Bækkenløsning :(

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.483 visninger
8 svar
0 synes godt om
13. januar 2010

FruEllingsen

jeg har fået konstateret begyndene bækkenløsning af lægen. men min kære læge vil ikke henvise mig til fys. før om en måned. ( det kunne jo være det blev bedre. )

Men jeg har virkelig mange smerter, og synes jeg har svært ved at få min hverdag til at hænge sammen.
Har virkelig brug for nogle gode råd.

Hvad gjorde i for at få arbejdsdag og hverdag til at fungere?

Jeg arbejder på kontor. så det er jo ikke fordi jeg har tunge løft i min hverdag. og alligevel kan jeg næsten ikke være til for smerter. Panodil kan ikke tage smerterne.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. januar 2010

Tulle28

Hvor langt er du?

I starten af min graviditet (uge 11-13) havde jeg riiiigtig mange smerter i min lænd. Jeg trodsede smerterne og lavede øvelser for ryg og lænd og det hjalp virkelig meget og jeg har ingen smerter den dag idag.

Men altså, nu har jeg jo ikke på noget tidspunkt fået konstanteret bækkenløsning, så ved ikke om det hjælper dig. Men styrkelse af ryg og lænd tænker jeg ikke kan skade - du får jo mere og mere behov for at være stærk der, jo længere hen du kommer.

Anmeld

13. januar 2010

FruEllingsen

jeg er 18 + 6 i dag, så der er jo lang vej endnu.

Jeg har døjet med smerter i lænden faktisk siden uge 10. og nu er smerterne der bare hele tiden.

Jeg laver dagligt øvelser som jeg fik fra lægen + er begyndt at svømme - også efter lægens anbefaling. indtil videre har det ikke hjulpet. men giver ikke op.

Synes bare det er svært at komme igennem hverdagen pga. alle de smerter

Anmeld

13. januar 2010

Sofia24

Tulle28 skriver:

Hvor langt er du?

I starten af min graviditet (uge 11-13) havde jeg riiiigtig mange smerter i min lænd. Jeg trodsede smerterne og lavede øvelser for ryg og lænd og det hjalp virkelig meget og jeg har ingen smerter den dag idag.

Men altså, nu har jeg jo ikke på noget tidspunkt fået konstanteret bækkenløsning, så ved ikke om det hjælper dig. Men styrkelse af ryg og lænd tænker jeg ikke kan skade - du får jo mere og mere behov for at være stærk der, jo længere hen du kommer.

Hvilke øvelser laver du?

Er i 13. uge og vil gerne lave øvelser for at forebygge og styrke.

Knus Sofia

Anmeld

13. januar 2010

Frejasmor

Hejsa Jeg havde ikke bækkenløsning, men mange smerter i hofter og bækken pga lidt hypermobile led.. Jeg gik til fys og skulle også lave nogle øvelser der styrkede ryg og bækken..

Jeg synes du skal forlange at få en henvisning, det kan jo også være det ikke bliver bedre, og så er det da bedre at komme i gang tidligt...

Anmeld

13. januar 2010

Tulle28

Sofia24 skriver:

Hvilke øvelser laver du?

Er i 13. uge og vil gerne lave øvelser for at forebygge og styrke.

Knus Sofia

Jeg laver derhjemme:

* En øvelse, hvor man står på alle 4 og løfter arm og ben diagonalt (altså venstre arm+højre ben) op til vandret.

* En øvelse, hvor du står på alle 4 og skiftevis retter ryggen ud til vandret og krummer den sammen som en kat.

* En øvelse, hvor du sætter dig som hvis du skulle sætte dig på en stol - husk at trække maven ind (så godt man nu kan, afhængig af, hvor langt man er henne)

* En øvelse, hvor du ligger på ryggen og løfter numsen op, mens man suger navlen ind og kniber sammen i bækkenbunden.

Så laver jeg armbøjninger osv. men det er jo ikke ligefrem noget der giver decideret i lænden:-) Men det er jo godt at have gode armmuskler, når man skal fise rundt med en babs på armen:-)

Alle øvelserne er i den bog man får udleveret hos lægen (graviditet og den nye famillie). Jeg laver dem ca. 4 gange om ugen, 3 x 15 gentagelser.

Derudover træner jeg nede i fitnesscenteret på ryghold og body pump samt svømmer en gang om ugen.

Anmeld

13. januar 2010

Sofia24

Tulle28 skriver:

Jeg laver derhjemme:

* En øvelse, hvor man står på alle 4 og løfter arm og ben diagonalt (altså venstre arm+højre ben) op til vandret.

* En øvelse, hvor du står på alle 4 og skiftevis retter ryggen ud til vandret og krummer den sammen som en kat.

* En øvelse, hvor du sætter dig som hvis du skulle sætte dig på en stol - husk at trække maven ind (så godt man nu kan, afhængig af, hvor langt man er henne)

* En øvelse, hvor du ligger på ryggen og løfter numsen op, mens man suger navlen ind og kniber sammen i bækkenbunden.

Så laver jeg armbøjninger osv. men det er jo ikke ligefrem noget der giver decideret i lænden:-) Men det er jo godt at have gode armmuskler, når man skal fise rundt med en babs på armen:-)

Alle øvelserne er i den bog man får udleveret hos lægen (graviditet og den nye famillie). Jeg laver dem ca. 4 gange om ugen, 3 x 15 gentagelser.

Derudover træner jeg nede i fitnesscenteret på ryghold og body pump samt svømmer en gang om ugen.

Orv du er aktiv så  

Sådan en bog er jeg da ikke blevet tilbudt... Og har da været hos min læge 2 gange i graviditeten  

Men tak for øvelses-beskrivelser... Vil jeg da straks kaste mig ud i  

Sofia - 12+1

Anmeld

14. januar 2010

Snuffler25

Er der nogen der kan fortælle mig, hvordan det føles at have bækkenløsning?

Jeg opelever en øm følelse i underlivet, som om noget presser/trykker mod min skede indefra og især når jeg ska ha busker af og på, løfter benene, så er det ømt. Og lige når jeg rejser og sætter mig.  Men aner ik om det er normalt.. det gør ikke "ondt ondt". Er bare ømt.

Går tur hver dag med mine hunde og svømmer 1 gang om ugen Så røer mig.. men måske ikke nok ?

Anmeld

14. januar 2010

RumlesMor

Du skal bare presse din læge lidt for at få den henvisning... Begyndende bækkenløsning bliver ikke bedre, medmindre du styrker dit bækken - og det er der fys'en kan hjælpe dig.

De kan jo ikke kurere bækkenløsning, det handler om at forebygge. Ellers ring til en anden læge...Synes det lyder mærkeligt.

Jeg har ikke bækkenløsning, men har kraftige smerter i og omkring mit bækken - og jeg går til fys på en henvisning fra lægen.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.