anmeld

13. januar 2010

Anonym trådstarter

TbCp skriver:

Har du betalt alt hvad der blev bedt om dengang du fraflyttede lejligheden?  Og har du kvitteringer på det?

Nej har netop ikke betalt.. netop fordi han jeg ikke vidste om han overhovedet måtte lave ovenstående selv. plus at jeg ikke havde pengene.

Anmeld

13. januar 2010

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Nej har netop ikke betalt.. netop fordi han jeg ikke vidste om han overhovedet måtte lave ovenstående selv. plus at jeg ikke havde pengene.

Det skal også lige siges at jeg boede med en veninde men  hun flyttede ud lidt før. hvorefter at jeg aftalte med udlejeren at kun jeg skulle stå på lejekontrakten.

Dog har han sendt den fulde efterregning til mig.. men hun modtog dog en på halvdelen. hun betalte ikke og har intet videre hørt fra ham

Anmeld

13. januar 2010

TbCp

Min mand ligger lige og sover, men han udlejer selv et hus så han ved lidt om reglerne, jeg skal lige prøve at høre ham når han vågner.

Anmeld

13. januar 2010

Anonym trådstarter

TbCp skriver:

Min mand ligger lige og sover, men han udlejer selv et hus så han ved lidt om reglerne, jeg skal lige prøve at høre ham når han vågner.

Det kunne være så lækkert.!

Altså det er jo ikke fordi jeg har noget imod at skulle betale pengene men vil bare gerne være sikker på at alt er som det skal være.

Plus at jeg blev lidt paf over den trussel han havde skrevet med i brevet?

Anmeld

13. januar 2010

SaNiNa

Det du betaler i a/c skal du have tilbage hvis det ikke bliver brugt vi bestaler osse vand/varme a/c men får peneg tilbage hvis vi ikke har brugt det for beløb eller vi skal betale ekstra hvis vi har brugt mere.

men er ikke sikker på om det han gør med arbejde er helt lovlig men vil råde dig til at kontakte lejernes landsorganisation de kan hjælpe dig og vejlede til til hvad du skal gøre.

http://www.lejerneslo.dk/

Anmeld

13. januar 2010

Ni-ko-li-ne

ja, kontakt LLO....

jeg er desværre nødt til at sige at jeg tror det er okay det er hans eget firma der står for renovering af lejemålet... og jeg ved ikke om det med kuglepen reelt kan opfattes som en trussel. Han informerer dig om at hvis du ikke betaler vil ham melde dig til RKI, det er ganske normalt når man ikke har betalt...

Anmeld

13. januar 2010

MoarTNoah

Anonym skriver:

Jeg vil osse råde dig til at kontakte LLO, de er til meget hjælp og kender reglerne om hvad udlejer kan tillade sig - og ikke.

Der er osse regler for hvordan/ hvor tit udlejer skal rykke for regningen, og hvis han ikke har overholdt de regler kan regningen faktisk frafaldes, og du ender med ikke at skulle betale noget som helst.

Min storebror har selv lige fået en super høj regning på noget antenne og internet tilbage fra 2006, men da de ikke har haft sendt rykkerbreve ud som loven påtaler skal han ikke betale en krone! - Så det er da værd at undersøge

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.